تفاوت مدیر و رئیس چیست؟

وب‌سایت گجت نیوز – معین کریمی: یک رئیس با یک مدیر در محیط کار چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟ در زیر می‌توانید ۸ تصویر را ببینید که این تفاوت بین دو رهبر گروهی خلاق و ترسو را به نمایش می‌گذارد.

مایکل اسکات، یک شخصیت داستانی در سریال The Office محصول شبکه‌ی ان بی سی است که استیو کارل آن را بازی کرده است. مایکل شخصیت مرکزی این سریال است و از فصل‌های ۱ تا ۷ به عنوان مدیر شعبه شرکت توزیع کاغذ Scranton فعالیت می‌کرد.

وقتی مایکل اسکات پرسیده شد که آیا باید کارکنان اداره آن را دوست داشته باشند یا از آن بترسند،‌ اینچنین پاسخ داد: «ساده است. هر دو آن‌ها. من می‌خواهم مردم همانقدر که دوستم دارند، از من بترسند». این درحالیست که مایکل رئیس موفقی نبود.

احترام گذاشتن در محل کار نباید از روی ترس به وجود بیاید. این ساده است، اما تصاویر یک محل کار خلاقانه نشان می‌دهد که بین یک مدیر و یک رئیس تفاوت‌هایی وجود دارد. همه‌ی ما لزوما هنگام شنیدن کلمه‌ی «رئیس» ذهنیت بدی پیدا نمی‌کنیم، اما این تصاویر که در زیر مشاهده می‌کنید می‌توانند تفاوت دو کلمه‌ی فرمانده و رئیس را به خوبی نشان دهند. یک رئیس بر کارمندان خود حکومت می‌کند، در حالی که یک مدیر از فواید به کارگیری کارمندان به عنوان یک تیم، آگاه است.

تفاوت‌های یک مدیر با یک رئیس در محیط کار

مدیر: قدرت بخشیدن – رئیس: بهره بردن


مدیر: راه حل – رئیس: سرزنش


مدیر: بزن بریم! – رئیس: برو!


مدیر: ما – رئیس: من


مدیر: پرسیدن – رئیس: امر کردن


مدیر: نشان می‌دهد چطور انجام می‌شود – رئیس: می‌داند چطور انجام می‌شود


مدیر: اعتبار بخشیدن – رئیس: اعتبار گرفتن

تفاوتچیسترئیسمدیرو
دیدگاه ها (0)
دیدگاه شما