مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۶ هیئت به دلیل سرپیچی از دستورات بهداشتی در ری به اداره تبلیغات ارجاع شد

مسئول بهداشت محیط اداره بهداشت شهرستان ری از رسیدگی به ۳۲ شکایت مردمی در زمینه عدم رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی برگزاری مراسم سوگواری در ری و ارجاع ۶ هیئت جهت اعمال اقدامات بازدارنده به اداره تبلیغات اسلامی خبر داد.

مهرداد سلامی در گفت‌وگو با  خبرگزاری تسنیم، با تأکید بر ادامه نظارت‌ها بر آیین سوگواری ماه محرم اظهار داشت: تاکنون 32 شکایت مردمی در سامانه 190 مربوط به شهرستان ری به ثبت رسیده و در حدود 218 مورد بازرسی از هیئات، تکایا، حسینیه‌ها و غیره انجام شده است.

وی افزود: در بازرسی‌هایی که از هیئات داشتیم تاکنون 6 مورد سرپیچی از دستورالعمل ابلاغی در زمینه دسته روی، پخش نذورات، تعزیه‌خوانی و غیره مشاهده و جهت رسیدگی به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ارجاع شده است.

مسئول بهداشت محیط اداره بهداشت شهرستان ری در ادامه با بیان اینکه در حدود 50 درصد هیئات دستورات ابلاغی برگزاری مراسم سوگواری را رعایت نکردند گفت: دسته روی در مناطقی از شهرستان مشهود بود و در این زمینه تذکراتی نیز انجام شد اما متأسفانه اقدامات کنترلی خاصی صورت نگرفت و همچنین در برخی مناطق پخت و توزیع نذورات وجود داشت که به‌رغم تمامی آموزش‌ها و تذکرات منجر به ایجاد صفوف شده بود و متأسفانه برخی از هیئات توجهی به دستورالعمل‌ها نداشتند.

سلامی تصریح کرد: اقدامات آموزشی و پیشگیرانه از سوی کارشناسان بهداشتی انجام شده اما به دلیل سرپیچی از دستورات بهداشتی ابلاغی با خاطیان برخورد قضایی از سوی مرجع مربوطه اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: رعایت دستورالعمل‌ها نسبت به سال گذشته ضعیف‌تر بود لذا به دلیل در پیش بودن مراسم سوگواری در ایام پیش رو و همچنین اربعین امام حسین (ع) باید تمهیداتی در زمینه مقابله با ساده انگاری و عادی سازی در شهرستان صورت گیرد تا شاهد ادامه این روند و افزایش شیوع بیماری نباشیم.

مسئول بهداشت محیط اداره بهداشت شهرستان ری ابراز داشت: در حال حاضر به تبع پنجمین پیک کرونا در کشور تعداد مبتلایان در شهرستان ری نیز افزایش یافته و میزان فوتی‌ها بر اساس شهرستان محل سکونت در مقایسه با سال گذشته 5 برابر افزایش را نشان می‌دهد.

سلامی با اشاره به اینکه اگر به احادیث پیامبر(ص) و ائمه(ع) رجوع کنیم مشخص است که به صراحت بر رعایت بهداشت تأکید داشتند گفت: پیامبر اسلام(ص) در موردی اذعان داشته زمانی که بلایی در منطقه‌ای به وجود می‌آید از ورود و خروج به آن منطقه جلوگیری شود لذا ما نیز باید به تبعیت از بزرگان دین در این زمینه فرهنگ‌سازی لازم را ایجاد کنیم تا افراد مسئول در هیئات آگاه شده و با جان خود و دیگران بازی نکنند.

وی تأکید کرد: باید با خاطیان سرپیچی از دستورات ابلاغی برگزاری مراسم عزاداری برخورد مناسب صورت گیرد تا شاهد نتایج بازدارنده در این زمینه باشیم و از بروز این گونه سرپیچی‌ها در ایام پیش رو و عزاداری اربعین جلوگیری شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.