مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

آموزش اوریگامی گل رز به صورت تصویری و مرحله به مرحله

زمانی که شاید به دنبال هدیه برای سالگرد ازدواج و … هستید، به هدیه‌های سنتی و دستی برخورد داشته باشید. اوریگامی یکی از این کاردستی‌های سنتی است که با استفاده از کاغذ و هنر تا کردن، ساخته می‌شود. گل رز یکی از بهترین هدیه‌هایی است که یک فرد می‌تواند دریافت کند یا با کسی که برایش عزیز است، بدهد. گل رز یک هدیه رمانتیکِ فوق العاده برای همسر، مخاطب خاص یا پدر و مادر و دوست عزیزتان خواهد بود. به همین منظور در این بخش، آموزش اوریگامی گل رز را به شما آموزش خواهیم داد. اوریگامی هنری است که با استفاده از تا کردن کاغذ، می‌توان اشکال مختلفی را به وجود آورد. چیزی که ارزش آن را دارد زمان و تلاش خود را به آن اختصاص دهید و در آن پیشرفت کنید.

آموزش اوریگامی گل رز

آموزش اوریگامی گل رز

اوریگامی یک روش مفرح برای کودکان است و جنبه آموزشی دارد زیرا با تا نمودن کاغذ با اشکال هندسی آشنا می‌شوند و در مهارت و تقویت ماهیچه‌های کوچک دست بسیار سودمند است و یک شکل دو بعدی به سه بعدی تبدیل می‌شود و بسیاری از مفاهیم پایه مانند ریاضی و علوم مهندسی محسوب شده و در آینده در مشاغل مختلف به کار می‌رود و در تقویت هوش کودک بسیار موثر است.
هر رنگ از گل رز یک مفهوم و معنی خاصی دارد، اگر شما معنی گل رزهای رنگی را نمی‌دانید، در زیر راهنما و معنی رنگ‌های گل رز را برای شما آماده کرده‌ایم.

  • گل رز قرمز: نماد عشق و عاشقانه
  • گل رز صورتی پر رنگ: نماد تشکر
  • گل رز صورتی: نماد شادی و خوشبختی
  • گل رز صورتی کم رنگ: نماد همدردی
  • گل رز سفید: نماد پاکی و معصومیت
  • گل رز زرد: نماد دوستی و مراقبت
  • گل رز بنفش کم رنگ (اسطوخودوسی): نماد عشق در نگاه اول، عاشق شدن
  • گل رز نارنجی: آرزو
  • سیاه (قرمز عمیق): متاسفانه نماد مرگ، ویرانی
  • گل رز آبی: نماد رمز و راز و رسیدن به غیر ممکن
  • مخلوط سفید و قرمز: نماد وحدت

وسایل مورد نیاز آموزش اوریگامی گل رز

  • یک تکه کاغذ مربع، در هر رنگ دلخواه (بهتر است هر طرف کاغذ رنگی متفاوت داشته باشند، همچنین اندازه‌ای که در این آموزش در نظر گرفته شده است، ۲۰ در ۲۰ سانتی‌متر است)
  • موچین
  • قلم برای علامت گذاری خطوط مرجع (در صورت لزوم)
  • مداد یا قلم برای حلقه کردن گلبرگ

زمان، صبر و حوصله مهم‌ترین نیاز برای ساخت اوریگامی است. هر زمان احساس ناراحتی و خستگی کردید، استراحت کنید و دوباره شروع کنید. اگر نا امید شوید، ممکن است خیلی راحت کاردستی خود را خراب کنید. حال که تمام وسایل مورد نیاز را فراهم کردید، مراحل ساخت را به ترتیب دنبال کنید.

وسایل مورد نیاز آموزش اوریگامی گل رز

مرحله اول آموزش اوریگامی گل رز

کاغذ مربع خود را بردارید و آن را رو به قسمت پشت برگردانید و آن را از وسط تا کنید. سپس کاغذ را به حالت اول برگردانید و مانند تصویر سمت چپ، آن را از هر طرف به وسط تا کنید.

دوباره کاغذ را باز کنید و به حالت اولیه برگردانید. سپس کاغذ را ۹۰ درجه بچرخانید و مراحل بالا را دوباره تکرار کنید. پس از انجام این مراحل باید شکل سمت راست پدید آید.

آموزش اوریگامی گل رز

مرحله دوم

در این مرحله به بیرونی‌ترین خطوط مشخص شده خواهیم پرداخت. خطوط مشخص شده در در تصویر سمت چپ را با مداد رنگی علامتگذاری کنید. سپس مانند تصویر سمت راست-بالا، یکی از اضلاع مربع را تا خط علامتگذاری شده در مقابل همان ضلع، تا کنید و گوشه سمت راست آن را مانند عکس، تا بزنید. برای هر سمت این کار را تکرار کنید. در نهایت با استفاده از یک مداد با رنگ متفاوت، گوشه‌ها و خطوط تا خورده شده را علامت گذاری کنید.

آموزش اوریگامی گل رز

مرحله سوم

در این مرحله، شکل به دست آمده را به صورت مورب از هر سمت و از وسط تا کنید و خطوط تا را دوباره با مداد، علامتگذاری کنید. سپس کاغذ را باز کنید و مانند بالاترین عکس در سمت راست، گوشه‌ها را به صورت مورب تا کنید و با مداد بنفش علامتگذاری کنید.

سپس مانند عکس راست و وسط، کاغذ را از هر گوشه به صورت مورب تا کنید. سپس خطوط تا شده را با مداد مشکی علامتگذاری کنید. سپس همانند پایین‌ترین عکس در سمت راست، کاغذ را رو به قسمت رنگی برگردانید و گوشه‌ها را رو به پشت تا کنید. مشاهده می‌کنید که یک هشت ضلعی به دست می‌آید.

آموزش اوریگامی گل رز

مرحله چهارم آموزش اوریگامی گل رز

در این مرحله با استفاده از موچین، سعی کنید مانند مجموعه تصاویر زیر، پیش بروید.

آموزش اوریگامی گل رز

مرحله پنجم

در حال حاضر، با تمرکز بر روی یک گوشه، یک گودی را در امتداد خط سرمه‌ای مانند تصویر سمت چپ ایجاد کنید. سپس با تمرکز بر روی کوچک‌ترین خط سرمه‌ای که در تصویر قبل، مانند بالاترین تصویر سمت چپ پیش بروید. مانند تصویر میانی، یک گودی را با آوردن گوشه سمت راست به سمت چپ ایجاد کنید.

حالا تاکردن را برعکس کنید به طوری که بالای مثلث جدید زیر آن قرار گرفته باشد همانطور که در پایین ترین عکس سمت چپ مشاهده می‌کنید.

آموزش اوریگامی گل رز

مرحله ششم

در این مرحله کار بر روی گلبرگ‌ها را شروع می‌کنیم. یک تای گود از خط مشخص شده در تصویر سمت چپ ایجاد کنید تا شکل سمت چپ-بالا به دست آید. همانطور که در مرحله قبل نشان داده شده، پیچ را مانند تصویر چپ-پایین عوض کنید.

ساخت گل رز کاغذی

مرحله هفتم آموزش اوریگامی گل رز

با توجه به شکل سمت چپ و خط مشخص شده با رنگ سرمه‌ای، گوشه‌ی کاغذ را رو به بالا تا کنید، تا شکل سمت راست-بالا به دست آید. شکل دادن به یک گوشه‌ی گلبرگ در این مرحله به اتمام رسید، لطفا مراحل پنج تا هفت را برای سه گوشه‌ی دیگر به همین روال تکرار کنید، تا شکل سمت راست-پایین به دست آید.

ساخت گل رز کاغذی

مرحله هشتم

لطفا مانند تصویر زیر، جلو بروید.

ساخت گل رز کاغذی

مرحله نهم

در این مرحله باید گلبرگ‌های داخلی را شکل دهی کنید. مانند تصویر راست گل را پشت و رو کنید. مانند تصویر بر چهار ‘x’ بر روی کار مشخص کنید تا روند اجرای مراحل بعد آسان‌تر شود. همانند تصویر راست-بالا، به آرامی x ها را به داخل فشار دهید. سپس انگشتان خود را در چهار حفره‌ای ایجاد شده، قرار دهید. سپس مانند عکس وسط در سمت راست، با دقت انگشت‌هایتان را به هم فشار دهید و در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. در صورت تمایل، با استفاده از موچین مرکز گل را بیشتر بچرخانید.

آموزش اوریگامی گل رز

مرحله آخر آموزش اوریگامی گل رز

در این مرحله از یک مداد برای ایجاد حلقه در گلبرگ‌های بیرونی استفاده خواهیم کرد. یک مداد برداشته مانند تصویر زیر، گلبرگ‌ها را به دور آن بپیچانید و حدود ۳۰ ثانیه نگه دارید، تا شکل بگیرند.

آموزش اوریگامی گل رز

منبع آموزش:

instructables

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.