مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۵۱ هکتار از اراضی بیابانی شهرستان ری کانون ریزگرد است

سرپرست فرمانداری ویژه ری گفت: ۵۱ هکتار از اراضی بیابانی این شهرستان کانون ریزگرد داخلی است که باید اقدامات جدی برای مهار آن انجام شود.

حسین توکلی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ری اظهار داشت: طرح‌های بیابان‌زدایی در جهت کاهش ریزگردها و آلودگی هوا باید در شهرستان ری انجام گیرد تا در آینده شاهد معضلاتی مانند آلودی هوا و مشکلات تنفسی در این شهرستان نباشیم.

وی با اشاره به اینکه در برخی شهرستان‌های استان تهران بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هکتار طرح‌های بیابان‌زدایی انجام شده است، تاکید کرد: شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها باید با مشارکت بخش خصوصی در جهت کاهش آلاینده‌های هوا و ریزگردها اقدامات لازم را انجام دهند.

توکلی در ادامه با اشاره اینکه فرمانداری شهرستان ری با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی به شدت برخورد خواهد کرد، افزود: مسئولان در این حوزه باید با هرگونه سوء استفاده و سودجویی افراد برخورد جدی داشته باشند.

وی بیان کرد: تغییر کاربری اراضی کشاورزی اگر در جهت توسعه دامداری‌های و احداث گلخانه انجام شود و مسئولان باید همکاری لازم را با متقاضیان داشته باشند.

توکلی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم تغییر و تحول در سامانه کارا و رصد شهرستان ری تاکید کرد و گفت: مسئولان اداره کار باید در حوزه جذب جوانان و کارآفرینان اهل ری نهایت تلاش خود را مبذول کنند تا شاهد کاهش آمار بیکاری باشیم.

وی اضافه کرد: مجمتع‌های صنفی که در شهرستان ری ایجاد می شود باید در جهت منافع و توسط اهالی این شهرستان باشد تا مردم از منافع آن بهره‌مند شوند، در حال حاضر بسیار از نواحی صنعتی و مجتمع‌های صنفی هیچگونه سودی برای مردم ری ندارند.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری در ادامه به وجود بزرگترین انبارهای کالای کشور در ری اشاره کرد و افزود: مردم ری باید با ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقلی از این پتانسیل موجود بهره‌برداری کنند.

جلسه شورای اداری شهرستان ری امروز سه‌شنبه با حضور فرید موسوی، محسن علیجانی زمانی، پروانه مافی، فاطمه ذوالقدر و فریده اولاد از نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه و جمعی از مسئولان شهرستان ری در محل فرمانداری برگزار شد.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر با پنج بخش مرکزی، کهریزک، قلعه نو، حسن آباد فشافویه و خاوران در جنوب استان تهران قرار گرفته است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.