مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب
خانه های قرآنی در روستاهای شهرستان ری ایجاد می شودÿ

خانه های قرآنی در روستاهای شهرستان ری ایجاد می شود

نشست دهیاران بخش قلعه نو به منظور ایجاد خانه های قرآنی و ترویج فرهنگ قرآنی در بخشداری قلعه نو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، «سیدحسن صفوی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی شهرستان ری در سخنانی اظهار داشت: بخش قلعه نو طی سال گذشته در حوزه گسترش فرهنگ کتابخوانی بسیار خوب عمل کرده و ثمرات آن نیز همچنان ادامه دارد.

وی افزود: دهیاران با همکاری شوراها می توانند از ظرفیت های بالقوه روستاها برای ترویج فرهنگ قرآنی استفاده کنند تا برنامه های آموزشی، تربیتی و مسابقه ای به صورت همزمان در تمامی روستاهای شهرستان ری برگزار شود.

«حجت الاسلام کنگرلو» رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری نیز با بیان این که مداومت بر انس با قرآن  موجب افزایش آثار و برکات در زنذگی فردی و اجتماعی می شود افزود: مقدمه انس با قرآن، توجه به موضوع آموزش است.

وی افزود: هر چه برنامه های قرآنی بیشتر باشد، آسیب های اجتماعی کمتر و اثرات معنوی نیز در اجتماع پدیدارتر می شود. 

وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزش سبک زندگی قرآنی به صورت حضوری و مجازی در دهه مبارک فجر افزود: با ایجاد خانه های قرآنی در روستاها، علاوه بر آموزش رشته های تخصصی قرآن، دوره های آموزش سبک زندگی قرآنی و آموزش رشته های هنری با موضوع قرآن در دستور کار قرار می گیرد.

«علیرضا صادقی» بخشدار قلعه نو نیز با تأکید بر این نکته که مباحث قرآنی نباید به صورت رفع تکلیف پیگیری شود افزود: امور قرآنی باید به صورت زیر بنایی انجام تا آثار و برکات آن ماندگار شود. 

وی گفت: تا در هر موضوعی آموزش لازم داده نشود، فرهنگ آن نیز شکل نمی گیرد و برای ترویج فرهنگ قرآنی باید به امر آموزش توجه جدی و زیربنایی شود.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ قرآن باید در رفتار و زندگی ما جاری شود افزود: در کنار آموزش توسط خانه‌های قرآنی، موضوع مفاهیم و سبک زندگی قرآن نیز پیگیری خواهد شد تا همه ما از برکات قرآن بهره مند شویم.

در این جلسه مقرر شد، برنامه های قرآنی با محوریت دهیاران و از طریق رابطان قرآنی با شورای توسعه فرهنگ قرآنی شهرستان ری پیگیری و اجرا شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه