مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران به ۱۴۲ درصد رسید

بر اساس آخرین آمار رگولاتوری، تا پایان سال ۹۸ بیش از ۱۱۸ میلیون سیم‌کارت در کشور فعال بوده و ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور به ۱۴۲ درصد رسیده است. همچنین میزان مکالمه مردم با موبایل تا پایان سه ماهه‌ چهارم سال ۱۳۹۸ به بیش از هشت میلیارد و ۲۳۸ میلیون دقیقه می‌رسد.

اپراتورهای موبایل

همراه اول بیشترین خطوط فعال در کشور را دارد که تعداد آن به ۶۲ میلیون و ۷۲۳ هزار و ۲۷۷ عدد می‌رسد و پس از آن ایرانسل با داشتن ۵۱ میلیون و ۲۸۴ هزار و ۵۱۵ خط فعال در رتبه دوم قرار دارد. در نهایت رایتل نیز با داشتن ۴ میلیون و ۲ هزار و ۷۶۰ خط فعال رتبه سوم را در میان اپراتورها از حیث داشتن مشترک دارد.

همراه اول حدود ۱۹ میلیون و ۴۰ هزار خط فعال دائمی دارد و ۴۳ میلیون و ۶۸۲ هزار و ۶۱۵ خط اعتباری در این اپراتور مشغول به کار است. تفاوت میان درصد خطوط ثابت و اعتباری در ایرانسل اما بیشتر است و حدود ۴۸ میلیون و ۴۵۵ هزار و ۶۴۳ سیم کارت در این اپراتور جزو خطوط اعتباری هستند و ۲ میلیون و ۸۲۸ هزار و ۸۷۲ مورد خط دائمی هستند. رایتل نیز خطوط فعال اعتباری بیشتری دارد و ۳ میلیون و ۹۰۲ هزار و ۵۸۸ خط اعتباری در این شبکه فعال هستند و تنها ۱۰۰ هزار و ۱۷۲ خط دائمی در این شبکه وجود دارد.

مقایسه گزارش دوره پیش رگولاتوری و این دوره

به نظر می‌رسد توسعه شبکه اینترنت همراه و وجود اپلیکیشن‌هایی که راه‌های ارتباطی میان کاربران را تسهیل می‌بخشد چندان در کاهش مدت زمان مکالمات تاثیری نداشته و مردم ایران بیش از ۸ میلیارد دقیقه با یکدیگر صحبت کرده‌اند.

اپراتور همراه اول در مجموع چهار میلیارد و ۳۲۲ میلیون و ۶۲۹ دقیقه مکالمه‌ خروجی به سایر اپراتورهای همراه و بیش از سه میلیارد و ۵۸۱ میلیون و ۲۵۶ هزار دقیقه مکالمه‌ ورودی از سایر اپراتورهای همراه داشته است. همچنین ترافیک درون‌شبکه این اپراتور، بیش از ۲۸ میلیارد و ۶۸۹ میلیون و ۸۶ هزار دقیقه بوده است. میزان مکالمات ورودی و خروجی اپراتور همراه اول به تفکیک در جدول زیر آمده است.

ایرانسل نیز در مجموع سه میلیارد و ۵۴۵ میلیون و ۷۵ دقیقه مکالمه‌ خروجی به سایر اپراتورهای همراه و بیش از چهار میلیارد و ۲۳۷ میلیون و ۸۸۲ هزار دقیقه مکالمه‌ ورودی از سایر اپراتورهای همراه داشته است. همچنین ترافیک درون‌شبکه این اپراتور، بیش از ۱۱ میلیارد و ۹۹۱ میلیون و ۵۶۱ هزار دقیقه بوده است. میزان مکالمات ورودی و خروجی اپراتور ایرانسل به تفکیک در جدول زیر آمده است.

رایتل هم در مجموع بیش از ۳۲۱ میلیون و ۳۸۷ هزار دقیقه مکالمه‌ خروجی به سایر اپراتورهای همراه و بیش از ۴۱۹ میلیون و ۲۰۲ هزار دقیقه مکالمه‌ ورودی از سایر اپراتورهای همراه داشته است. همچنین ترافیک درون‌شبکه این اپراتور، بیش از ۲۱۷ میلیون و ۱۷۲ هزار دقیقه بوده است. میزان مکالمات ورودی و خروجی اپراتور رایتل به تفکیک در جدول زیر آمده است.

خدمات پهن باند

در بخش خدمات پهن باند نیز اعلام شده به طور کلی تعداد ۹ میلیون و ۹۴ هزار و ۵۴۸ خطوط پرسرعت اینترنت ثابت در کشور وجود دارد. و از این مقدار  ۱ میلیون و ۱۸۳ هزار و ۶۴۲ مشترک TD-LTE در ایران وجود دارد.

مشترکین ارتباطات سیار نیز به ۶۸ میلیون و ۹۹۲ هزار و ۱۵ مورد می‌رسد. بیشترین مصرف‌کنندگان اینترنت پهن باند ثابت در کشور متعلق به استان تهران با ۱۴ میلیون و سی و نه هزار و ۵۱۰ مورد است و بیشترین مشترکین اینترنت خط ثابت نیز متعلق به پایتخت بوده که تعداد دو میلیون و ۴۵۸ هزار و ۷۲۳ مورد است. همچنین گفتنیست بیش از ۹۱۴ هزار مشترک سرعت ۲۰۴۸۰ تا ۳۰۰۰۰ kbps دارند که بیشترین جامعه آماری مشترکین ارتباطات پهن باند ثابت در کشور را تشکیل می‌دهند.

تلفن ثابت

حوزه تلفن ثابت ضریب نفوذ ۳۴.۸۹ درصدی در کشور دارد و تعداد ۲۸ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۹۳۷ خط تلفن ثابت نیز در کشور دایر است که از این مقدار حدود چهار میلیون و صد هزار خط مربوط به خانه‌های روستایی است. همچنین اعلام شده که ۹۲ هزار و ۱۱۴ تلفن همگانی در سراسر کشور فعال است. بیشترین ضریب نفوذ تلفن ثابت در کشور نیز متعلق به پایتخت بوده که عدد ۵۲.۱۴ درصد است و کمترین آن نیز به استان کهگیلویه و بویراحمد تعلق می‌گیرد که ضریبی ۱۱ درصدی در اختیار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.