مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

همکاری بسیجیان پایگاه ثارلله(ع) با ۴ بیمارستان شهر ری/ توزیع ۴ تُن آبمیوه بین بیماران کرونایی

حجت‌الاسلام والمسلمین گودرزی گفت: اعضای پایگاه‌های بسیج خواهران و برادران مسجد حضرت ابراهیم خلیل(ع) با چهار بیمارستان فیروزآبادی، هفتم تیر، صدیقه طاهره(س) و رازی همکاری می‌کنند که شامل توزیع شربت عسل و لیمو و آب سیب و هویج است.

 گروه مسجد و کانون های مساجد: به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج و به منظور اطلاع از فعالیت های پایگاه بسیج حضرت ثارالله (ع) مسجد حضرت ابراهیم خلیل(ع) شهر ری (واقع در خیابان آرد ایران، خیابان شهید اسماعیلی) با حجت الاسلام والسلمین «ابراهیم گودرزی»، امام جماعت مسجد حضرت ابراهیم خلیل (ع) گفتگویی داشته ایم که در ادامه تقدیم حضورتان می شود:

مهم ترین فعالیت پایگاه بسیج برادران و خواهران مسجد حضرت ابراهیم خلیل (ع) شهر ری در زمینه مقابله با شیوع ویروس کرونا چه بوده است؟

فعالیت پایگاه های بسیج و خواهران حضرت ثارالله (ع) حوزه مقاومت بسیج 359 حسین بن علی (ع) شهری در مقابله با کرونا از اواسط اسفندماه 1398 و با تشکیل گروه جهادی حضرت ثارالله (ع) آغاز شد. کار اول این بسیجیان تهیه تانکری بزرگ برای راحت شدن نماگزاران مسجد حضرت ابراهیم خلیل (ع) شهر ری و مردم محله اقدسیه برای تهیه مواد ضد عفونی کننده است. به دلیل فعالیت برخی از بسیجیان این مسجد در وزارت دفاع توانستیم هزار لیتر ماده ضد عفونی کننده استاندارد تهیه کنیم تا علاوه بر ضد عفونی کردن مستمر مسجد حضرت ابراهیم خلیل (ع) شهر ری، بخشی هایی از شهر ری را نیز سمپاشی کنیم.

مهم ترین فعالیت های بسیج مسجد حضرت ابراهیم خلیل (ع) در عمل به توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره کمک مومنانه چه بوده است؟

اهالی این مسجد اعم از هیئت امنا، خیریه و بسیج و سایر نمازگزاران آن در همان روزی که مقام معظم رهبری درباره ضرورت کمک مومنانه به نیازمندان سخنرانی کردند، برای تهیه بسته های ارزاق جلسه ای برگزار کردند. مسجد حضرت ابراهیم خلیل (ع) شهر ری تاکنون پنج مرحله سبد کالا میان نیازمندان توزیع کرده است که آخرین نوبت آن به هفته وحدت مربوط می شود که شامل توزیع 320 بسته میان خانواده های نیازمند محلات اقدسیه، ولی آباد و 13 آبان شهر ری و تعدادی از نیازمندان شهرهای ورامین و قرچک بود. در مجموع بیش از 700 سبد کالا میان نیازمدان در دوره شیوع ویروس کرونا توزیع شده است.

نقش بسیجیان مسجد حضرت ابراهیم خلیل (ع) در کمک رسانی به نیازمندان در طول سال و حتی قبل از شیوع ویروس کرونا چیست؟

خیریه مسجد حضرت ابراهیم خلیل (ع) حدود ۳۰ سال است که به صورت ماهیانه به تعدادی از نیازمندان شهر ری کمک رسانی می کند که طی پنج سال اخیر، تعداد این خانواده ها 110 مورد شده است. توزیع سبد کالا و پوشاک، گوشت و مرغ میان این خانواده ها جزو فعالیت های ثابت این خیریه است. همچنین هر ماه بین 300 تا 400 هزار تومان به صورت نقدی به این نیازمندان کمک می شود. پایگاه های بسیج خواهران و براداران مسجد حضرت ابراهیم خلیل (ع) ضمن شناسایی این خانواده ها و توزیع کمک ها بین آنها، در جمع آوری کمک های مردمی و گاهی نیز دریافت کمک از سپاه بسیار فعال است. در واقع اگر همراهی بسیجیان نباشد کمک رسانی مستمر به این نیازمندان ممکن نمی شود.

آیا پایگاه های بسیج مسجد حضرت ابراهیم خلیل (ع) با بیمارستان های شهر ری برای کمک رسانی به کادر درمانی و بیماران مبتلا به کرونا همکاری داشته است؟

حجم کار کارکنان و کادر درمانی بیمارستان ها اعم از پرستاران و پزشکان و سایر پرسنل آنها با شیوع ویروس کرونا بسیار افزایش یافته است و اگر همراهی مسجدی ها، هیئتی ها و حوزویان بسیجی با این عزیزان نبود خدمت رسانی آنان به بیماران بسیار سخت صورت می گرفت. اهالی مسجد حضرت ابراهیم خلیل (ع) در همین زمینه با چهار بیمارستان فیروزآبادی، هفتم تیر، صدیقه طاهره(س) و رازی همکاری می کند که شامل توزیع شربت عسل و لیمو و آب سیب و هویج است. تاکنون بیش از چهار تُن آب میوه در اختیار این بیمارستان ها قرار داده ایم. خدمت رسانی بسیجیان این مسجد به این عزیزان در سه شیفت صبح، بعدازظهر و شب صورت می گیرد.

مقام معظم رهبری نام سال 1399 را «جهش تولید» نامیده اند که با شیوع ویروس کرونا فعالیت بسیجیان در زمینه تولید اقلام و لوازم بهداشتی به ویژه ماسک به تحقق این موضوع کمک زیادی کرده است. عملکرد بسیجیان مسجد حضرت ابراهیم خلیل (ع) در این زمینه چگونه بوده است؟

پایگاه های بسیج حضرت ثارالله (ع) خواهران و برادران مسجد حضرت ابراهیم خلیل (ع) کارگاه خیاطی با هفت چرخ را در این مسجد راه اندازی کردند که روزانه بیش از هزار عدد ماسک تولید می کند. مدیریت و انجام کارها در این کارگاه نیز با خواهران بسیجی فعال در خیریه این مسجد است. رویکرد ما در این مسجد ایجاد کارآفرینی برای گروه های مختلف نیازمندان به ویژه زنان سرپرست خانوار است. هرچند برخی از این افراد به دلیل کهولت سن یا داشتن بیماری خاص یا بچه (های) کوچک امکان کار کردن ندارند.

منبع شبستان
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه