مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

دوازدهمین نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی شهرستان ری

دوازدهمین نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی شهرستان ری با حضور جمعی از مسئولان ادارات و نهادها، 24 خرداد ماه در مجتمع فرهنگی و هنری شیخ ابوالفتوح رازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، در این نشست، عباس سلیمی معاون محترم فرهنگی و روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) و رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی در سخنانی با اشاره به لزوم تبدیل برنامه فعالیت های کارگروه به سند اداری گفت: نباید از اقدامات عاجل و کوتاه مدت غافل شد و چشم انداز موفق، برنامه ای است که مبتنی بر برنامه های در دسترس و در ابعاد کوچکتر آزموده شده، طراحی و اجرا شوند.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السلام، یادآور شد: شورای توسعه فرهنگ قرآنی دارای سه کارگروه اصلی «فضای مجازی»، «ترویج سبک زندگی» و «آموزش» است و برنامه ریزی محتوایی و عملیاتی بر اساس اسناد بالادستی و دستورالعمل نهادهای دولتی خواهد بود تا از موازی کاری جلوگیری و هم افزایی مطلوب حاصل گردد.

وی وجود ایده های متعدد و فراوان را مانع  از اجرای برنامه های عملیاتی نداست و افزود: با برنامه ریزی و تصویب شورا، برنامه های عمیاتی با رعایت دستوالعمل های بهداشتی اجرا خواهد شد.

در ادامه «سید حسن صفوی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری به تشریح برنامه ریزی دبیرخانه شورا پرداخت و افزود: نشست های کارشناسی با حضور نمایندگان دستگاه ها برگزار و نظرات متعددی دریافت شد.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی شهرستان ری، تشکیل شورای داخلی در ادارات و نهادها را خواستار شد تا برنامه های قرآنی در تقویم اجرایی دستگاه ها درج شود.

وی تنظیم دستورالعمل شورای توسعه فرهنگ قرآنی را از اقدامات دبیرخانه برشمرد و افزود: دستوالعمل وظایف اعضا مشخص شده و پس از تصویب، ابلاغ خواهد شد.

در ادامه رؤسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان ری نیز از ایجاد دارالقرآن ویژه دانش آموزان استقبال کردند و از مرکز آموزش قرآن کریم آستان حضرت عبدالعظیم (ع) خواستند که در فعال شدن این دارالقران همکاری لازم را داشته باشند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه