مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

فرماندار: شهرستان ری در ایجاد اشتغال رتبه اول استان تهران را دارد

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: این شهرستان براساس آمارهای سامانه رصد در حوزه ایجاد اشتغال و رفع بیکاری طی سال جهش تولید رتبه اول را در میان شهرستان‌های استان تهران دارد.

حسین توکلی کجانی روز شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ری با موضوع بررسی مسائل و مشکلات بخش کهریزک، اظهار داشت: ایجاد زیرساخت های مختلف از جمله آب، برق و گاز در شهرک های صنعتی و حمایت از تولید کنندگان موجب شده که تمامی سرمایه گذاران و کارآفرینان استان تهران به شهرستان ری تمایل پیدا نمایند.

وی با بیان اینکه ۸۳ طرح بخش خصوصی با اعتبار یکهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان طی هفته دولت در استان تهران به بهره برداری رسید، خاطرنشان کرد: خوشبختانه ۵۰ درصد طرح های صنعتی و کارآفرینی استان تهران طی هفته دولت در شهرستان ری به بهره برداری رسید.

توکلی ادامه داد: مبنای کار تمامی مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان ری عمل به سند توسعه شهرستان می باشد از همین جهت طی سال های گذشته براساس سیاست های دولت تدبیر و امید حمایت از تولید کنندگان و ایجاد زیرساخت های تولید و اشتغال در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ری علاوه بر حوزه اقتصادی ظرفیت عظیمی در بخش گردشگری مذهبی و تاریخی دارد، اضافه کرد: با هماهنگی های صورت گرفته عملیات عمرانی هتل شهرستان ری نیز در حال انجام است.

توکلی تاکید کرد: حضور حرمین حضرت عبدالعظیم(ع)، امام خمینی(ره)، گلزار شهدای بهشت زهرا(ع) و آثار تاریخی بینظیر شهرستان ری ظرفیت عظیمی در حوزه گردشگری دارد که باید امکانات لازم برای جذب گردشگر در این شهرستان ایجاد شود.

فرماندار ویژه شهرستان ری در ادامه به برخی مشکلات تحمیل شده کلان شهر تهران به شهرستان اشاره کرد و افزود: حمل روزانه هفت هزار تن زباله کلان شهر تهران و جاری شدن انواع روان آب های آلوده موجب بروز بسیاری از مشکلات زیست محیطی در شهرستان ری شده است.

توکلی ادامه داد: شهرداری تهران پس از گذشت پنج دهه از دفن مردگان تهران در بهشت زهرا(س) و زباله های کلان شهر تهران در آراد کوه کهریزک باید به فکر انتقال این مراکز از شهرستان ری به محل دیگری باشد.

این مسئول در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه نمایندگان حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر طی سه ماه از آغاز مجلس شورای اسلامی اهتمام ویژه ای برای حل مشکلات شهرستان ری دارند، افزود: سه سفر به بخش های مختلف شهرستان ری و حضور در میان مردم بیانگر اهمیت حل مشکلات جنوب تهران از طرف نمایندگان مجلس دارد که این امر موجب دلگرمی مسئولان اجرایی شده است.

به گزارش ایرنا، جلسه شورای اداری شهرستان ری با موضوع بررسی مسائل و مشکلات بخش کهریزک امروز(شنبه) با حضور حسین توکلی کجانی فرماندار ویژه شهرستان ری، علی یزدی خواه، علی خضریان، مجتبی رضاخواه، احمد نادری، عزت‌الله اکبری تالارپشتی، مجتبی توانگر، سید نظام‌الدین موسوی از نمایندگان حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و جمعی از مسئولان استانی و نظامی و شهرستانی در بخشداری کهریزک برگزار شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از پایان جلسه شورای اداری از مرکز درمانی شهید هاشمی نژاد کهریزک، مجتمع دامپروری صابری، مجتمع پردازش و دفن زباله آراد کوه و حوزه قضایی بخش کهریزک بازدید به عمل آوردند.

گفتنی است از آغاز مجلس یازدهم طی سه ماه گذشته این سومین بار است که نمایندگان حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر از بخش های مختلف شهرستان ری بازدید به عمل می آورند و از نزدیک در جریان مشکلات مردم و مسئولان اجرایی قرار این شهرستان قرار می گیرند.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر با پنج بخش مرکزی، کهریزک، خاوران، قلعه نو و حسن آباد فشافویه در جنوب استان تهران واقع شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.