مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

افتتاح ۲ خانه هلال احمر در شهرستان ری

دبیرکل جمعیت هلال احمر امروز (۲۰ آذرماه) ضمن بازدید از امکانات جمعیت هلال احمر استان تهران در شهرستان ری، دو خانه هلال این شهرستان را افتتاح کرد.

دکتر محمدحسن قوسیان مقدم – دبیرکل جمعیت هلال احمر- با همراهی مدیرعامل جمعیت استان تهران، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و جمعی از اعضای شورای معاونان هلال احمر استان، در پایگاه امداد و نجات و اقماری شهرستان ری که در آزادراه قم-تهران قرار دارد، حضور پیدا کرد و ضمن گفت و گو با نجاتگران کادر و داوطلب این پایگاه، از امکانات و تجهیزات پایگاه امداد و نجات و همچنین انبارها، آشیانه بالگرد و تجهیزات پایگاه اقماری هلال احمر شهرستان ری که در منطقه حسن آباد این شهرستان واقع است، بازدید کرد.

پس از این بازدید، قوسیان مقدم دو خانه هلال روستاهای غنی آباد و محمودآباد شهرستان ری را افتتاح و از ساختمان اداری شعبه، داروخانه، درمانگاه دندانپزشکی، مرکز توانبخشی و دیگر امکانات هلال احمر شهرستان ری بازدید کرد.

دبیر کل جمعیت هلال احمر اظهارکرد: خانه های هلال شعبه های کوچک شده جمعیت هلال احمر محسوب می شوند. اهم خدمات جمعیت هلال احمر از جمله آموزش همگانی آمادگی در برابر مخاطرات، توسعه فعالیت های اجتماعی و خیرخواهانه و بهره گیری از این پایگاه ها برای امدادرسانی در بحران ها است.

وی افزود: یکی از دغدغه ها و ماموریت های اصلی ما در جمعیت هلال احمر، مدیریت صحیح و به موقع بحران هاست که خانه های هلال پیشتاز در مدیریت بحران های احتمالی در حوزه جغرافیایی خود خواهند بود.

قوسیان مقدم تاکید کرد: ضروری است در تمامی مناطقی که خانه های هلال راه اندازی شده است، مسئولان این خانه ها با برنامه ریزی مناسب، نقاط حادثه خیز و خطر پذیر حوزه استحفاظی خود را شناسایی کنند تا در زمان بحران ها بتوانند با بهره گیری از ظرفیت های خانه های هلال، در کوتاهترین زمان ممکن به مدیریت بحران سرعت دهند.

دبیر کل جمعیت هلال احمر به پایگاه های اقماری جمعیت هلال احمر در اطراف تهران اشاره و اظهارکرد: پایگاه های اقماری که بیش از ۱۵ سال است در دستور کار عملیاتی جمعیت هلال احمر قرار گرفته است، با هدف تسریع در امر امدادرسانی به حوادث و بحران های احتمالی بزرگ در تهران و حتی نقاط مختلف درون و برون مرزی برنامه ریزی و اجرا شده است.

وی ادامه داد: شهر تهران از گذشته تا کنون در معرض مخاطرات مختلفی است و اگر چه خطری همچون زلزله هنوز در آن رخ نداده است اما برای ما به عنوان دستگاهی امدادرسان، ضروری است آمادگی لازم برای امداد رسانی را داشته باشیم.

قوسیان مقدم افزود: پایگاه های اقماری جمعیت هلال احمر از زمان تأسیس خود با هدف افزایش آمادگی جهت هرگونه امدادرسانی، طراحی و عملیاتی شده اند که استان تهران دارای چهار پایگاه اقماری و استان البرز دارای یک پایگاه اقماری است.

بنا براعلام سایت هلال احمر، دبیر کل جمعیت هلال احمر در پایان گفت: در عملیات های مختلفی که در سال های گذشته داشته ایم، پایگاه های اقماری جمعیت هلال احمر، با تاثیر گذاری بالایی، مورد استفاده تیم های امداد و نجات قرار گرفته است و در نظر داریم از نظر اعتبارات توجه ویژه ای جهت نگهداری و به روز رسانی و افزایش آمادگی این پایگاه ها داشته باشیم.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.