مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

فرماندار ری تاکید کرد:دیدار چهره به چهره مردم و مسئولان مصداق حقوق شهروندی است

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: یکی از موارد مهم حقوق شهروندی دیدار چهره به چهره مردم با مسئولان است که در این راستا همه مدیران دستگاه‌های شهرستان باید پاسخگوی درخواست‌های شهروندان در چارچوب قوانین و مقررات باشند.

حسین توکلی کجانی روز شنبه در جلسه صیانت از حقوق‌ شهروندی و امنیت عمومی شهرستان ری اظهار داشت: صیانت از حقوق شهروندی یکی از اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی و از موارد مهم قانون اساسی است که ادارات و مردم حقوقی نسبت به یکدیگر دارند که در این خصوص قوه مجریه در کنار قوه قضاییه برای تحقق این حقوق براساس قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی  به مردم خدمات رسانی می کنند.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل های ابلاغی دیگر نباید در ادارات کپی کارت ملی اخذ شود، دستگاههای اجرایی بایستی با هماهنگی اداره ثبت احوال شهرستان ری زیرساخت های مربوطه را در چند ماه آینده ایجاد کنند تا رفاه مراجعه کنندگان فراهم شود.

این مسئول تاکید کرد: سهولت دسترسی مردم به خدمات ادارات، کاهش فساد و نیز افزایش رضایتمندی مردم با گسترش فضای دولت الکترونیک، محقق شده است.

توکلی خاطرنشان کرد: کاهش مراجعات ارباب رجوع یکی از راههای تامین حقوق شهروندی است و هر دستگاهی که رویکرد مردمی داشته است، در عملکرد و ارزیابی‌ها موفق تر ظاهر شده و همین مراجعه نکردن مردم به ادارات در زمان شیوع کرونا، در برخی امور رضایت بخش بوده است.

فرماندار ویژه شهرستان ری اضافه کرد: مسئله حفظ شئونات اسلامی و عفاف و حجاب برای کارمندان زن و مرد در ادارات به طور جدی مدنظر قرار گرفته و هر دستگاهی، آموزش کارکنان در آشنایی با قوانین و مقررات با توجه به وظایف و اولویت هایی که دارد در راس امور قرار دهد.

وی یادآور شد: در بیشتر دستگاههای شهرستان ری میز خدمت استقرار یافته و بصورت مستمر توسط اداره بازرسی فرمانداری مورد رصد قرار می گیرد تا خدمات دهی به مردم در ادارات تسهیل شود.

ری شهر قرآنی شود

فرماندار ویژه شهرستان ری همچنین در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که روز شنبه برگزار شد، گفت:  شهرستان ری با وجود حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع)، بقاع متبرکه و اساتید برجسته قرآنی ظرفیت های فراوانی در حوزه های دینی و قرآنی دارد که با استفاده از این ظرفیت ها می توان عنوان شهر قرآنی را برای این شهرستان بدست آورد.

توکلی بابیان انیکه متولیان این حوزه باید فعالیت های قرآنی و فرهنگی را تقویت و محور برنامه ها و مراسمات قرار دهند، اظهار داشت: موضوع انس با قرآن یکی از اولویت هایی که در شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری پیگیری و در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: طبق این مصوبه و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص قرار گرفتن مهدکودک ها زیر نظر آموزش و پرورش، می توان زمینه تحقق سیاست های قرآنی را با هدف گذاری مناسب در سطح مهدکودک ها فراهم کرد.
فرماندار ری یادآور شد: با توجه به روند کاهش شیوع بیماری کرونا، رعایت تمامی دستورالعمل های ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و پروتکل های بهداشتی در برنامه ها و مراسم پیش رو ضروری و حائز اهمیت است تا روند کاهش ابتلا به این بیماری تا بازگشت شرایط عادی استمرار داشته باشد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.