مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

اِلمان فرهنگی هنری استاد عماد الکُتّاب در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) شهرری ایجاد می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران از طراحی و ساخت اِلمان و نماد فرهنگی هنری در کنار سنگ مزار استاد عماد الکُتّاب در استان مقدس امامزاده عبدالله (ع) شهرری خبر داد.

هفته گذشته به واسطه انتشار تصاویری از انباشت نخاله و مصالح ساختمانی در اطراف مقبره عماد الکُتّاب از اساتید برجسته خط کشور در فضای مجازی نگرانی‌ها برای تخریب این آثار ارزشمند و تاریخی در آرامستان امامزاده عبدالله (ع) شهرری تشدید شد.

پس از انتشار تصاویر مسئولان اداره میراث شهرستان ری و مدیریت امامزاده عبدالله (ع) اقدام به پاکسازی محیط کردند و در حال حاضر شواهدی بر آسیب یا تخریب مقبره وجود ندارد، اما بر اساس نظر کارشناسان مربوطه وجود مشاهیری ارزشمند در این منطقه نیز می‌بایست از طریق نصب المان و یادمان مورد توجه باشد.

مجتبی عبدالهی عصر امروز ضمن بازدید میدانی از مقبره مفاخر مدفون در امام‌ز‌اده عبدالله (ع) شهرری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در روزهای اخیر به واسطه نگرانی ایجاد شده در زمینه تخریب و آسیب به سنگ قبر محمد حسین سیفی ملقب به عماد الکُتّاب از اساتید خط کشورمان در دهه‌های پیشین، از مزار این استاد خط در آرامستان امامزاده عبدالله (ع) شهرری به همراه اساتید خط بازدید میدانی به عمل آمد.

وی افزود: بر اساس شواهد موجود هیچ گونه آسیب و صدمه‌ای به سنگ مزار این استاد خوشنویسی وارد نشده و مدیریت امامزاده عبدالله  در حال بازسازی و مرمت  اطراف سنگ بودند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران با تأکید بر توجه ویژه به مزار مشاهیر گفت: محمد حسین سیفی ملقب به عماد الکُتّاب از بزرگترین اساتید نستعلیق دوران مشروطه بود که رسالت هنری و تاریخی‌اش را با چاپ «رسم‌المشق» به پایان برد و از او به‌عنوان کامل‌کننده شیوه‌ کلهر نام می‌برند که در سال 1315 از دنیا رفته و در آرامستان امامزاده عبدالله به خاک سپرده شده است.

عبدالهی ادامه داد: قرار شد جلسه ای با شهرداری منطقه 20، اداره میراث فرهنگی، اوقاف و همچنین با حضور انجمن خوشنویسان ایران و ری تشکیل شود و در خصوص طراحی و ساخت یک اِلمان و نماد فرهنگی هنری در کنار سنگ مزار استاد عماد الکُتّاب تبادل نظر کنیم.

وی در ادامه یادآور شد: در سال 1387 که بنده شهردار منطقه 20 بودم سفارش طراحی المان را به هنرمندان دادیم و یک المان طراحی شد که پس از جابجایی بنده تاکنون ساخت و نصب این طرح انجام نشده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران تصریح کرد: اکنون باید همان طرح را احیا کنیم و پس از بروزرسانی با همکاری شهرداری منطقه 20، اداره میراث فرهنگی و اوقاف یک المان مناسب در این مکان نصب کنیم.

عبدالهی با اشاره به دفن دیگر مشاهیر و بزرگان در آستان ابن بابویه و امامزاده عبدالله شهرری گفت: همه مشاهیر و علمای مدفون در این آرامستان‌ها در جریان مطالعات علمی و پژوهشی، شناسایی شده و اتفاقات خوبی در حفظ و نگهداری مقابر و تکریم مقام شامخ مشاهیر انجام شده است.

وی تأکید کرد: باتوجه به گذر زمان و مطالبات جدید درخصوص ساخت یادمان و موارد دیگر، باید مجددا بررسی شود و اگر احساس کنیم در ارتباط با مشاهیر نیاز به توجه بیشتری وجود دارد کارگروهی برای انجام این کار تشکیل می دهیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران با اشاره به لزوم مرمت مزار شهدای سی تیر در پایان خاطرنشان کرد: ساخت المان و یادمان‌های تاریخی دیدگاه خوبی است که برای توجه بیشتر به مزار مشاهیر پیگیری و انجام خواهد شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.