مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

شناسایی۹۳۷ تبعه غیرمجاز در مراکز تولیدی ری

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ری گفت: ۹۳۷ اتباع بیگانه غیرمجاز از ابتدای سال ۹۹ تاکنون در مراکز تولیدی و خدماتی این شهرستان شناسایی شدند.

فرهاد شایق اظهار داشت: بازرسان اداره کار امسال ۲۷۰ بازرسی برای شناسایی اتباع بیگانه از کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و مراکز خدماتی شهرستان داشته اند که منجر به شناسایی تعداد قابل توجهی از اتباع بیگانه غیر مجاز شده است.

وی با تاکید بر اینکه صاحبان صنایع و کارفرمایان براساس قانون کار اجازه به کارگیری اتباع بیگانه را در فرآیند تولید و خدمات خود ندارند، افزود: ۱۳۶ کارفرمای متخلف نیز در این رابطه به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

داداشی خاطرنشان کرد: ۱۴۴ کارگر ایرانی نیز در این مدت جایگزین بخشی از کارگران غیر مجاز فعال در واحدهای تولید و خدماتی شهرستان ری شده‌اند و تعدادی از کارگران غیر مجاز اتباع نیز با تمهیدات اندیشیده شده به اتباع مجاز تبدیل شده‌اند.

به گزارش ایرنا، در حدود ۲۰۰ هزار اتباع بیگانه از کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق در بخش‌های مختلف شهرستان ری حضور دارند که ۶۰ هزار نفر از این افراد اتباع مجاز و در حدود ۱۴۰ هزار نفر جزو اتباع غیر مجاز می باشند.

شهرستان ری با برخورداری از ۵۶ اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و ۱۰ هزار واحد صنعتی و صنفی از جمله شهرک صنعتی شمس آباد مکان مناسبی برای فعالیت اتباع بیگانه در مناطق جنوبی پایتخت به صورت غیر مجاز می باشد که این فرآیند متاسفانه به صورت اپیدمی در آمده و نیاز است به صورت جدی با این معضل برخورد شود.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران قرار گرفته است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه