مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

احداث پاتوق محلی با هدف تعامل اهالی با یکدیگر در ری

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۰ تهران – شهرری اعلام کرد: پاتوق محلی با هددف بیشتر تعامل اهالی با یکدیگر در انتهای خیابان صحرایی شمالی شهرری احداث شد.

رضا معلم روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: احداث پاتوق محله در انتهای خیابان صحرایی شمالی به مساحت ۴۰۰ متر مربع که فضای سبز مطلوبی را برای دید و بازدید بیشتر اهالی و تعامل آنان با یکدیگر فراهم آورند.
وی اظهار داشت: احداث پاتوق های محلی یکی از گام های مدیریت شهری در تحقق محله گرایی و ارتقاء سطح سلامت جسم و روح شهروندان است، پاتوق های محلی با مشخصه خودمانی بودن و آرامش، جزئی از کانونهای اجتماعی هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: هدف از ساماندهی پاتوق های محلی کاهش نقاط بی دفاع شهری و تلاش برای قویتر شدن تعاملات اجتماعی و ارتقاء کیفیت محیط شهری است تا سر زندگی و حس تعلق به محله و امنیت اجتماعی محلات شهرمان تقویت شود.
معلم یادآور شد: فضای سبز این پاتوق با کاشت گونه های رز، نسترن، یوکا، یاس زرد، به ژاپنی، پامپاسگراس، یاس هلندی، توری، زیتون تلخ و با المان نیمکت، سطل زباله، پایه چراغ و ۲۵۰ متر آبرسانی بهره برداری شده و مورد استفاده اهالی این منطقه قرار گرفته است.

وی همچنین به آغاز اجرای طرح پایلوت کاپ در محله ظهیرآباد – کوی اسلام شهرری اشاره کرد و گفت:این اقدام در پی ابلاغ دستورالعمل واگذاری مدیریت پسماند به مبادی تولید و طرح کاپ (الگوی نوین کاهش پسماند)  انجام شد.

معلم همچنین از انجام نظر سنجی و اطلاع رسانی در سطح محله کوی اسلام و تکمیل بانک اطلاعاتی واحد های مسکونی و تجاری این محله، و تحویل  مخازن مخصوص جمع آوری پسماندهای تر و خشک به تمامی واحد ها خبر داد.

این مسئول اضافه کرد: این طرح از روز شنبه دوم اسفند ماه با نظارت اداره مدیریت پسماند حوزه خدمات شهری و شهرداری ناحیه یک به اجرا در آمده که در آن طبق برنامه زمانبدی اعلام شده به شهروندان، پسماند های تر و خشک از در منازل تحویل گرفته می شود و مخازن یکهزار و ۱۰۰ لیتری این محله به مرور حذف خواهد شد.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه