مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

دهه ولایت را با عزا و گریه مخلوط نکنیم

دهه ولایت و امامت، نقطه وصل عید سعید قربان و عید سعید غدیر است و فرصتی برای تبیین واقعه غدیر و فلسفه ولایت فقیه در بین امت اسلامی است.

حجت السلام سید علی شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرری در حرم عبدالعظیم (ع) اظهار داشت: در آستانه دهه ولایت قرار داریم که ستاد غدیر به عنوان مهمترین رکن باید بسیار فعال در جامعه برای معرفی مکتب امیرالمومنین(ع) به نسل جوان اقدام کند.

وی عنوان کرد: باید با پخش شیرینی، نصب پرچم و روشن کردن چراغ در این جشن شریک باشیم.

خطیب نماز جمعه شهرری با اشاره به اهمیت عید قربان و قربانی کردن به مناسب آن گفت: مردم در این عید مذهبی در حد توان با قربانی کردن گوسفند و اطعام آن به نیازمندان به دنبال دستگیری از این افراد باشند

وی بیان کرد: مردم در این روز باید به نیازمندان اطعام و در مجالس از پرداختن به حزن و اندوه خودداری و به شادی بپردازند.

حجت الاسلام شاهچراغی با اشاره به اقدامات امام باقر(ع) برای ترویج نهضت علمی دین اسلام اظهار داشت: گسترش علوم، تدریس علوم مختلف از جمله فقه اصول، تربیت شاگردان نخبه در عصر خود در علوم مختلف و فراهم سازی، جمع آوری و نگارش احادیث توسط شاگردان از جمله اقدامات امام باقر(ع) بود.

وی خاطرنشان کرد: ترویج و گسترش نهضت علمی که سبب جلوگیری از نابودی علم و نپرداختن به مطالبی که ارزش علمی ندارند از مهمترین اقدامات امام باقر(ع) در عصر خود بود.

شاهچراغی گفت: اگر امروزه دینی با شکوه در اختیار ما قرار دارد بدلیل روشنگری امام محمد باقر(ع) است، چرا که دین مسیحیت و یهود با این خرافات همواره همراه بوده است.

وی امام باقر(ع) را بنیانگذار علم داست و گفت: ایشان نخبه پروری را سرلوحه کار خود قرار دارد و دانشمندان و شاگردان زیادی را در رشته های خاصی تربیت کرد و همواره  رشته های علمی را به صورت تخصصی دنبال می کرد و آثار گرانبهای امروزی نتیجه تلاش امام باقر(ع) و امام صادق(ع) است.

حجت الاسلام شاهچراغی ادامه داد: همه ما باید به نخبگان و تولید علم توجه کنیم و به مسائل علمی عمق ببخشیم و از این فرصت بوجود آمده برای رونق علم در جامعه تلاش کنیم، چرا که جامعه علمی قدرتمند است.

وی در آستانه روز عرفه گفت: بدون اغراق بعد از ماه رمضان روزی به عظمت عرفه در جهان اسلام وجود ندارد و به تعبیر معظم له این روز کیمیاست و دعای عرفه نقش مهمی در زندگی ما دارد که ذکر،مناجات و شکر خداوند است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.