مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مستند “آقای اصغر اکبر من” رونمایی شد/ ماجرای اطلاع سردار سلیمانی از نحوه شهادت “اصغر پاشاپور” + فیلم

مستند «آقای اصغر اکبر من»، روایتی از شهید مدافع حرم، اصغر پاشاپور از یاران نزدیک سردار سلیمانی است که تنها یک ماه پس از شهادت حاج قاسم به او پیوست.

مراسم رونمایی از مستند «آقای اصغر اکبر من»، روایتی از شهید مدافع حرم، اصغر پاشاپور از یاران نزدیک سردار سلیمانی با حضور خانواده شهید پاشاپور، محسن یزدی مدیر شبکه مستند، مرتضی شعبانی مدیر مرکز مستند حقیقت، یاسر فریادرس مدیر مرکز مستند سوره، علیرضا میررفیع مدیر پخش، ابوالقاسم ناصری مدیر گروه تولید و سعید صفار، مدیر طرح و برنامه شبکه مستند برگزار شد.

مستند «آقای اصغر اکبر من» در مرکز مستند حقیقت تولید شده و پرتره‌ای از شهید اصغر پاشاپور است که مدتی کوتاه پس از شهادت سردار سلیمانی در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد. این رزمنده جبهه مقاومت ساکن شهر ری و از اولین نفراتی بود که به همراه حاج قاسم سلیمانی به منظور دفاع از حرم اهل بیت (ع) به سوریه رفت. او دارای سه فرزند بود.

مستند «آقای اصغر اکبر من» که با روایتی از زندگی، فعالیت‌ها و عملیات‌های این مدافع حرم در سوریه تولید شده، قرار است که به زودی از شبکه مستند سیما پخش شود.

تصویر شهید اصغر پاشاپور را اکثراً در فیلمی که از سردار سلیمانی در میدان جنگ سوریه منتشر شده می‌شناسند. آنجا که شهید پاشاپور در تلاش است تا مانع حاج قاسم برای حضور در میدان جنگ شود و سردار این‌طور پاسخ می‌دهد که: “آقای اصغر ما را از گلوله نترسان.”

شهید پاشاپور که از یاران نزدیک سردار سلیمانی در دفاع از حرم آل الله بود، حدود یک ماه پس از شهادت سردار سلیمانی در حلب سوریه توسط تروریست‌های تکفری جبهه ‌النصره به شهادت رسید. تکفیری‌ها سر از بدن او جدا کردند و بدن شهید را به اسارت بردند تا اینکه بعد گذشت تقریباً 20 روز از آن اتفاق، رزمندگان مدافع حرم پیکر پاک او را با 2 اسیر جبهه‌ النصره تبادل کرده و شهید پاشاپور در اولین شب از ماه رجب و مصادف با پنجم اسفند سال 1398 به کشور بازگشت.

شهید پاشاپور حدود هشت سال برای مقابله با تروریست‌های تکفیری داعش و احرار الشام در این جبهه حضور فعال داشت و عمده آموزش‌های رزمندگان سوری بر عهده او بود.

در زیر فیلمی از وعده شهید سلیمانی به شهید اصغر پاشاپور را می‌بینید. وعده‌ای صادق که تحقق یافت و اصغر پاشاپور خیلی زود به سردار سلیمانی پیوست.

در پایان این مراسم از سوی محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری با اهدای یک نقاشی و لوح تقدیر از خانواده شهید اصغر پاشاپور تقدیر شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.