مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

پروژه ارتباط فیبر نوری روستایی مخابرات تهران در زمان آباد شهرری افتتاح شد

بهره برداری از پروژه دایری ۱۲۰۰ سرویس اینترنت پرسرعت مخابرات استان تهران در روستای زمان آباد شهر ری آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری؛ همزمان با دهه مبارک فجر، آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه توسعه شبکه ارتباطی روستایی بر بستر فیبر نوری، روز جمعه ۲۱ بهمن ماه با حضور سلطانی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران، ملک جعفریان مدیر مخابرات منطقه تهران، یزدی خواه نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی و مسئولین محلی در دهیاری روستای زمان آباد برگزار شد.

سلطانی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در این مراسم ضمن تاکید بر اهمیت توسعه شبکه ارتباطی و مخابراتی، اظهار داشت: ارتباطات و فناوری اطلاعات در همه ابعاد برای توسعه کشور امری ضروری است و در بخش های صنعت، تولید، اقتصاد، فرهنگ و سایر حوزه ها تاثیر گذار است. لذا با افزایش سرعت شبکه ارتباطی و مخابراتی و دسترسی عموم مردم به اینترنت پرسرعت و فضای مجازی، نیاز ویژه و ضروری به بخش تولید محتوای بومی و ملی همگام با شرکت های مخابراتی و ارتباطی برای مردم بیش از پیش احساس می شود.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در ادامه بیان داشت: در بخش ارتباطات و مخابرات، به تولید تجهیزات فنی کمتر اهمیت داده شد و معدود کارخانجاتی که در این عرصه فعال و مشغول به کار هستند، مرهون حمایت و سرمایه گذاری شرکت مخابرات ایران طی سال های گذشته است، که متاسفانه در سال های اخیر به دلیل عدم تامین منابع مالی به کندی انجام شده است.

سلطانی با اشاره به اینکه اجرای این پروژه روستایی به عنوان یک طرح توسعه امکانات مخابراتی و در امتداد طرح نجما در کشور انجام شد، افزود: هدف این طرح، توسعه جهادی شبکه زیرساخت کابل‌های فیبر نوری شرکت مخابرات ایران در فاصله مرکز تلفن تا نزدیکی اماکن مشترکان در استان‌های مختلف است.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران اظهار داشت: با سرمایه گذاری و تلاش همکاران در سراسر کشور، تاکنون برای بیش از ۳۵ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار امکانات ارتباطی صوت و دیتا به شکل های مختلف ایجاد شده است.

وی افزود: اجرای کامل طرح نهضت جهادی مخابرات ایران موسوم به نجما، نیازمند حمایت دولت و تامین منابع مالی لازم است، که انتظار می رود با ریل گذاری مناسب در مجلس شورای اسلامی، روند اجرا و پیشرفت این طرح، با سرعت و شتاب بیشتری انجام شود.

در ابتدای این مراسم، ملک جعفریان مدیر مخابرات منطقه تهران به بیان وضعیت شبکه ارتباطی و امکانات ایجاد شده در سطح استان تهران پرداخته و ضمن تشکر از مشارکت دهیاری روستای زمان آباد در اجرای این طرح، افزود: تمامی شبکه ارتباطی این روستا نوسازی شده و به فیبر نوری انتقال داده شد، که دایری ۱۲۰۰ پورت فیبر نوری، یک انقلاب در بخش ارتباطات است، که نشان از توجه و اهتمام شرکت مخابرات به توسعه متوازن روستایی دارد.

مدیر مخابرات منطقه تهران، به کیفیت و سرعت بالای اینترنت بر بستر فیبر نوری، به عنوان مزیت اصلی نوسازی شبکه مخابراتی اشاره کرد و بیان کرد: با سرمایه گذاری و تلاش مجموعه مخابرات منطقه تهران، ۱۵ هزار کیلومتر فیبر نوری طی سال های اخیر در استان تهران دایر شد، که اهتمام به نگهداری و مراقبت از شبکه و تجهیزات فنی موجود، برای ثبات و پایداری ارتباط شهروندان امری اجتناب ناپذیر می باشد.

ملک جعفریان افزود: طرح نجمای مخابرات استان تهران از یک ماه قبل در هیات مدیره شرکت مخابرات ایران تصویب و برای اجرا ابلاغ شد و در قالب این طرح، یک میلیون و ۶۰۰ هزار پورت تا پایان مدت اجرای طرح، برای وازرتخانه ها، سازمان ها، شرکت ها و منازل شهروندان دایر خواهد شد.

وی افزود: در سال های اخیر حدود یک هزار مدرسه در سطح استان تهران به شبکه ارتباطی و زیرساخت فیبر نوری مخابرات منطقه تهران تجهیز شده و از اینترنت پرسرعت مخابرات برخوردار شده است.

در پایان مراسم، تست سرعت ارتباط اینترنت روستای زمان آباد و ارتباط فیبرنوری مدرسه پیام روستای زمان آباد با حضور مسئولین و میهمانان با سرعت حدود ۱۵۰ مگا بیت بر ثانیه به صورت نمادین افتتاح و رونمایی شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.