مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۱۱۶ هزار کودک در شهرستان ری بینایی سنجی می‌شوند

رییس اداره بهزیستی شهرستان ری گفت: طی سال جاری۱۱۶ هزار کودک سه تا ۶ ساله این شهرستان واجد شرایط طرح غربالگری تنبلی چشم هستند که در این طرح شرکت می‌کنند.

حمد رضایی اصل رییس  اداره بهزیستی شهرستان ری اظهار کرد: طی سال جاری ۱۲۲هزار کودک در شهرستان ری در طرح غربالگری واجد شرایط هستند و  اجرای طرح سنجش بینایی از اول تیر ماه  تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت  و سعی می‌شود تا  پایان سال ۱۱۶ هزار نفر از این  تعداد از کودکان سنجش بینایی شوند.

وی گفت: هم اکنون بیش از ۳۰مربی در ۳۷ پایگاه دائمی و  غیردائمی برای اجرای این طرح مشغول به فعالیت هستند، ضمن اینکه تیم‌های سیار نیز در سطح روستاها فعال هستند.

رییس  اداره بهزیستی شهرستان ری بیان کرد: سال گذشته در طرح غربالگری بینایی ۳۵هزار نفر کودک سه تا ۶ سال تحت پوشش قرار گرفتند که این آمار با توجه به شیوع کرونا کاهش یافته است.

رضایی اصل با اشاره به اینکه در زمینه کودکانی که دارای تنبلی چشم را جدی نمی‌گیرند آمار دقیقی در دسترس نیست اظهار داشت: بهترین سن پیشگیری وکمک به بهبود  وضعیت بینایی در سنین زیر ۶سال است که به زمان طلایی گفته می شود و در سال گذشته طبق معاینات انجام شده دوهزار ۲۷۷ فرد مشکوک تشخیص داده شده است که پیگیری لازم توسط این سازمان انجام می شود.

وی افزود: هزینه معاینات سطح یک غربالگری تنبلی چشم ۶۸۰۰هزار تومان  تعیین شده و به تمامی مراکز نیز ابلاغ و در معرض دید والدین نیز قرار گرفته است.

رییس اداره بهزیستی شهرستان ری با بیان اینکه بی توجهی به تنبلی چشم در کودکان موجب نابینایی آنها می‌شود، اظهار داشت: تنبلی چشم یکی از علل شایع کم بینایی و نابینایی یک چشمی و گاهی دوچشمی در کودکان است که در بسیاری موارد قابل پیشگیری است.

رضایی اصل یادآور شد: خانواده‌ها می‌توانند برای سنجش بینایی کودکان خود به پایگاه‌های سنجش پیش بینی شده واقع در مهدهای کودک، مرکزهای پیش دبستانی و خانه‌های بهداشت در شهر و روستاهای شهرستان ری مراجعه کنند.

منبع خبرگزاری فارس
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه