مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

اتوبوس خراب یا اتوبوس نو ؟ماجرای اتوبوس های فشافویه چیست

ماجرای اتوبوس های اهدایی شهرداری تهران به شهرداری فشافویه و اظهارات شهردار و بخشدار این شهر خبر جدید از بخش فشافویه در این روزهاست اما اصل ماجرا چیست با ما همراه باشید تا این موضوع را بررسی کنیم .

مهدی اشرفی پور – انعکاس ری ؛ بخش فشافویه یکی از محروم ترین بخش های پایتخت محسوب می شود سیل سرازیری مشکلات شهر تهران از یک سو و از سوی دیگر وجود بزرگترین شهرک صنعتی ها خاورمیانه و ندامتگاه تهران مشکلات زیادی را برای مردم این منطقه به ارمغان آورده است !

نبود زیر ساخت حمل و نقل شهری در این محدوده جغرافیایی با توجه به حجم تردد روزانه در محور شهرری به حسن آباد فشافویه از اساسی ترین مشکلات مردم در این سالهاست و اما ماجرای اتوبوس های فشافویه که در این روزها بحث خرابی و غیر قابل استفاده بودن آن باز نشر می شود چیست ؟

در 17 بهمن ماه سال 1400 کارگروه رسانه شورای شهرستان ری بر اساس بررسی مشکلات اولویت دار مردم در بخش فشافویه ؛ مطالبه تهیه تعدادی اتوبوس برای راه اندازی خط فشافویه به کهریزک از رئيس شورای شهرستان ری با توجه به

سرریز مشکلات شهر تهران به این بخش را در دستور کار خود قرار داد و پس از پیگیری های جعفر شربیانی مقرر شد تعداد 4 دستگاه اتوبوس تازه تعمیر (دقت داشته باشید تازه تعمیر یعنی اتوبوس هایی که نو نیستند و تازه تعمیر شدن برای ورود به چرخه اتوبوس رانی تهران ) تحویل شهرداری حسن آباد شود .

در روز 23 اسفند ماه با عقد تفاهم نامه بین سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران و شهرداری حسن آباد در دفتر شورای شهرستان ری این برنامه نهایی و بلاخره در تاریخ 6 اردیبهشت ماه سال جاری شهرداری حسن آباد با حضور در سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران این اتوبوس ها را تحویل گرفت .

از زمان تحویل گرفتن اتوبوس ها تا به امروز دقیقا بیش از 6 ماه زمان می گذرد و تا چند روز پیش صحبتی از مشکل داشتن این اتوبوس ها نبوده است تااینکه وب سایت فرمانداری ری مطلبی از قول شهردار این شهر(حسن آباد) منتشر کرد که آن را در اینجا می توانید مشاهده کنید ؛ اگر چه سایت فرمانداری ری کمتر به مشکلات شهرستان ری و وضعیت فشل (رکود فعالیت عمرانی و گره گشایی اقتصادی و مشکلات بی شمار مردم که بعد از تغییر دولت در شهرستان ری شاهد پسرفت در پیگیری های آن هستیم ) می پردازد ؛اما بازگو کردن مشکلات مردم یک اقدام لازم و پسندیده است حالا از هر تریبونی با هر نیتی باشد .

شهردار حسن آباد در این مصاحبه و مصاحبه ای که با ایرنا کرده است یاد آور شده که این اتوبوس ها مستهلک و غیر قابل استفاده است که البته این اتوبوس ها از روز اول تحویل هم نو نبوده اما تعمیر اساسی شده و در حال ورود به ناوگان حمل و نقل شهرداری تهران بود که مقرر شد تحویل شهرداری حسن آباد شود .

با توجه به شرایط موجود و زمان تاخیری که بین دریافت این اتوبوس ها و اعلام عدم کارایی این اتوبوس ها( با توجه مسیر خاص گردنه ای فشافویه و طولانی بودن مسیر به کهریزک) به نظر می رسد شهرداری در تحویل این اتوبوس ها به بخش خصوصی ناموفق بوده چون بخش خصوصی دنبال سود آوری است و اتوبوس های کارکرده خرج زیادی برای آنها دارد و خرابی و مستهلک بودن این اتوبوس ها توجیهی برای ناکامی آنها در راه اندازی خط اتوبوس از فشافویه به کهریزک است که باید در روز اول تحویل این اتوبوس ها برای آنها برنامه ریزی و کارشناسی می شد که این نوع انجام کار برای ما در سالیان اخیر مورد عجیب و غریبی نیست .

در این بین عده ای کل کل کنان نسبت به باز نشر این خبر (خراب بودن اتوبوس ها)و ایراد به رئيس شورای شهرستان ری اقدام نموده که مطالبه و پیگیری اندازه تغییر رنگ کِش جاروی پاکبان محلشان از شهرداری نداشته اند و فاکتور به دست از این اداره به آن اداره در شهرستان ری در حال تردد هستند . که جای تامل و بسی شگفتی دارد !

باز هم مطالبه بحق از هر تریبون و با هر نیتی خوب است

در سوی دیگر این موضوع جعفر شربیانی در گفتگو با ایرنا چنین گفت :

موضوع مشکلات اتوبوس ها به من منتقل نشده است

جعفر شربیانی رئیس شورای اسلامی شهر شهرستان ری و عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در همین زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: در صورتی که این اتوبوس ها مشکل فنی داشت، چرا مساله به من منتقل نشده است تا پیگیر آن باشم؟

وی تصریح کرد: این اتوبوس ها در زمان تحویل بر اساس استانداردهایی آماده سازی و تعمیر شده بود و در صورت نبود توان کافی برای تردد، نمی توانست مسیر تهران تا حسن آباد فشافویه را طی کند.

شربیانی بیان اینکه اگر شهردار حسن آباد فشافویه و شورای شهر با این مساله مشکل داشتند، چرا موضوع نا مناسب بودن اتوبوس ها مطرح نشده است؟ خواستار تغییر رویه برخی مسئولان و افراد در برخورد با خدمت به مردم شد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: از باب ریاست شورای شهرستان علاقه مندم شهرها و روستاهای این شهرستان از خدمات شهر تهران استفاده کنند، معتقدم با توجه به مشکلاتی که پایتخت طی ۵۰ سال گذشته به شهرری تحمیل کرده، باید خدمات بیشتری به مردم آن ارائه کند.

وی افزود: زمانی شهرری، شهری بزرگ و با تاریخی عظیم و تهران یک روستا در کنار آن بود که طی گذر زمان، این وضعیت تغییر کرده و اکنون مشکلات تهران به شهرری سرریز شده است.

شربیانی یادآورشد: خلاف کسانی که دنبال استقلال شهرری هستند، قصد داریم نهایت امکانات و تجهیزات را از تهران بگیریم و به این منطقه منتقل کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری به جلب موافقت زاکانی شهردار تهران برای انتقال پنج دستگاه اتوبوس مسافربری از شرکت اتوبسرانی به شهرداری حسن آباد اشاره کرد و اظهارداشت: ادعایی بابت نو بودن اتوبوس ها نداریم، اما تعمیر شده و قابل استفاده بودند تا مبتنی بر کرامت اهالی حسن آباد به آنان تحویل داده شود.

وی اضافه کرد:  ناسالم بودن اتوبوس ها را رد می کنم، اتوبوس که از تهران راه می افتد و اگر با ۲ بار سرویس دهی خراب شود، بدون شک به خود حسن آباد نمی رسد با استانداردهای خاصی تحویل گرفته ایم و نمی پذیرم.

مشکل اتوبوس و خط اتوبوس رانی در شهر حسن آباد در هر حال باید حل شود اگر امروز رئيس شورای شهرستان ری با پیگیری 4 دستگاه اتوبوس دست دوم برای شهرداری حسن آباد گرفته است و اتوبوس ها جوابگوی خط بین شهری نیست عهده دار بی مسئولیتی نمایندگان و مسئولانی است که 40 سال بعد از انقلاب؛ مردم نمی‌توانند از خدمات اتوبوسرانی بیخ گوش پایتختی که هزاران خدمات متنوع رفاهی برای ساکنانش فراهم کرده استفاده کنند و هر روز باید مبلغ زیادی برای تردد به خودرو های شخصی در این وضعیت فشارهای اقتصادی پرداخت کنند .

در هر شکل امید داریم جعفر شربیانی به عنوان رئيس شورای شهرستان ری ؛پیگیری این موضوع باشد ودر صورت امکان تهیه اتوبوس نو یا جابجایی این اتوبوس ها به ناوگانی که هم با وضعیت گردنه ای حسن آباد سازگار باشد هم برای بخش خصوصی سودآور باشد را جزو اولویت های کاری قرار دهد .

یادمان نرود جنوب تهران حیاط خلوت تهران نیست روزهایی نه چندان دور تهران را به گندم ری و ری را به دشت طلایی آن می شناختند مردم مظلوم شهرهای شهرستان ری لایق بهترین امکانات هستند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه