مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

احداث هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای در اولویت قرار گیرد/ لزوم همکاری شهرداری تهران برای ایجاد فضای آموزشی در شهرری

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و آموزش مشاغل به دانش‌آموزان، اشتغال‌زایی را تسهیل می‌کند و باید ایجاد این مدارس در اولویت قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری به نقل از خبرگزاری فارس ،سیدعلی یزدی‌خواه نماینده مردم تهران، ری، پردیس، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در هفتمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان ری، اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیر مسائل و موضوعات آموزش‌وپرورش هستند اما نیازها و مشکلات آموزشی باید احصاء شود تا بر اساس آن پیگیری‌های لازم انجام گیرد.

وی با بیان اینکه ایجاد هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای، آموزش حرفه و مشاغل تخصصی به دانش‌آموزان، موضوع اشتغال را تسهیل می‌کند، گفت: در موضوع احداث مدارس، به اطراف شهرهای تابعه شهرستان ری نیز باید توجه شود و احداث هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای در اولویت قرار گیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: آموزش‌وپرورش باید موضوع‌های تربیتی را جزو اولویت‌ها قرار دهد زیرا تربیت اصولی افراد در همه حوزه‌ها از جمله مسائل اجتماعی، عفاف و حجاب، مسؤولیت‌پذیری و غیره تأثیرگذار است.

فرماندار ری: با توجه به کمبود فضای آموزشی و آمادگی خیران شهرداری باید زمین لازم را واگذار کند

حسین توکلی فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در این نشست گفت: امسال بازگشایی مدارس با دو اولویت سلامت و آموزش صورت گرفت و در شهرستان ری با همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی هم در بخش آموزش و هم در حوزه سلامت اقدامات خوبی انجام گرفت.

وی افزود: در بازدیدهای انجام گرفته در نواحی و مناطق آموزش‌وپرورش شهرستان ری، پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به نحو مطلوبی رعایت می‌شود و در این راستا تمامی دستگاه‌ها، نهادها و ادارات شهرستان ری می‌بایست رعایت دستورالعمل‌های پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا را به صورت ویژه مدنظر قرار دهند.

فرماندار ویژه شهرستان ری بیان کرد: فضای برنامه آموزشی شاد نیازمند ایجاد حس عاطفی بین معلمان و دانش‌آموزان است و در این راستا ضرورت دارد تمهیداتی توسط کارشناسان و صاحب‌نظران مربوطه در نظر گرفته شود.

توکلی در ادامه تصریح کرد: مرکز شهرستان ری با کمبود فضای آموزشی مواجه است و خیران نیز آمادگی احداث مدرسه را دارند اما واگذاری زمین باید توسط شهرداری تهران انجام گیرد.

وی تأکید کرد: شایسته است شهرداران و دهیاران شهرستان برای سال آینده در بودجه خود، اعتبارات مورد نیاز برای نوسازی و بازسازی مدارس حوزه سرزمینی خود را در نظر بگیرند.

معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: تعدادی از دانش‌آموزان شهرستان ری به علت نداشتن گوشی هوشمند به برنامه شاد جهت دریافت آموزش‌های دروس دسترسی ندارند و در این راستا بخشداران، شهرداران و دهیاران با مشارکت خیرین با شناسایی این دانش‌آموزان، اقدام به تهیه گوشی هوشمند نمایند تا تمامی فرزندان ری از آموزش برنامه شاد استفاده کنند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه