مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مقبره‌های صحن امامزاده عبدالله(ع) شهرری به کارگاه‌ تبدیل می‌شود

مدیر آستان امامزاده عبدالله (ع) گفت: مقبره‌های صحن اصلی امامزاده عبدالله(ع) در شهرری پس از همسطح سازی توسط گروه‌های جهادی اشتغال تبدیل به کارگاه‌های کارآفرینی بانوان سرپرست خانوار شده‌اند.

حجت الاسلام علی رضایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: تاکنون زمینه اشتغال ۶۰ بانوی سرپرست خانوار در زمینه های مختلف از جمله خیاطی، تولید مسنوعات چرمی، صنایع دستی، گوهر تراشی، گلیم بافی و سایر رشته ها فراهم شده است.

وی با بیان اینکه تبدیل مقبره‌های خانوادگی به کارگاه های تولیدی با رضایت کامل خانواده های متوفیان و همچنین احترام به متوفی‌ها صورت گرفته است، عنوان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه و مدیریت امامزاده عبدلله(ع) بدون هیچگونه چشمدات مادی این کارگاه ها را در اختیار نیازمندان قرار می دهد.

رضایی ادامه داد: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری در جهت تسهیل مشکلات بهره برداران کارگاه ها وسایل تولید را نیز توسط خیرین با عنوان “وقف اشتغال” تامین کرده و در اختیار بهره برداران قرار داده است.

وی با بیان اینکه آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) با مساحت ۱۵ هکتار و ۱۸ حیاط مزار که از ۹۰ سال تا ۵۰ سال قبل ایجاد شده اند در یکی از بهترین نقاط شهرری قرار گرفته است، افزود: اکثر مقبره های خانوادگی به مرور زمان دچار فرسودگی و خرابی شده بود و محل تجمع معتادان متجاهر بود که با اجرای این طرح تمامی مقبره های صحن اصلی بازسازی شدند.

رضایی یادآور شد: کار شناسایی زنان سرپرست خانوار نیازمند به اشتغال کاملا توسط گروه های جهادی اشتغال صورت می گیرد و همچنین این محل فقط برای بانوان برنامه ریزی نشده است بلکه اگر مرد نیازمندی هم به دنبال اشتغال باشد می توان در این محل کارگاه ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه همسطح سازی صحن اصلی آستان امامزاده عبدالله(ع) و بازسازی مقبره های آن در طول هشت ماه انجام شد، ابراز کرد: هم اکنون عملیات همسطح سازی سایر حیاط مزارها نیز در دستور کار قرار گرفته است.

رضایی خاطرنشان کرد: ایجاد حیاط مزار سلامت با حضور پزشکان متخصص و ساخت کتابخانه ای با هشت هزار جلد کتاب از جمله اقدامات در دست احداث است.

 

 امامزاده عبدالله امامزاده ای در منطقه شهرری در جنوب تهران است. نسب این امامزاده به امام سجاد می رسد. همچنین تعداد زیادی از مشاهیر مذهبی، علمی، ادبی و سیاسی در آنجا مدفون هستند. دفن مردگان مگر در گورهای از پیش خریداری شده در آنجا از دههٔ پنجاه متوقف شده‌است. مجموعه گورستان امامزاده عبدالله در چهارده اردیبهشت ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.