مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

نگاهی به پارک آب و آتش تهران، از زیباترین پارکهای ایران

بوستان حضرت ابراهیم یا بوستان آب و آتش یکی از جاهای دیدنی تهران و پارک ‌های زیبای پایتخت می باشد. این پارک توسط محمد باقر قالیباف شهردار تهران افتتاح شد. این پارک دارای مساحتی بالغ بر ۲۴۰۰۰ مترمربع و دارای تجهیزاتی مانند چهار برج آتش و چادری ۷۰۰ متری با روی گردان ۳۷۰ نفری است. شرکت اوان کاسپین پردیس مدیریت ساخت این پارک را بر عهده داشته‌است. امکانات و تفریحاتی که در این پارک پیش روی شما قرار می‌گیرد عبارت است از، پل طبیعت، گنبد مینا، پل ابریشم، پیست اسکیت و دوچرخه، انواع کافه‌ها و رستوران‌ها، سرویس بهداشتی، فود کورت، پی

برج های آتش، دیگر نماد بوستان آب و آتش هستند. چهار برجی که در ضلع شرقی به بلندای ۱۰ متر ساخته شده و آتش را روانه آسمان می کنند. هر شب همزمان با غروب خورشید و تاریک شدن هوا، این برج ها به کار می افتند و شعله های پر حرارت آتش را تا ارتفاع ۱ تا ۸ متر به آسمان شب می رسانند. لذت گرما،‌ تماشای رقص آتش در آسمان و صدای هیجان انگیزی که زمان روشن شدن برج از آن بیرون می آید را از دست ندهید.

فواره های آب پارک آب و آتش در محیطی دایره مانند، آب را از ۲۴۰ نقطه مختلف تا ارتفاع ۱۰ متر با شکلی آهنگین به سمت آسمان پرتاب می کنند. ستون های آب در درون زمین قرار گرفته و به شکلی طراحی شده اند که افراد به راحتی می توانند از روی آنها حرکت کرده و به مسیرشان ادامه دهند. فواره هایی که خاطره حوض های خانه های کودکی را برای بزرگسالان زنده می کنند و فضای آب بازی بی نظیری را در اختیار کودکان قرار می دهد. به دلیل وجود این فواره ها، پارک آب و آتش یکی از پارک های محبوب خانواده هاست به خصوص در فصل تابستان.

بوستان آب و آتش تهران

آدرس پارک آب و آتش

بوستان آب و آتش یا پارک حضرت ابراهیم در خیابان آفریقا نرسیده به چهارراه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین قرار دارد.

برای رسیدن به پارک آب و آتش می‌توانید در ایستگاه مترو حقانی در خط یک مترو از قطار پیاده شوید و با ۱۵ دقیقه پیاده‌روی در کنار بزرگراه شهید حقانی به سمت غرب به این پارک برسید یا سوار تاکسی ‌هایی که از این ایستگاه به سمت میدان ونک حرکت می‌کنند شده و بخواهید شما را در جلوی پارک آب و آتش پیاده کنند. در مسیر برعکس هم می‌توانید از همین تاکسی‌ها استفاده کنید. همچنین اگر پس از خروج از ایستگاه به سمت پارک طالقانی می‌روید، می‌توانید پس از گذشتن از روی پل طبیعت به پارک آب و آتش برسید. همچنین می‌توانید در خیابان جردن (نلسون ماندلا) به سمت شمال رفته و پس از خروجی بزرگراه همت خودروی خود را پارک کرده و از ورودی پارک آب و آتش در خیابان شهیدی به سمت پل طبیعت بروید.

سخن آخر

مجله گردشگری تاپ توریست به شما کمک می‌کند تا با دیگر جاهای دیدنی ایران و تهران  از جمله منطقه تفریحی دربند بیشتر آشنا شوید و گشت ‌و گذار جذابی را تجربه کنید. همچنین برای آشنایی با سایر جاهای دیدنی ایران و نقاط دیگر جهان  وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست ( toptourist.ir  ) شما را همراهی خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.