سفرهای پاییزی را در ایران تجربه کنید | مقاصد پاییزی برای سفرهای داخلی

هزاران شهر و روستا در گوشه کنار ایران وجود دارد که جان می‌دهند برای سفرهای پاییزی. اکثر خانواده‌های ایرانی به خاطر شرایط شغلی یا شرایط تحصیل فرزندانشان امکان سفر در فصل زیبای پاییز را ندارند. اما پیشنهاد ما این است که اگر فرصتی پیدا کردید، چند روزی از فصل پاییز را برای سفر رفتن خالی بگذارید. حتی یک آخر هفته هم می‌تواند ما را حسابی سروحال بیاورد و از حالت زندگی روزمره و تکراری دور کند.

در فصل هزار رنگ پاییز، سفرهای پاییزی در ایران حال و هوای دیگری دارند. دیگر نه خبری از گرمای طاقت‌فرسای تابستان هست و نه اثری از سرمای استخوان‌سوز زمستان. تعدادی از مقاصد پاییزی ایران را در این مقاله برایتان آورده‌ایم که بهترین سفرهای پاییزی را برای شما رقم می‌زنند.

کویرگردی

کویر می‌تواند بهترین مقصد برای سفرهای پاییزی شما باشد. در فصل تابستان کویر رفتن واقعاً کار سختی است. تحمل گرما و آفتاب کویر در فصل تابستان کار هر کسی نیست. اما در پاییز دیگر آفتاب از آن حالت سوزان تابستانی خارج شده و دمای هوا نسبتاً متعادل است.

کویرهای زیادی در ایران وجود دارد: مثل کویر مصر، مرنجاب، میبد و… . اما کویر ابوزیدآباد نزدیک‌ترین آن‌ها به تهران است. ابوزیدآباد در سمت شمال شرقی شهر کاشان قرار دارد و با ۴ساعت رانندگی کردن از تهران به این کویر زیبا می‌رسید و چشمتان به شن‌های طلایی آن روشن می‌شود.

به غیر از ناحیه کویری می‌توانید از کاروانسرای صفوی، آب انبار و شهر زیرزمینی اویی که در نوش‌آباد قرار دارند، دیدن کنید. کویر میبد هم یکی دیگر از مناطق مناسب برای سفرهای پاییزی است که در واقع پاییزش ۴فصل را در دل خود جای داده است. صبح‌های بهاری، ظهرهای گرم تابستانی، غروب‌های پاییزی و شب‌های زمستانی تجربه‌ای است که فقط در فصل پاییز و در منطقه‌ی کویری میبد می‌توانید امتحانش کنید. فراموش نکنید سفال‌های میبد را در طول مسیر به عنوان سوغاتی بخرید.

ییلاق اولسبلنگاه

حتماً شما هم از اسم این روستا تعجب کرده‌اید! اولسبلنگاه یکی از بکرترین مناطق شمال ایران است که در کنار کوه‌های تالش و در جنوب ماسال قرار دارد. نام اولسبلنگاه از دو بخش اولَس + بِلَنگاه  تشکیل شده که هر دوی آن‌ها معنایی دارند. اولَس به معنی درخت ممرَز است و بِلَنگاه به معنی جای بلند می‌باشد؛ به‌طور کلی این نام نشان‌دهنده‌ی ارتفاعاتی است که درخت ممرز در آن رشد می‌کند.

اکثر خانه‌های این منطقه از چوب ساخته شده‌اند تا حالت روستایی خود را از دست ندهند. اینجا غروب‌های پاییزی همه جا را مه غلیظ پر می‌کند و خنکای هوا روح تازه به جان شما می‌بخشد. صبح با بوی نم باران از خواب بیدار می‌شوید و وقتی پنجره را باز می‌کنید، نسیم خنکی صورتتان را نوازش می‌کند.

همان هوای پاک و تازه‌ی این محیط کافی است تا برای حتی یک روز هم که شده از شلوغی شهر و آلودگی هوا دور شوید. نیمه شب که همه‌ی چراغ‌ها خاموش است، روی زمین دراز بکشید تا تصویری رویایی و باورنکردنی از ستاره‌های آسمان ببینید.

روستای یوش

اسم یوش حتماً برایتان آشناست؛ شما هم به یاد نیما یوشیج افتادید؟ بله این روستا زادگاه نیما یوشیج است و یکی از دیدنی‌ترین مقاصد برای سفرهای پاییزی می‌باشد. چون این روستا فاصله‌ی زیادی با تهران ندارد، حتی می‌تواند جای مناسبی برای سفرهای کوتاه آخر هفته‌ای یا سفرهای یک روزه پاییزی باشد.

یوش روستایی در سمت جنوب شهر آمل است. بعد از عبور از جاده‌های آسفالت شده کم کم وارد فضای روستایی می‌شوید. دو طرف جاده را کوه‌ها و تپه‌های سبز احاطه کرده‌اند. با ورود به این منطقه خودتان را میان محیطی پر از انرژی‌های مثبت می‌بینید. نفس عمیقی بکشید و ریه‌هایتان را به هوای پاک و تازه‌ی پاییزی مهمان کنید.

روستای لاویج

منظره‌ی کوه‌های پوشیده شده با درخت‌های سرسبز در فصل بهار را که حتماً دیده‌اید. حالا همان درخت‌های سبز را تصور کنید ولی با رنگ‌های زرد و نارنجی و قرمز! محشر است. برای دیدن چنین منظره‌ای کافی است سوار ماشینتان بشوید و به سمت استان مازندران برانید. روستای لاویج همان‌جایی است که شما را با چنین تصویری روبه‌رو می‌کند.

لاویج در نزدیکی شهرستان نور واقع شده است و میزبان گونه‌های مختلف گیاهان و درختانی است که قدمتشان ممکن است به میلیون‌ها سال قبل برگردد. روستای لاویج و یوش به هم نزدیک هستند و هر دو چشم‌اندازهای بکر و دیدنی دارند، علی‌الخصوص در فصل پاییز.

غیر از مناظر رویایی، آب‌گرم لاویج هم طرفدارهای زیادی دارد. چشمه‌های آب‌گرم فراوانی در دامنه‌ی کوه‌های این منطقه وجود دارد که با امکاناتی مثل دوش و استخر تجهیز شده‌اند تا گردشگران بتوانند راحت‌تر از آن‌ها استفاده کنند. معروف‌ترین سوغاتی این محل هم عسل طبیعی است. پیشنهاد ما این است که عسل لاریج را از دست ندهید.

 

عجیب ترین روستاهای ایران که اسمشان را نشنیده‌اید!

ایرانبرایپاییزیتجربهداخلیدرراسفرهایکنیدمقاصد
دیدگاه ها (0)
دیدگاه شما