مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

همکاری با بیمارستان فیروزآبادی و جذب کمک‌ مومنانه بازاریان توسط اهالی مسجد «صاحب الزمان(عج)»

حجت‌الاسلام پروانه با اشاره به همکاری اهالی مسجد صاحب الزمان(عج) با کارکنان بیمارستان فیروزآبادی برای مقابله با کرونا، گفت: همچنین با مشارکت کسبه بازار تهران و محله به نیازمندان خدمت‌رسانی می‌‌کنند.

0 96

بسیاری از روحانیون و علمای بزرگ در گذشته ‌ای نه ‌چندان دور و تاکنون، ضمن اینکه مهم ‌ترین وظیفه خود را امامت نماز جماعت مسجد می ‌دانستند، همه فعالیت ‌های اجتماعی و سیاسی خود را معطوف به آن مسجد می‌ کردند. هرچند در سال‌ های اخیر قدری نقش اجتماعی مساجد کمرنگ شده است اما شرایط به وجود آمده حاصل از کرونا باری دیگر نقش مهم و تاثیرگذار مساجد در زندگی روزمره مردم را به نمایش گذاشت، این روزها مساجد خیلی در بهبود شرایط اجتماعی مردم تاثیرگذار بوده و علاوه بر کمک ‌های اقتصادی به زندگی مردم کم ‌برخوردار، در کمک ‌رسانی به کادر درمان و همچنین کمک به بهداشت عمومی جامعه نقش مهمی را ایفا کردند.

یکی از مساجدی که در این زمینه سعی کرده هم به اقشار ضعیف جامعه در شرایط بد اقتصادی این روزها کمک و هم بهداشت عمومی را ارتقا دهدريال مسجد صاحب الزمان (عج) شهر ری است، که به مرکز خدمت رسانی به نیازمندان و آسیب دیدگان در حوزه اقتصادی در این دوره و همچنین مقابله با این ویروس منحوس تبدیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین «علی پروانه» با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا فعالیت های این مسجد با محوریت مقابله با این ویروس منحوس تجمیع شد، گفت: ما پس از اعلام رسمی تعطیلی مساجد سعی کردیم گروه‌ های بسیج و جهادی که با مسجد همکاری می‌ کنند در کنار هم جمع شویم و برای نقش پررنگ مسجد در این ایام تصمیم بگیریم.

امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) افزود: اهالی این مسجد در مرحله نخست، به دلیل کمبود محصولات و مواد ضدعفونی‌ کننده رایزنی ‌های لازم را انجام داده با ناحیه مقاومت بسیج و با تهیه مواد ضدعفونی‌ کننده ضمن ضد عفونی کردن این مسجد، از اردیبهشت ‌ماه که تعطیلات ناشی از کرونا تمام شد، شروع به ضدعفونی معابر و خیابان‌ های پرتردد کردند.

 

همکاری اهالی مسجد با کادر درمان بیمارستان فیروزآبادی

 

سازمان تبلیغات اسلامی نیروی جهادی می‌پذیرد- اخبار دین ، قرآن و اندیشه -  اخبار فرهنگی تسنیم - Tasnim

امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) شهرری اضافه کرد: اقدام بعدی اهالی این مسجد یاری رساندن به کادر درمان بیمارستان فیروزآبادی بود، البته الحمدالله گروه‌های جهادی برخی از مساجد دیگر شهر ری همکاری لازم را با این کارکنان این بیمارستان داشتند.

وی افزود: اهالی این مسجد در تهیه دستبند مخصوص، لباس و پیش‌ بند پرستاری با بیمارستان فیرزآبادی همکاری کردند، که به این منظور، در داخل شبستان مسجد، کارگاهی راه اندازی شد و بانوان جهادی در این امر ما را یاری کردند.

حجت‌ الاسلام والمسلمین پروانه یادآور شد: پس از کمبود ماسک در برهه ‌ای از شیوع ویروس کرونا در کشور، در همین کارگاه کار تولید ماسک نیز آغاز شد و همچنان این کار ادامه دارد، تاکنون بیش از چهار هزار ماسک در کارگاه مسجد صاحب الزمان (عج) تهیه و میان نیازمندان توزیع شد.

توزیع 1500 بسته بهداشتی و داروی امام کاظم(ع) میان نیازمندان

توزیع بسته های بهداشتی دربایگ | خبرگزاری صدا و سیما

وی در جمع بندی این بخش از خدمات اهالی مسجد صاحب  الزمان (ع) گفت: تاکنون و با گذشت بیش از ۱۰ از شیوع ویروس کرونا در کشور توانسته ایم، هزار و 500 بسته بهداشتی شامل داروی امام کاظم (ع) و پنج عددماسک بین اهالی این محله از شهر ری توزیع کنیم.

امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج)  در ادامه با بیان اینکه پس از بیانات رهبر معظم انقلاب درصدد تامین مایحتاج خانوارهای کم‌ برخودار بیش از گذشته برآمدیم، اظهار کرد: از آنجایی که حومه مسجد خانواده‌ها شرایط مساعد مالی ندارند، خانواده‌ها را اولویت ‌بندی و در اولین مرحله با کمک آستان‌ قدس رضوی و خیرین توانسته‌ایم 40 بسته معیشتی کامل را تهیه و بین خانواده‌ های هدف توزیع کنیم.

همکاری با کسبه بازار و میوه فروش محله برای خدمترسانی به نیازمندان

توزیع بسته های معیشتی و کمک مومنانه سازمان پایانه های شهرداری اهواز >  پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اهواز

وی افزود: به همت یکی از کاسبان متدین بازار نیز هرماه 15 بسته ارزاق برای مسجد ارسال می ‌شود که آن را نیز بین خانواده‌های کم ‌برخوردار توزیع می‌کنیم، همچنین با همت یکی از کاسبان میوه ‌فروش محله، برخی از خانواده‌های کم بضاعت می‌ توانند به صورت روزانه تا مقداری که به آنها اعلام شده، از این مغازه به صورت رایگان مایحتاج خود را تامین کنند.

پروانه در مورد اقدامات مسجد صاحب الزمان (عج) در مناسبت های مختلف در دوره شیوع ویروس کرونا گفت: از ایام ولادت حضرت مهدی (عج) در نیمه شعبان امسال سعی کردیم کاروان شادی را در سطح محله به راه بیاندازیم تا مردمی که در خانه های شان هستند یا در حال رفت و آمد در خیابان هستند در جشن و شادی اهل‌ بیت (ع) شرکت کنند، این روند در ادامه، در ایام سوگواری حسینی در ماه های محرم و صفر ادامه یافت. همچنین مراسم سوگواری حسینی از ابتای محرم تا اربعین حسینی، و هر شب در منزل یکی از داوطلبان به صورت زنده و البته از طریق فضای مجازی برگزار شد.

منبع خبرگزاری شبستان
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه