مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

برگزاری شش کارگاه تخصصی مهارت افزایی برای مهاجران افغانستانی

پیروی اجرای فاز چهارم از طرح بین المللی حمایت از خدمات توسعه سلامت روان مهاجران اهل افغانستان در ایران با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی، روزهای سه شنبه و چهارشنبه مورخ ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت به دو صورت حضوری و آنلاین شش کارگاه تخصصی مهارت افزایی به مدیریت پژوهشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه و به دبیری دکتر محمد امین زارعی ریاست، دکتر رز فضلی و دکتر سعید مذبوحی از اعضای هیئت علمی پژوهشکده برگزار گردید.

در این برنامه که با حضور مددرسانانی از ایران و افغانستان و جمعی چهل نفری از دانش آموختگان رشته روانشناسی اهل افغانستان ساکن در ایران به انجام رسید، کارگاه هایی آموزشی تحت عناوینی چون : مداخله در اعتیاد، مداخله در بحران خودکشی، مداخله در سوگ، اصول و فنون مصاحبه بالینی، تنظیم هیجانات و تکنیک های ذهن آگاهی برگزار شدند.

در حاشیه این کارگاه ها اعضای اهل افغانستان مرکز توسعه سلامت روان مهاجر با آقای دکتر وجدانی ریاست مرکز مشاوره دانشگاه علامه طباطبائی نیز دیدار و گفتگو کردند.

شایان ذکر است مرکز توسعه سلامت روان مهاجر در سال ۱۳۹۸ به همت کانون نخبگان افغانستان در ایران، پژوهشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی و شهرداری تهران کار خود را در شهر ری آغاز کرده و به ارایه خدمات سلامت روان به مهاجران اهل افغانستان توسط دانش آموختگان رشته روانشناسی افغانستانی ساکن در ایران می پردازد. گفتنی است این مرکز تا کنون با حمایت دانشگاه علامه طباطبایی شعبات خود را در تهران، قم، مشهد و اصفهان گسترش داده است.

 

 

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.