مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

چشم‌درد می‌تواند از نشانه‌های ابتلا به کرونا باشد

 به گفته یک متخصص داده‌شناسی سابق گوگل، چشم‌درد می‌تواند از نشانه‌های کووید-۱۹ باشد. ست استفنز-داویدوویتس نتایج جست‌وجوی گوگل از سرتاسر جهان درباره نشانه‌های بیماری را تحلیل کرده است. این جست‌وجو‌ها عمدتا متمرکز بر جست‌وجو در کشور‌هایی بوده که بیشترین آسیب را از همه‌گیری بیماری دیده‌اند.

آقای استفنز-داویدووتیس در نیویورک تایمز نوشت که جست‌وجو در گوگل در مورد درد چشم طی دو ماه گذشته در مناطقی که به شدت از انتشار ویروس کرونا آسیب دیده‌اند، به شکل ناگهانی افزایش یافته است. او گفت: «جست‌وجو درباره چشم‌درد در اسپانیا، از نیمه فوریه و نیمه مارس چهار برابر شد، در ماه مارس در ایران ۵۰ درصد افزایش داشته است.»

«در ایتالیا تحقیق درباره “سوزش چشم” در ماه مارس نیز پنج برابر شرایط عادی بوده است.»

ایتالیا، اسپانیا و ایران به شدت از همه‌گیری ویروس کرونا آسیب دیده‌اند. ایتالیا و اسپانیا بیشترین شمار موارد مرگ بر ایر کووید-۱۹ را گزارش کرده‌اند. آقای استفنز-داویدوویتس نوشت: «داده‌های جست‌وجو نشان می‌دهد که درد چشم می‌تواند از نشانه‌های بیماری باشد»، اما در عین حال افزود که میزان جست‌وجو‌ها برای چشم‌درد، بخشی از نشانه‌های دیگر بوده است.

او گفت: «در نیویورک جست‌وجو‌های مربوط به چشم‌درد در گوگل، یک ششم شمار جست‌وجو درباره از دست دادن حس بویایی است.»

«با این حال شاید بهتر باشد که پزشکان و مقامات بهداشت عمومی به ارتباط میان کووید-۱۹ و چشم‌درد توجه کنند.»

در هفته‌های اخیر، از دست دادن حس بویایی به عنوان یکی از نشانه‌های ویروس کرونا گزارش شده و به گفته آقای استفنز-داویدوویتس جست‌وجو در مورد آن در مناطقی که نتایج شمار بالایی از آزمایش‌ها مثبت درآمده، بیشترین حالت را داشته است.

متخصصان می‌گویند چشم‌درد می‌تواند از نشانه‌های ابتلا به کرونا باشد

او گفت: «در ایالات متحده در هفته اخیر، جست‌وجوی عبارت «بو را تشخیص نمی‌دهم» در نیویورک، نیوجرزی، لوئیزیانا، و میشیگان بیشترین شمار را داشت: چهار ایالتی که بیشترین شمار ابتلا به کووید-۱۹ را داشته است.» به گفته مرکز آمار درباره کووید-۱۹ در دانشگاه جانز هاپکینز، حدود ۳۳۷ هزار و ۹۷۱ نفر در ایالات متحده به آزمایش ویروس کرونا جواب مثبت نشان داده‌اند. شمار موارد مرگ نیز دست‌کم ۹ هزار و ۶۵۳ نفر اعلام شده است.

منبع: independent

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.