مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

معرفی کتاب ارباب انتقام اثر فیلیپ راث به همراه خلاصه و معرفی نویسنده

در این مطلب از مجله بانوان صورتی‌ها معرفی کتاب ارباب انتقام اثر فیلیپ راث نویسنده‌ی آمریکایی را آماده کرده‌ایم. امیدواریم با مطالعه خلاصه و قسمت‌های کوتاهی از این کتاب، به آن علاقه‌مند شده و این کتاب خواندنی را خریداری کنید. با ما همراه باشید با معرفی کتاب ارباب انتقام

معرفی کتاب ارباب انتقام

معرفی کتاب ارباب انتقام

کتاب ارباب انتقام، کتاب نوشته شده توسط فیلیپ راث است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ در کشور آمریکا به چاپ رسید. داستان این کتاب معروف در تابستان سال ۱۹۴۴ روی می‌دهد و به شیوع بیماری فلج اطفال و تأثیرات آن بر شهر کوچک در نیوآرک و کودکان آن منطقه می‌پردازد. باکی کانتور، جوانی ۲۳ ساله، پرشور و وظیفه‌شناس است که برای انجام مسئولیت‌ها و کارهای خود از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند. باکی شخصی است که اندکی از خود ناامید است چرا که ضعف بینایی‌اش باعث شده نتواند در کنار سایر هم سن و سالانش در جنگ به کشور خود خدمت کند. راث با پرداختی هنرمندانه به سختی‌ها و دوراهی‌های پیش پای باکی کانتور، تصویری دقیق و به یادماندنی را از ترس‌ها، اضطراب‌ها، سرگشتگی‌ها و رنج‌های شخصیت اصلی داستان خلق می‌کند.

معرفی کتاب ارباب انتقام

خلاصه‌ای از کتاب ارباب انتقام:

داستان کتاب ارباب انتقام، روایت انسانی است که ساده‌اندیشی، تک‌سویی و نداشتن ایمان و اعتقاد به خالق هستی، درماندگی و بیچارگی او را رقم می‌زند. یوجین کنتر، شخصیتی که داستان حول او می‌گردد، جوانکی ساده‌اندیش است که فکر می‌کند همه چیز را از پدربزرگ خود آموخته و تصور می‌کند با آنچه در محضر او تعلیم دیده می‌تواند پیچیدگی‌های دنیایی را که در کوران تهاجم فلج و جنگ جهانی دوم و تبعات خانمان‌سوز این دو قرار دارد،حل و فصل نماید.

کنتر معلم جوان و پر انرژی است که به کودکان فعالیت‌های ورزشی آموزش می‌دهد. شروع داستان در فصل بسیار گرم تابستان است زمانی که فلج در شهر شروع شده و باکی تلاش زیادی می‌کند تا از شیوع آن جلوگیری کند. مارسیا دختری که عاشق باکی است و همراه خواهرانش به اردوگاه تابستانی رفته و اصرار دارد که باکی آن محیط را ترک کرده و پیش او برود.

معرفی کتاب ارباب انتقام

قسمت‌های کوتاهی از کتاب ارباب انتقام:

– تو وجدان داری و این ویژگی ارزشمندی است اما نه وقتی که باعث می‌شود فکر کنی باید خودت را به خاطر چیزی بسیار فراتر از دایره‌ی مسئولیت‌هایت، سرزنش کنی.

– چگونگی جدا شدن زندگی‌ها و این که همه‌ی ما چقدر در برابر جبر شرایط ضعیف هستیم، او را شوکه کرد. و خدا در کجای این شرایط قرار می‌گیرد؟

– چیزی که می‌خواستم، کوچک‌ترین چیز در دنیا بود: این که شبیه شخصی دیگر باشم.

– دست از جنگ با خودت بردار، به اندازه‌ی کافی ظلم تو این دنیا هست، اوضاع را با قربانی کردن خودت از این که هست بدتر نکن.

– اولین مورد فلج در آن تابستان، در ابتدای ماه ژوئن، درست پس از روز یادبود و در یک محله‌ی فقیرنشین ایتالیایی، آن‌سوی جایی که ما زندگی می‌کردیم ظاهر شد. در محله‌ی ما در جنوب غربی شهر، یعنی در بخش اقلیت‌نشین ویکوایک خبری از فلج نبود و درباره‌ی چندین مورد دیگر که به طور پراکنده، تقریبا در تمام محله‌های نیوآرک به جز محله ما، مشاهده شده بودند چیزی به گوش ما نرسیده بود. اما در چهارم جولای، زمانی که چهل مورد فلج در شهر گزارش شده بود، مقاله‌ای با عنوان “هشدار رئیس بهداشت و والدین در مورد فلج” در صفحه‌ی اول روزنامه‌ی عصر چاپ شد که در آن دکتر ویلیام کیتل رئیس اداره بهداشت شهر به والدین توصیه کرده بود کودکان خود را به دقت تحت نظر داشته باشند و در صورت مشاهده‌ی نشانه‌های بیماری مثل سردرد، گلودرد، تهوع، سفت شدن گردن، درد مفاصل یا تب به پزشک مراجعه کنند…

نویسنده و مترجم کتاب:

کتاب ارباب انتقام به دست فیلیپ راث نویسنده‌ی آمریکایی نوشته شده است. بعد از انتشار این کتاب به زبان انگلیسی، آقای پدرام لعل بخش با قلمی زیبا این کتاب پرطرفدار را به زبان فارسی ترجمه کرده‌اند.

معرفی کتاب ارباب انتقام

معرفی نویسنده کتاب ارباب انتقام:

فیلیپ میلتون راث رمان‌نویس آمریکایی در سال ۱۹۳۳ چشم به جهان هستی گشود. وی در سال ۱۹۵۹ در سن ۲۶ سالگی با انتشار کتاب بدرود کلمبوس وارد دنیای نویسندگی شده و جایزه‌ی ملی کتاب آمریکا را به دست آورده و شهرت فراوانی یافت. راث ۱۰ سال پس از انتشار کتاب بدرود کلمبوس کتابی تحت عنوان دادخواست پورتنوی منتشر کرد که این کتاب نیز او را تبدیل به چهره‌ی مشهور در جهان ادبیات کرد.

سال نشر و انتشارات کتاب:

کتاب ارباب انتقام در سال ۱۳۹۱ توسط انتشارات افراز به زبان فارسی منتشر شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.