مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

اتصال بقعه شیخ صدوق؛برج طغرل و چشمه علی راهکاری برای تبدیل ری به قطب گردشگری

عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس، اتصال چشمه علی، بقعه شیخ صدوق و برج طغرل را راهکاری موثر برای تبدیل شهرری به قطب گردشگری در جنوب تهران دانست.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛ سید علی یزدیخواه در گفتگو با خانه ملت اظهار داشت : در رابطه با اظهارنظر رییس شورای شهر تهران مبنی بر اینکه در شهرری پروژه‌های عمرانی، شهرسازی و فرهنگی زیادی در حال تکمیل شدن است که می‌تواند در منطقه ۲۰ به عنوان طرح‌های محرک توسعه عمل کند و با تکمیل پروژه‌ها شهرری به قطب اقتصادی، فرهنگی و گردشگری تهران تبدیل می‌شود، گفت: یک مجموعه فرهنگی-اجتماعی تحت عنوان ایوان ری توسط شهرداری تهران در جوار برج طغرل ساخته شده است که صدها میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه کرده است.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این مجموعه فرهنگی-اجتماعی شامل سالن‌های متعدد اجتماعات، سینمای باز، گالری‌های متعدد و …است اما هنوز کارهای مربوط به این پروژه تمام نشده است و برخی املاک مسکونی که بین مزار شیخ صدوق و برج طغرل قرار دارد تملک نشده‌اند و مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.  

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر این مجموعه تکمیل شود به یک محیطی برای گردشگری و امور فرهنگی تبدیل می‌شود اما نمی‌تواند قطب گردشگری باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ما 3 مجموعه منفصل از هم در این منطقه داریم اعم از مجموعه تاریخی چشمه علی که هم از سنگ نگاره، هم چشمه و هم موقعیت میراثی برخوردار است و هم بقعه مبارکه شیخ صدوق و سایر بزرگانی که در این منطقه هستند و هم برج طغرل که اگر به هم متصل شوند می‌تواند به قطب گردشگری در جنوب تهران و شهرستان ری تبدیل شود./

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.