مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

نقشه راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش طراحی شده‌است

علی یزدان پناه با اشاره به اینکه با اشاره تعدد مراکز و سازمان‌ها در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موجب بروز مشکلاتی در این بخش شده است، اظهار داشت: ۱۷ تا ۲۰ نهاد دولتی در زمینه مقابله و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی با دبیری آموزش و پرورش و مدیریت و راهبردی وزارت کشور متولی هستند.

وی افزود: هیچ سازمان و نهادی مانند آموزش و پرورش به دلیل نوع کار خود، توان مقابله با آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان را ندارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۹۷ تا ۹۹ درصد دانش آموزان در سن تحصیل هستند این مساله موجب افزایش اهمیت و توجه ویژه به نظام آموزشی در امر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی نقش نظام آموزشی را در کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پررنگ خواند و تاکید کرد: امروزه کارها و برنامه های فرهنگی و تربیتی مساله محور بوده و بر اساس حل مساله انجام می شود.

یزدان پناه ادامه داد: تاکنون برگزاری اردوها برای اوقات فراغت و همدلی بوده اما امروزه برگزاری این اردوها برای پیشگیری از آسیب‌ها و کاهش حس انزوا و طرد شدگی از جمع، کاهش میزان استرس و اضطراب فردی و مساله محوری است.

وی گفت: مربیان پرورشی فعالیت های مختلفی را انجام می دهند اما تعداد آنها در تکمیل ماموریت، کافی نبوده و در این حوزه با کمبود روبرو هستیم.

رییس آموزش و پرورش ناحیه ۲ شهرستان ری اضافه کرد: ریشه آسیب‌های اجتماعی، بر هم خوردن توازن انتظارات از جامعه است، امکانات در جامعه، سطح توقعات، نیازها و انتظارات را برآورده نمی کند و با هم همسان نیستند.
این مسئول با بیان اینکه محتوای آسیب‌های اجتماعی آزار دهنده هستند، گفت: آسیب‌های اجتماعی به سهم خود نشانگر پوست‌اندازی اجتماعی هستند.

وی علت ایجاد آسیب‌های اجتماعی را سرخوردگی عنون کرد و یادآور شد: افرادی که درگیر آسیب‌های اجتماعی هستند از نظر هوش، اقتصاد و خانواده در سطح متوسط به بالای جامعه قرار دارند.

رییس آموزش و پرورش ناحیه ۲ شهرستان ری افزود: آسیب‌های اجتماعی اگر چه از لحاظ ماهیتی شوم و ناخوشایند بوده اما قابل کنترل و مهار شدنی هستند.

شهرستان ری دارای چهار مرکز اصلی آموزش و پرورش شامل ناحیه یک، ناحیه دو، بخش کهریزک و بخش فشافویه است که مدیریت آن با اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران است.

آموزش و پرورش ناحیه دو شهرستان ری(شهرری) دارای ۱۱۵ مدرسه در مقطع ابتدای، متوسطه اول و دوم است که ۴۶ هزار و ۷۰۰ دانش آموز در این ناحیه مشغول تحصیل هستند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.