مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

گام‌های استوار نمایندگان مجلس و دولت برای توسعه شهرستان ری

فرماندار ویژه شهرستان ری به همراه سید علی یزدیخواه و مجتبی توانگر دو تن از نمایندگان مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه با حضور در بخش قلعه نو این شهرستان مسایل و مشکلات حوزه های صنعت، میراث فرهنگی و کشاورزی این بخش را بررسی کردند.

حاضران در ابتدا با حضور در گلزار شهدای امام زاده شعیب (ع) روستای فیروزآباد بخش قلعه نو ضمن ادای احترام به مقام شامخ این شهیدان در آیین غبارروبی این گلزار شرکت و با شهدا تجدید میثاق کردند.

حسین توکلی کجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه ری، نمایندگان مجلس و مسئولان شهرستانی از آتشکده ری بازدید و وضعیت این بنا و سایر میراث فرهنگی و تاریخی این را را بررسی کردند و در جریان امور آنها قرار گرفتند.

باوجود برخورداری این بنای تاریخی از ظرفیت گردشگری؛ به دلیل نبود محوطه سازی و راه دسترسی کمتر مورد توجه گردشگران قرار گرفته است، که در این رابطه شهرداری قلعه نو پیشنهاد کرد این بناد در محدوه شهر قرار گیرد تا مسایل آن از طریق شهرداری پیگیری و ساماندهی شود.

آتشکده ری از آثار تاریخی به جا مانده از دوره ساسانیان در شهر باستانی ری قرار دارد که به آتشکده بهرام و تپه میل هم شهرت دارد. این آتشکده بر بلندای تپه ای پهناور در جنوب شرقی حرم حضرت عبدالعظیم (ع) و در ۲ کیلومتری جنوب شهر قلعه نو قرار گرفته است.
آتشکده بهرام در سال ۱۳۳۴ توسط وزارت فرهنگ و هنر با شماره ۴۰۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید و امروزه از مکانهای دیدنی استان تهران محسوب می شود.

بازدید از از جاده  ری – ورامین از دیگر برنامه های این هیات بود که مشکلات ترافیکی این مسیر از جمله دوربرگردان روستای طالب آباد بررسی و آسیب شناسی شد.

مسئولان سپس از شهرک صنفی تولیدی عشق آباد بازدید و از نزدیک در جریان موانع و مشکلات تولیدکنندگان این شهرک قرار گرفتند، مهمترین مسایل و مشکلات مطرح شده در این شهرک شامل سرانه های زیر ساختی مانند روکش آسفالت و تامین آب آشامیدنی بود.

نشست هم اندیشی با موضوع بررسی مشکلات بخش قلعه نو با حضور مدیران دستگاه های اجرایی، دهیاران و تعدادی از کشاورزان و دامداران در شهرداری قلعه نو آخرین برنامه نمایندگان مجلس و مسئولان دستگاههای اجرایی شهرستان ری بود.

بخش قلعه نو از توابع شهرستان ری هم اکنون دارای ۴۰ هزار نفر جمعیت است که در ۲۰ کیلومتری جنوب ری و در مسیر جاده ورامین قرار دارد، این بخش به دلیل قرار گیری در کنار رودخانه سرخه حصار و اراضی کشاورزی حاصل خیز قطب تولید گندم شهرستان ری محسوب می شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.