مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

واقعه کربلا در طول تاریخ نمونه ندارد

امام جمعه شهرری با اشاره به وقوع ۲۱ مورد جنایت در واقعه کربلا گفت: جنایت واقعه کربلا در هیچ جنگی در طول تاریخ نمونه ندارد.

به گزارش  انعکاس ری به نقل از تسنیم ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی امروز در مراسم عزاداری هشتمین روز از ماه محرم با بیان اینکه عاشورا دانشگاه انسان‌شناسی و شناخت راه سعادت در زندگی است اظهار داشت: کربلا و عاشورا به مثابه دانشگاه است که به وسیله سیدالشهدا راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: تحصیل در دانشگاه کربلا و فارغ‌التحصیلی از آن، سعادت دنیا و آخرت را در پی دارد که در این مسیر آموزش سبک زندگی امام حسین(ع) و واقعه عاشورا امری ضروری است.

امام جمعه شهرستان شهرری بیان کرد: عاشورا مانند کتابی است که دارای مباحث اخلاقی، مذهبی و اجتماعی بسیار است، همچنان که شهید مطهری نیز واقعه عاشورا و حادثه کربلا را به نمایشگاهی تعبیر کرده که تمامی فضائل انسانی و اخلاقی در آن به نمایش درآمده است.

شاهچراغی سپس با بیان اینکه حادثه کربلا در طول تاریخ بشریت ‌بی‌نظیر و ‌بی‌بدیل است گفت: شهید مطهری معتقد بود که در نمایشگاه عاشورا و کربلا هم فضایل و هم رذایل انسانی به نمایش گذاشته شده است که حادثه کربلا با 21 مورد جنایت در هیچ جنگی در طول تاریخ نمونه ندارد.

وی همچنین ادامه داد: در نمایشگاه عاشورا و کربلا خون و جان امام حسین(ع) و یارانش به نمایش گذاشته شد که تنها خریدار آن خداوند و بهای آن نیز بهشت است.

امام جمعه شهرستان شهرری در پایان با بیان اینکه ادب امام حسین(ع) و یارانش از معرفت، شناخت و آگاهی سرچشمه گرفته است خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) وقتی در روز عاشورا با خداوند سخن می‌گوید سراسر ادب و احترام است و به خوبی می‎‌توان مقام رضا و تسلیم امام حسین(ع) را در برابر خداوند دید.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.