خط چشم دائمی: نحوه اعمال خط چشم دائمی و مراقبت‌های ویژه

صورتی‌ها: می‌گویند چشم، پنجره “روح ” است. همه می‎خواهند چشم‌های زیبا و خاصی داشته باشند. زیبایی چشم با داشتن مژه‌های بلند، ضخیم و پرپشت امکان‌پذیر است ولی همه خانم‌ها دارای مژه‌های بلند و ضخیمی نیستند. علاوه بر مژه، خط چشم نیز تاثیر زیادی در زیباتر دیده شدن چشم‌ها دارد بنابراین استفاده از خط چشم نیز باعث زبیاتر دیده شدن چشم‌ها می‌شود. بیشتر خانم‌ها علاقه دارند که از خط چشم دائمی استفاده کنند تا حتی شب موقع خواب هم پاک نشود. در این مطلب خط چشم دائمی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. همراه ما باشید تا روش‌های مراقبتی قبل و بعد از خط چشم دائمی را بدانید.

خط چشم دائمی

می‌دانید که خط چشم باعث زیباتر دیده شدن چشمان شما خواهد شد ولی برای خیلی از خانم‌ها کشیدن خط چشم کاری سخت و زمان‌بر است و برخی از خانم‌ها هم اصلا نمی‌توانند خط چشم زیبایی بکشند بنابراین خط چشم دائمی برای این افراد بسیار مناسب خواهد بود!

خط چشم دائمی روشی است که می‌تواند به شما تمام مزایای خط چشم را بدهد. با اعمال این روش، دیگر نیازی نیست که هر روز خط چشم بکشید و بعد از حمام و شستن صورت نیز، خط چشمتان پاک نخواهد شد. در واقع می‌توان گفت خط چشم دائمی نوعی خالکوبی است.

خط چشم دائمی موجب تیره و پرشت دیده شدن مژه‌های شما نیز خواهد شد. شاید با توجه به اسم این روش (خط چشم دائمی) تصور کنید که روشی دائمی و مادام العمر است ولی این گونه نیست و محدودیت زمانی خاصی دارد. ماندگاری خط چشم دائمی بستگی به پوست شما و خیلی از معیارهای دیگر مانند: ضخامت خط چشم، رنگ و همچنین نحوه مراقبت از آن دارد ولی در حالت کلی میانگین ماندگاری آن بین ۱ الی ۲ سال خواهد بود.

شکل ظاهری و انتخاب رنگ خط چشم بر عهده مشتری است، تکنسین مربوطه نیز نظر خود را بیان خواهد نمود ولی در نهایت مشتری تصمیم گیرنده است.

برای طبیعی دیده شدن خط چشم مشتری می‌تواند آن را نازک و کم‌رنگ انتخاب کند. ولی برای تعیین شکل ظاهری آن بهتر است به فرم چهره، چشم، حتی رنگ پوست دقت شود.

نحوه اعمال خط چشم دائمی

با مراجعه به مراکز اعمال خط چشم دائمی، یک جلسه مشاوره برای انتخاب شکل ظاهری خط چشم و رنگ آن بر اساس فرم صورت، رنگ پوست شما و … انجام می‌گیرد. همچنین در این جلسه همه نکات مربوط به خط چشم دائمی توسط تکنسین برای شما بیان می‌شود.

بعد از جلسه مشاوره، نوبت به اعمال خط چشم می‌رسد. ابتدا باید کل صورت خود را از آرایش پاک کنید و سپس ناحیه خط چشم استرلیزه شده و از نوعی ژل برای پاکسازی پوست استفاده کنید (این مرحله ۱۵ الی ۲۰ دقیقه، زمان‌بر است).

پس از آن مرحله اصلی توسط تکنسین آغاز می‌شود و شما باید آستانه درد متناسبی داشته باشید که در ادامه نکاتی را در این مورد بیان خواهیم کرد.

نکات قابل توجه قبل از اعمال خط چشم دائمی

نکاتی را باید قبل از اعمال خط چشم دائمی رعایت کنید که در ادامه این نکات را بیان می‌کنیم.

اولین نکته‌ای که باید رعایت کنید این است که ۲۴ ساعت قبل از اعمال خط چشم دائمی، الکل یا کافئین مصرف نکنید و از پنج روز قبل مصرف آسپرین یا داروهای کاهنده خون را قطع کنید.

همچنین باید قبل از اعمال خط چشم، آرایش خود را به طور کامل پاک کرده و همچنین بهتر است پاکسازی پوست نیز انجام شود.

اگر از Retin-A، Accutane یا هر نوع داروهای دیگر استفاده می کنید، لطفا به تکنسین اطلاع دهید.

آماده سازی خود برای درد ناشی از خط چشم دائمی

هر چند درد ناشی از خط چشم دائمی بسیار کم است ولی مشتریان با توجه به آستانه درد خود به طور متفاوتی در این مورد نظرات خود را بیان می‌کنند. بعضی از افراد احساس درد بیشتری نسبت به دیگران خواهند داشت.

به طور کلی در هنگام اعمال خط چشم دائمی، باید برای درد نیز آماده باشید. برخی از مشتریان سی دقیقه قبل از درمان از Tylenol استفاده می‌کنند. باید بگوییم که این روش تداخلی با اعمال خط چشم، نخواهد داشت ولی بهتر است به تکنسین اطلاع دهید.

Tylenol نام علمی استامینوفن کدئینه است.

به طور کلی بهتر است داروهای مصرفی خود را هم به پزشک اطلاع دهید و هم به تکنسینی که قرار است خط چشم دائمی را برای شما اعمال کند.

مراقبت‌های بعد از اعمال خط چشم دائمی

روش‌های مراقبتی بعد از اعمال خط چشم دائمی اهمیت خیلی زیادی دارند و یک پروسه ضروری هستند. در طول این دوره، هدف اولیه این است که اجازه دهید این فرآیند در پوست شما به طور کامل جاسازی شود. این روش باعث می‌شود که شما از عواقب ناگوار خط چشم دائمی جلوگیری کرده و از مزایای کامل خط چشم که زیبایی است بهره‌مند شوید.

شاید شما انتظار داشته باشید که از همان ساعات اولیه، نتایج فرآیند را مشاهده نمایید در حالی که این گونه نیست و شما می‌توانید بعد از سه تا چهار هفته نتایج را مشاهده کنید. پس به یاد داشته باشید که در روزهای اول، نگران رنگ غیر طبیعی خط چشم نباشید و بدانید که بعد از گذشت زمان به نتایج دلخواه خود خواهید رسید پس لطفا صبور باشید!

احتمال خراشیدگی و لک شدن رویِ چشم وجود دارد پس مراقبت‌های اولیه باید انجام گیرد تا روی چشم با مرور زمان درمان شود.

در این مدت نباید به روی چشمتان دست بزنید و یا بخارانید و یا مالش دهید یا تلاش کنید مواد اضافی روی چشم را پاک کنید زیرا این کار ممکن است باعث عفونت و حذف رنگدانه خط چشم شود. همچنین احتمال خطرات بزرگ‌تر نیز وجود دارد. پس بهتر است توصیه‌های تکنسین خود را جدی بگیرید.

معمولا یک پوشش محافظتی روی چشم باقی می‌ماند که شما نبابد آن را تا ۷ روز پاک کنید، بعد از دو هفته رنگ واقعی خط چشم آشکار شده و پس از سه هفته روند درمان شما اتمام می‌یابد.

به هیچ عنوان بعد از اعمال خط چشم، مخصوصا سه روز اول، از لنز چشم استفاده نکنید. با توجه به توصیه و مشورت تکنسین، برای کاهش تورم و درد می‌توانید از بسته‌های یخی استفاده کنید مثلا در ساعات اولیه (۴ تا ۸ ساعت اول)، در هر ساعت ۱۵ الی ۱۰ دقیقه، بسته یخ را روی چشم نگه دارید.

یادتان باشد که پس از گذشت ۲۴ ساعت، یخ به هیچ عنوان اثری نخواهد داشت. در هفته اول پس از اعمال خط چشم، نباید از صابون، شامپو و … استفاده کنید. اگر حتما می‌خواهید صورت خود را با مواد شوینده، تمیز کنید بهتر است با پزشک و یا تکنسین مشورت نمایید.

اگر به پمادهای A & D حساسیت ندارید، می‌توانید در ۲۴ ساعت اول از آن‌ استفاده نمایید. برای بقیه روزها، روغن ویتامین E توصیه می‌شود ولی فراموش نکنید که برای اعمال این روغن‌ها و پمادها اصلا از انگشتان خود استفاده نکنید زیرا ممکن است با این روش باکتری را به چشم خود انتقال دهید. با مرطوب نگه داشتن این ناحیه، روند درمان را بهبود خواهید بخشید.

به هیچ وجه اجازه ندهید منطقه درمان خشک شود.

اگر هر گونه قرمزی، خارش بیش از حد، رطوبت زیاد، تب و … را تجربه کردید، بلافاصله با تکنسینی که خط چشم دائمی را برایتان اعمال کرده، تماس بگیرید و موضوع را اطلاع دهید و در صورت شدید بودن وضعیت، سریع به متخصص پوست مراجعه نمایید.

بهتر است پمادهای توصیه شده را قبل از خواب، دوش و شست و شوی صورت اعمال کنید.

نکات ضروری که باید توجه کنید

بعد از انتخاب فرم خط چشم و اعمال آن، شانسی برای تعویض مدل آن نخواهید داشت پس بهتر است در انتخاب مدل آن توجه کنید. می‌توانید درخواستِ کشیدن خط چشم معمولی را داشته باشید و یا با نرم‌افزاهای خاصی چهره خود را پس از اعمال خط چشم، مشاهده کنید و سپس تصمیم قطعی را در این زمینه بگیرید.

حمام و دوش در زمان درمان، مجاز است ولی خراشیدن، لمس کردن ناحیه تحت درمان، حمام داغ و بخار و … به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و باید کاملا از آن‌ها اجتناب نمایید. پس از دو هفته می‌توانید فعالیت‌های منظم گذشته را از سر بگیرید.

شما حداقل تا دو هفته باید از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید اجتناب نمایید، رفتن به استخر نیز در این دوران توصیه نمی‌شود.

تا یک هفته پس از اعمال خط چشم، نباید از لوازم آرایشی استفاده کنید. (البته قابل ذکر است که استفاده از رژ لب مجاز است و فقط آرایش اطراف چشم توصیه نمی‌شود.)

پس از اعمال خط چشم دائمی شما باید در انتخاب لوازم آرایشی دقت لازم را به خرج دهید، زیرا ممکن است آلودگی و باکتری وارد چشمتان شده و چشمتان دچار التهاب و تورم شود.

اگر از Retin-A (کرم لایه بردار) استفاده می‌کنید، اجازه ندهید این کرم به منطقه تحت درمان نزدیک شود. در حالت کلی در دو هفته اول نباید اجازه دهید دست و یا مواد شیمیایی به روی چشمتان، که ناحیه تحت درمان است، نزدیک شود؛ زیرا این ناحیه مستعد عفونت بوده و شما باید خیلی بیشتر از قبل مراقب باشید.

کرم لایه بردار Retin-A در درمان چروک صورت و پیری ناشی از اشعه آفتاب و همچنین در درمان جوش صورت کاربرد دارد. در واقع این دارویی است که اغلب مردم آن را به عنوان کرم لایه بردار می‌شناسند.

سعی کنید عادت‌های بهداشتی خود را بیشتر از قبل رعایت کنید. در پایان سه هفته روند بهبودی شما به اتمام می‌رسد، اگر بعد از سه هفته احساس کردید که خط چشم کم‌رنگ است و یا نیاز به ترمیم دارد، به تکنسین خود اطلاع دهید. اگر ترمیم نیاز است این کار رایگان انجام خواهد گرفت ولی سعی کنید در حد امکان، سه تا شش هفته برای ترمیم و مراجعه به تکنسین، صبر کنید.

لینک منابع:

enhancedcosmetics

lanamicroblading

اعمالچشمخطدائمیمراقبتهاینحوهوویژه
دیدگاه ها (0)
دیدگاه شما