مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۴ حفار غیر مجاز در شهر ری دستگیر شدند

سرهنگ محمد جواد سیفی گفت: با انجام یک کار عملیاتی مشترک با عوامل کلانتری ۱۷۴ امین آباد شهرستان ری، ۴ حفار غیر مجاز در حال حفر تونل ۱۵ متری دستگیر و تحویل مراجع انتظامی شدند.

فرمانده یگان حفاظت استان تهران با اشاره به اینکه این تیم حفار اشیای عتیقه بر اساس یک گزارش مردمی در داخل منزلی در محله امین آباد شهرستان ری مورد شناسایی قرار گرفتند گفت: توجه به لزوم حفظ میراث فرهنگی موجب شده تا شهروندان خود را برای صیانت و برخورد با تخریب گران میراث فرهنگی شریک و دخیل بدانند.

وی بیان کرد: آمار عملیات های یگان حفاظت میراث فرهنگی که بر اساس گزارش های مردمی انجام گرفته حاکی از آن دارد که در چند سال گذشته مردم بیش از گذشته به داشته های فرهنگی و تاریخی خود حساس شده اند و بر این باور بوده که هویت بخش مهمی از داشته های ملی آنهاست که حفظ و حراست لازمه آن است که در کنار دولت حضور پرنگ داشته باشند.

سرهنگ سیفی خاطر نشان کرد: سعی ما در یگان حفاظت میراث فرهنگی سرعت عمل در برخورد با حفاران و دلالان اشیای عتیقه بوده و خوشبختانه نیروی انتظامی استان در تمام عملیات ها در کنار یگان حفاظت حضور دارد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان تهران از تمام شهروندان و هموطنان خواست در صورت مشاهده هرگونه اقدام مشکوک در نزدیکی بناها و محوطه های تاریخی موارد را سریعا به تلفن ۸۸۳۴۲۸۸۳ الی ۴ گزارش دهند.

شهرستان ری با وجود ۱۹۷ اثر تاریخی، سالانه تعداد قابل توجه ای گردشگر را به سمت خود تشویق می کند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.