7 قانون سئو که هر دیجیتال مارکتری باید بداند

هفت قانون کلی برای سئو

قبل از این که به معرفی هفت قانون سئو بپردازیم می خواهیم به نقل از سایت roshanayi.xyz  اهمیت سئو را به شما یاد آوری کنیم : ” میزان بازدید وب سایت بیشتر می شود چون هر چقدر صفحات وب سایت بیشتر منطبق بر اصول سئو باشند، هنگام سرچ کاربران با موضوعات مرتبط، بیشتر در معرض دید آنها قرار می گیرید و طبیعتا بازدید وب سایت افزایش پیدا می کند.” و افزایش بازدید مرتبط باعث افزایش فروش می شود.

1.     بیش از حد از کلمه کلیدی استفاده نکنید

شاید اگر از شما سوال شود که سئو چیست؟ بیشتر مواردی مربوط به لینک سازی، تصاویر و یا دیگر موارد به ذهنتان برسد. اما یکی از موارد مهم در مورد سئو که گوگل روی آن حساس ویژه‌ ای دارد؛ کلیدواژه است.

تا چندین سال پیش برای تولید محتوا از یک ترفند استفاده می‌‌کردند که این روزها جزء سئوی کلاه سیاه به حساب می‌آید. این روش به این شکل اجرا می‌شد که پشت سر هم کلمه کلیدی در یک خط بیش از 10 بار تکرار می‌شد. با این روش وب سایت‌ها رتبه‌های خوبی دریافت می‌کردند، اما اکنون هوش مصنوعی گوگل از این کار جلوگیری کرده و شما را بابت این حرکت جریمه خواهد کرد. در واقع یکی از 7 قانون سئوی گوگل جلوگیری از کی‌ورد استافینگ یا خفه کردن با کلید واژه کانونی است.

2.     با کلمات کلیدی پر رقابت شروع نکنید

اگر می‌خواهید برای کسب و کار خود وب سایت داشته باشید؛ حتما باید روی سئو و قوانین آن تمرکز کنید. هر بیزینس نیز کلید واژه‌های مخصوص به خود را دارد،. اما قطعا کسانی پیش از شما وارد این حوزه کاری شده‌اند و در آن جایگاه خود را به دست آورده‌اند. موضوع اصلی این است که تحقیق در مورد کلید واژه کانونی ربطش به سئو چیست؟ مطالب شما در صورتی توسط کاربران دیده می‌شود که گوگل آن‌ها را ایندکس کند، پس لازم است در ابتدا از کلید واژه‌هایی استفاده کنید که ساده‌تر با آن رتبه می‌گیرید.

می‌توانید از کلید واژه‌های پر رقابت حیطه کاری خود به عنوان مترادف‌ در متون خود استفاده کرده و از کلید واژه‌های ترکیبی استفاده کنید. ابزارهای زیادی برای جستجوی کلمات کلیدی مناسب کسب و کارها ایجاد شده است، از آن‌ها برای جستجوی کلید واژه‌های مناسب و کم رقابت‌تر استفاده کنید.

3.     بر روی تولید محتوای یونیک تمرکز کنید

همیشه تولید محتوای یونیک و منحصر به فرد از جمله مهمترین استراتژی‌هایی بوده است که برای سئو به کار رفته است. قانون گوگل در این مورد می‌گوید: محتوای شما باید ارزشمند و در عین حال منحصر به فرد باشد. برای تولید چنین محتوایی باید نیازهای کاربران خود را جستجو کنید. سعی کنید مطالبی که آن‌ها به دنبالش هستند را به صورت رایگان در اختیارشان قرار دهید.

کاربران حاضرند برای خدمات وبسایت‌هایی هزینه کنند که در قبال آن اطلاعاتی نیز به صورت رایگان دریافت کرده‌اند. به یاد داشته باشید در حوزه دیجیتال، محتوا همواره پادشاه بوده است. پس سعی کنید با دنبال کردن قوانین سئو بر روی محتوای مفید و ارزشمند تمرکز کنید.

4.     از لینک‌های بی کیفیت استفاده نکنید

برخی از مدیران وبسایت آنقدر بر روی لینک‌ سازی داخلی تمرکز می‌کنند که به کلی اهمیت لینک‌های خارجی را فراموش می‌کنند. اما در نظر داشته باشید تنها برای این که یکی از قوانین سئو را رعایت کرده باشید؛ لینک سازی خارجی را انجام ندهید. مطمئن شوید تنها برای محتواهای با کیفیت از این قانون استفاده می‌کنید. چرا که اگر به درستی این لینک سازی انجام نشود، تاثیر منفی بزرگی رو سئوی سایت شما خواهد داشت.

نکته مهمی که در لینک سازی خارجی باید رعایت کنید این است که از وبسایت‌هایی لینک دریافت کنید که از نظر گوگل وبسایت‌ معتبری بوده و از نظر کاربران دارای محتواهای تاثیرگذار هستند. در این صورت است که گوگل به شما رتبه خوبی خواهد بخشید.

5.     به روز رسانی مرتب سایت را فراموش نکنید

گردش آزاد اطلاعات سبب می‌شود تا هر روز هزاران مطلب به روز در بستر اینترنت قرار بگیرد. کمتر کسی را پیدا می‌کنید که مطالب 10 سال پیش یک وب‌ سایت را مطالعه کند. بنابراین برای موضوع به روز رسانی سایت اهمیت ویژه‌ای قائل شوید.

اگر از شما بپرسند که سئو چیست؟ می‌توانید پاسخ دهید سئو چیزی نیست جز به روز‌ رسانی‌های مرتب یک و‌ب سایت و ارائه اطلاعات مفید به مخاطبان‌. هر روز یک زمان مشخص را برای تولید و درج محتوا در نظر بگیرید تا خزنده‌های گوگل متوجه منظم بودن کار سایت شما شوند. این قانون سئو به تسریع روند ایندکس شدن مطالب شما کمک می‌کند.

6.     دستورالعمل‌های گوگل در خصوص بهینه سازی را دنبال کنید

هیچ کس بهتر از خود گوگل بر روی قوانینی که برای سئو وضع شده‌اند، تسلط ندارد. گوگل راهنمای گام به گام و کاملی در زمینه‌های مختلفی از جمله سئو چیست؟ چطور آن را باید انجام داد؟ و سایر موارد را توضیح ارائه داده است. اگرچه شاید نتوان تمامی 200 فاکتور مورد نظر گوگل را اجرا کرد، اما بهتر است همه آن‌ها را شناسایی کنید. بخشی از سایت راهنمای گوگل، در خصوص بهینه سازی سایت و قوانین آن است. این موارد همواره به روز هستند، پس اگر دنبال قوانین آپدیت هستید آن‌ها را دنبال کنید.

7.     به سرعت لود سایت خود اهمیت دهید

یکی از مهمترین مواردی که همواره باید آن را بررسی کنید؛ سرعت سایت است. سایت خود را همیشه از نظر سرعت و ریسپانسیو بودن بررسی کنید. ابزارهای زیادی برای بررسی سرعت سایت وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای سنجش سرعت استفاده کنید. اگر سرعت سایت شما کم شده است، حتما دنبال پیدا کردن علت باشید. حداقل هفته‌ای یک بار سرعت سایت خود را بررسی کنید. بعد از به روز‌ رسانی‌ های بزرگ گوگل نیز باید سرعت را دوباره چک کنید. کاربران سراغ سایت‌های کند نمی‌روند.

در پایان فراموش نکنید این موارد کوچک هستند که یک وب سایت خود را از یک وب سایت بد متمایز می‌کنند. با این تکنیک‌های ساده می‌توانید رتبه وب سایت خود را بهبود بخشید.

 

سئوسئو سریعسئوی سایتسئوی گوگلقوانین سئو
دیدگاه ها (0)
دیدگاه شما