مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

گران‌ قیمت‌ترین گربه‌ های خانگی جهان

قیمت گربه‌ های خانگی بر اساس نژاد و خصوصیات ظاهری مثل رنگ،‌ پوست و شکل بدن متفاوت است. گران‌قیمت‌ترین گربه‌ خانگی گربه آشرا با قیمت ۱۵۰۰۰ دلار است.

گران‌قیمت‌ترین گربه‌های خانگی جهان


 گربه‌ها بر اساس پارامترهایی نظیر رنگ، خصوصیات ظاهری، شکل بدن و… قیمت گذاری می‌شوند. اگر می‌خواهید با نژادهای مختلف گربه های خانگی و ویژگی‌های ظاهری آن‌ها بیشتر آشنا شوید، با ادامه مطلب همراه ما باشید.

۱۰٫ گربه ابیسینیان – ۴۰۰ دلار

نوع امروزی گربه ابیسینیان در بریتانیا پرورش می‌یابد. نام ابیسینیان “Abyssinian” به کشور اتیوپی برمی‌گردد و ماجرا از این قرار است که سربازارن بریتانیایی در قرن نوزدهم و در بازگشت به خانه چندین بچه گربه‌ را از بازرگانان محلی خریده و با خود به انگلستان برده بودند. تحقیقات ژنتیکی جدید اما بیان‌گر این است که نژاد گربه ابیسینیان اصالتا به مصر بازمی‌گردد.

گران‌قیمت‌ترین گربه‌های خانگی جهان، گربه ابیسینیان، گربه حبشی


۹٫ گربه اسفینکس – ۷۵۰ دلار

گربه اسفینکس گونه‌ای از گربه‌های خانگی‌ست که از طریق اصلاح نژاد در دهه ۱۹۶۰ پرورش یافت. شهرت این گربه به دلیل نوع خاص پوست و بدون مو بودن بدنش است و این درحالی است که این گربه واقعا بی‌مو نیست. پوست گربه اسفینکس بافتی شبیه به پوست بزکوهی دارد. این گربه معمولا در انواع سبیل‌دار، سبیل شکسته و حتی بدون سبیل یافت می‌شود و رنگ پوست آن، همان رنگ موهای بدنش است.

گربه اسفینکس، پوست بز، گربه بدون مو


۸٫ گربه پیکسی باب – ۱۵۰۰ دلار

گربه پیکسی باب نوعی از گربه‌ های خانگی است که ادعا می‌شود توسط کارول آن، کارخانه دار معروف آمریکایی پرورش یافته و یک گربه دو رگه باب کت یا دم‌کوتاه است. تست DNA این نوع گربه‌ نشان ‌می‌دهد که این گربه از نژاد باب کت نبوده و ۱۰۰% یک گربه خانگی است.

پیکسی باب، گربه خانگی، دم کوتاه


۷٫ گربه تویگر – ۱۸۰۰ دلار

کلمه تویگر از ترکیب دو کلمه توی (اسباب بازی) و تایگر(ببر) تشکیل شده است. تویگر نوعی از گربه‌های خانگی است که در نتیجه پیوند گربه مو کوتاه با گربه راه‌راه به وجود آمده و شبیه به یک ببر اسباب‌بازی و مینیاتوری است. جودی ساگدن که بانی پرورش اینگونه از گربه‌هاست معتقد است که این نژاد به منظور الهام‌بخشیدن به مردم در جهت حفاظت از ببرها در طبیعت پرورش داده شده‌اند.

تویگر، ببر اسباب بازی، پلنگ آمریکایی


۶٫ گربه اکی کت – ۲۰۰۰ دلار

گربه اکی کت نژادی از گربه‌هاست که به خاطر داشتن پوست خال‌خالی‌اش شبیه گربه‌های وحشی است. اما در DNA این گربه هیچ ژن وحشی وجود نداشته و کاملا یکی از گربه‌های خانگی است. نام این گربه به دلیل شباهتش، برگرفته از نام پلنگ آمریکایی است. اکی کت ترکیبی از نژاد سیامی و ابیسینیان است.

اکی کت،ocicat، خال خالی، DNAT،سیامی


۵٫ گربه سرنگیتی – ۲۵۰۰ دلار

سرنگیتی یکی از گربه‌ های خانگی است که از ترکیب گربه بنگالی با گربه‌های موکوتاه شرقی به وجود آمده است. بر اساس مصوبه انجمن بین‌المللی گربه‌ها، هیچ نژاد اولیه دیگری برای این نوع گربه وجود ندارد. سرنگیتی دارای گردنی بلند و سر مخروطی شکل است و نوع نر آن نسبت به ماده بزرگ‌تر و سنگین‌تر بوده و وزنی بین ۱۰ تا ۱۵ پوند دارد.

سرنگیتی، گربه گردن بلند، گربه نر


۴٫ گربه پلنگی آسیایی – ۳۰۰۰ دلار

گربه پلنگی گونه‌ای از گربه‌ های وحشی کوچک و متعلق به جنوب و شرق آسیاست. از سال ۲۰۰۲ به دلیل ازبین‌رفتن زیست‌گاه‌های مخصوص و حتی شکار بیش از حد، این گربه جزو گونه‌های در معرض خطر ثبت شده است. ۱۲ زیرگونه از این نوع گربه پلنگی وجود دارد که در ظاهر کمی باهم تفاوت دارند.

گربه پلنگی آسیایی، شرق آسیا، گربه وحشی


۳٫ گربه ساوانا – ۳۵۰۰ دلار

گربه ساوانا یک نژاد دورگه است. این گربه ترکیبی از گربه خانگی با گربه گوش دراز وحشی آفریقایی است. این گونه خاص و کم‌یاب در دهه ۱۹۹۰ میان پرورش‌دهندگان گربه محبوبیت خاصی پیدا کرد و در ۲۰۰۱ انجمن بین‌المللی گربه‌ها این نژاد را به رسمیت شناخت.

ساوانا، گربه دورگه، نژاد اصیل


۲٫ گربه بنگالی – ۴۰۰۰ دلار

گربه بنگالی از گربه‌ های خانگی اصلاح‌نژاد شده است که به گربه‌های وحشی، مانند گربه پلنگی آسیایی، پلنگ راه‌راه آمریکایی و مارگیس شباهت دارد. گربه بنگالی نژادی دورگه از گربه خانگی و گربه پلنگی آسیایی است.

گربه بنگالی، اصلاح نژاد


۱٫ گربه آشرا – ۱۵۰۰۰ دلار

گربه آشرا احتمالا کم‌یاب‌ترین و گران‌ترین گربه جهان است. اما کارشناسان ادعا می‌کنند که این گربه از یک نژاد منحصربه‌فرد و خاص نبوده و ترکیبی از گربه سورال آفریقایی، پلنگی آسیایی و گربه خانگی است. این میکس سه گانه کاری از یک شرکت آمریکایی است که معتقد است این گربه‌ های خانگی، گربه هایی بزرگ، بازی‌گوش، آرام و ضد حساسیت هستند.

گربه آشرا، گران ترین گربه جهان، کم یاب، میکس سه گانه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.