مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

آموزش تصویری ساخت کیف پولی بسیار زیبا با کاغذ

حتماً همه شما این تجربه را داشته‌اید که در دوران کودکی با استفاده از کاغذ، بادبزن یا موشک و قایق درست می‌کردیم. یادمان داده بودند کاغذ سفید را به صورت پلیسه تا زده و با آن بادبزن درست کنیم، حتی برخی از ما که خلاق‌تر بودیم، یک نخ رنگی به مرکز کاغذ بسته و آن را به یک پرنسس کوچک با لباس پفی تبدیل می‌­کردیم. امروز هم به سراغ هنر بازی با کاغذها رفته‌ایم. اما نه هنری که به عنوان سرگرمی از آن استفاده کرد. قصد داریم طرز ساخت کیف پول با استفاده از کاغذ را به شما آموزش دهیم.

 

برای ساخت کیف پول آکاردئون چی نیاز داریم؟

ساخت کیف پول،کیف پول کاغذی

قیچی، چسب مایع، کاغذ انعطاف‌پذیر در اندازه بیست در بیست سانتی‌متر برای پوشش داخلی کیف، مقوای نازک از جنس پاکت‌ نامه برای پوشش خارجی کیف، خط کش.

کاغذ با نمای آکاردئون

ساخت کیف پول،کیف پول کاغذی

ابتدا کاغذ را در ابعاد هشت در یازده اینچ با قیچی برش بزنید. سپس از بالاترین قسمت کاغذ شروع به تا کردن در ابعاد بسیار باریک به صورت وارون کنید. به این صورت که اولین تای کاغذ را در جهت پایین و دومین تا را در جهات مخالف به سمت بالا تا کنید. دقیقا مانند درست کردن بادبزن. این کار را ادامه دهید تا یک کاغذ پلیسه‌ای درست کنید. در نظر داشته باشید که فاصله بین هر پلیسه نباید بیشتر از بیست و پنج صدم اینچ باشد.

روکش کیف را درست کنید

ساخت کیف پول،کیف پول کاغذی

یک پاکت نامه رنگی انتخاب کنید. بهتر است باریک باشد. حالا اولین پلیسه کاغذی خود را با چسب مایع به بالاترین انتهای پاکت نامه (سمت راست) چسبانده و بگذارید خشک شود. چند دقیقه بعد، آخرین پلیسه کاغذ را به بالاترین انتهای سمت چپ پاکت چسبانده و بگذارید کاملا خشک شود. اگر مراحل کار را درست انجام داده باشید، حدود نیمی از طول پاکت نامه، بایستی در دو طرف پلیسه‌ها پنهان شده باشد. مانند تصاویر زیر:

پایان مرحله چسب‌زنی

ساخت کیف پول،کیف پول کاغذی

پاکت نامه را از وسط تا کنید. دقت کنید که پلیسه‌های کاغذی نباید تا شوند. برای این کار یک مداد یا خودکار میان پاکت گذاشته و آن را مانند نمونه تا کنید. حالا مداد را

گیره برای باز و بسته کردن کیف

ساخت کیف پول،کیف پول کاغذی

انتهای پاکت را با قیچی در ابعاد مساوی سه قسمتی برش بزنید. برش میانی را به سمت داخل خم کنید. دو برش سمت راست و چپ را به صورت مورب به سمت داخل آورده و با چسب بچسبانید. حالا یک کِش مقاوم (مانند کش‌هایی که دور اسکناس‌های کاغذی می‌پیچند) بر داشته و آن را دور برش میانی تاب داده و انتهای آن را با چسب بچسبانید.

کیف آماده است

ساخت کیف پول،کیف پول کاغذی

کیف آکاردئونی شما آماده شد. می‌توانید مانند نمونه انواع کارت‌های بانکی و پول خود را داخل آن جای دهید. برای بستن در کیف هم فقط کافیست کش را به دور کیف تاب دهید.

منبع :خبرپو

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.