مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

دکوراسیون حمام کوچک؛ ۱۲ ایده برای یک فضای متفاوت

امروزه افزایش خانه و آپارتمان‌هایی با متراژ کم محدودیت‌هایی را برای طراحی دکوراسیون بخش‌های مختلف خانه ایجاد کرده است. بسیاری از افراد وقتی با متراژ کمی در خانه‌شان روبه‌رو می‌شوند به کلی ناامید شده و از طراحی دکوراسیون به شیوه‌ای درست و جذاب دست می‌کشند!

در این رابطه باید به این افراد بگوییم که این کار یک اشتباه محض است! مقوله طراحی دکوراسیون به حدی گسترده و وسیع هست که بتواند حتی کوچک‌ترین خانه و فضا‌ها را نیز به زیباترین حالت ممکن چیدمان کند، بنابراین با اطلاع از برخی نکات دکوراسیونی و همین‌طور بررسی ایده‌های مرتبط با فضای موردنظر می‌توان به راحتی به دکوراسیون و چیدمانی درست و زیبا دست یافت.

یکی از فضا‌هایی که معمولاً به دلیل متراژ پایین خود نادیده گرفته می‌شود، حمام است. در این مطلب همراه ما باشید تا با بررسی ایده‌هایی از دکوراسیون حمام کوچک بتوانیم فضای حمام خود را به بهترین شکل ممکن چیدمان کنیم.

۱. دکوراسیون مدرن و سنتی

دکوراسیون حمام کوچکی که در این تصویر مشاهده می‌کنید تلفیقی از ظرافت و راحتی فضاست، آن هم به گونه‌ای که در آن سبک سنتی و مدرن با هم درآمیخته‌اند.

کاغذدیواری ساده‌ای که برای این فضا در نظر گرفته شده است در کنار سطوح طلایی‌رنگ و شیر دستشویی ترکیب متناسبی را خلق کرده است، به علاوه آنکه انتخاب یک فرش سنتی برای این فضا نیز کار هوشمندانه و نتیجه بخشی بوده است.

شما می‌توانید با ترکیب دو سبک سنتی و مدرن و همین‌طور حفظ سادگی فضا، طراحی دکوراسیون حمام خود را به بهترین شکل ممکن به انجام برسانید.


۲. جزئیاتی از آثار هنری دستی

دکوراسیون حمام کوچک، ۱۲ ایده برای یک فضای متفاوت!

در این تصویر دکوراسیون حمامی را مشاهده می‌کنید که با اوج سلیقه و هنر طراحی شده است. شاید برای بسیاری از ما طراحی فضای حمام آن‌قدر‌ها مهم نباشد و زمان زیادی را صرف آن نکنیم، ولی وقت چنین فضایی را مشاهده کنید، درمی‌یابید که دکوراسیون حمام زیبا نیز می‌تواند به اندازه سایر بخش‌های خانه دلربا و جذاب باشد.

در تصویری که می‌بینید از آثار هنری و نقاشی‌هایی دستی بر روی دیوار استفاده شده که در کنار سطوح مرمری کف زمین و البته روشویی حمام ترکیب بی‌نظیری را خلق کرده است. انتخاب شیر آب نیز در این فضا به صورت کاملاً هماهنگ و یکپارچه‌ای صورت گرفته است.


۳. طرحی از گل

دکوراسیون حمام کوچک، ۱۲ ایده برای یک فضای متفاوت!

استفاده از طرح و نقش گل‌دار همیشه جذابیت‌های مخصوص به خود را داشته است. این جذابیت حتی می‌تواند به فضای حمام شما نیز راه پیدا کند.

همان‌طور که در این تصویر نیز مشاهده می‌کنید استفاده از کاغذدیواری گل‌دار در کنار وسایل ساده و معمولی دیگر در دکوراسیون حمام می‌تواند به اندازه کافی جذاب و چشم‌نواز به نظر برسد. این کار با صرف هزینه کم، ولی کاملاً نتیجه‌بخش فضای حمام شما را منحصربه‌فرد خواهد کرد.


۴. نورپردازی دریایی

دکوراسیون حمام کوچک، ۱۲ ایده برای یک فضای متفاوت!

با نگاه به تصویر این دکوراسیون حمام، اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می‌کند نورپردازی جالب و منحصربه‌فرد آن است. این نورپردازی حال و هوای امواج دریا را در ذهن شما تداعی می‌کند و بدون آنکه حتی لازم باشد سایر وسایل دکوراسیون حمام خود را تغییر دهید، یک تنه از پس ماجرا برمی‌آید!


۵. زیبایی رنگ صورتی

دکوراسیون حمام کوچک، ۱۲ ایده برای یک فضای متفاوت!

رنگ صورتی همیشه منحصربه‌فرد و زیباست. درست است که معمولاً از این رنگ برای دکوراسیون اتاق‌خواب دخترانه و یا فضا‌هایی این‌چنینی استفاده می‌شود، ولی شما می‌توانید با اندکی جسارت و جرأت آن را به فضای حمام خود نیز راه دهید.

همان‌طور که در این تصویر مشاهده می‌کنید این کار چندان هم سخت نیست و حتی با یک رنگ دیوار و یا کاغذدیواری نیز به راحتی انجام می‌پذیرد. این رنگ می‌تواند به فضای حمام شما عمق بخشیده و آن را بزرگ‌تر جلوه دهد.


۶. یکپارچگی مرمری

دکوراسیون حمام کوچک، ۱۲ ایده برای یک فضای متفاوت!

استفاده از سنگ مرمر همیشه جذاب و بسیار شیک است. شما می‌توانید مانند این تصویر از سنگ مرمر به صورت یکپارچه در فضای حمام خود استفاده کنید، البته باید به این مسئله نیز اشاره کنیم که این کار تا حدودی لاکچری است و هزینه نسبتاً زیادی نیز به دنبال دارد!

استفاده از سنگ مرمر برای دیوار، کف‌پوش، روشویی و سایر فضا‌های دکوراسیون حمام باعث می‌شود که فضای حمام کوچک شما بزرگ‌تر و عمیق‌تر به نظر برسد.


۷. رنگ سفید

دکوراسیون حمام کوچک، ۱۲ ایده برای یک فضای متفاوت!

استفاده از رنگ سفید همیشه در بزرگ‌تر جلوه دادن فضا تأثیرگذار است. شما می‌توانید در استفاده از این رنگ کمی منحصربه‌فردتر نیز عمل کنید.

همان‌طور که در این تصویر مشاهده می‌کنید دکوراسیون حمام کوچک این خانه به شکلی طراحی شده که در عین سادگی با یک گیاه درآمیخته و تبدیل به فضایی منحصربه‌فرد شده است، بنابراین لازم نیست حتماً برای طراحی حمام کوچک خود هزینه‌های خیلی زیادی پرداخت کنید.


۸. نورپردازی و عمق

دکوراسیون حمام کوچک، ۱۲ ایده برای یک فضای متفاوت!

در دکوراسیون حمام کوچکی که در این تصویر مشاهده می‌کنید از کف‌پوش تیره‌ای استفاده شده است که فضای حمام را عمیق‌تر جلوه می‌دهد. به علاوه آنکه ترکیب این کف‌پوش با آینه بزرگ، دیوار‌های سفید و سادگی فضا دکوراسیون منحصربه‌فرد و البته هوشمندانه‌ای را ایجاد کرده است.


۹. سبک بوهو

دکوراسیون حمام کوچک، ۱۲ ایده برای یک فضای متفاوت!

استفاده از سبک بوهو برای هر فضایی از خانه نیازمند جسارت است، ولی اگر این جسارت را دارید باید بگوییم که قطعاً یک هیچ جلو هستید!

چراکه سبک بوهو می‌تواند فضای خانه شما را زمین تا آسمان تغییر دهد، برای مثال اگر به این تصویر نگاه کنید خواهید دید که استفاده از یک روشویی جمع‌وجور و ساده در کنار یک گلدان، قبل از آنکه فضا را زیباتر کند، تصوری را در ذهن شما ایجاد می‌کند که با وسایلی ساده و کوچک، فضای حمام شما به مراتب بزرگ‌تر و جادارتر شده است.

این کار با استفاده از یک آینه بزرگ بر روی دیوار با موفقیت به پایان خواهد رسید. ناگفته نماند که کاغذدیواری استفاده‌شده در این حمام کوچک نیز در زیبایی فضا بی‌تأثیر نیست!


۱۰. خطوط ساده و تروتمیز

دکوراسیون حمام کوچک، ۱۲ ایده برای یک فضای متفاوت!

تصویری که مشاهده می‌کنید روشویی ساده‌ای از یک دکوراسیون حمام کوچک را نشان می‌دهد. این فضا با وسایلی ساده و خطوطی تروتمیز طراحی شده است. تزئینات ساده و مینیمال این فضا از شلوغی بیش از حد آن و همین‌طور کوچک‌تر نشان دادن محیط جلوگیری کرده است و باعث شده فضا منظم‌تر، روشن‌تر و البته بزرگ‌تر جلوه داده شود. قطعاً سادگی در بیشتر موارد جواب می‌دهد!


۱۱. زیبایی رنگ خنثی

دکوراسیون حمام کوچک، ۱۲ ایده برای یک فضای متفاوت!

در دکوراسیون حمام کوچک این تصویر سعی شده که با استفاده از رنگ‌های خنثی در مقابل محدودیت فضا مقابله شود! استفاده از کابینت آشپزخانه به رنگ طوسی در کنار کاغذدیواری‌ای طرح‌دار از همین رنگ ترکیب زیبایی ایجاد کرده که تأثیر خوبی نیز در خلوت‌تر نشان دادن فضا داشته است.


۱۲. ترکیب کاشی‌ها

دکوراسیون حمام کوچک، ۱۲ ایده برای یک فضای متفاوت!

ترکیب طرح کاشی‌های مورداستفاده در فضای حمام از ساده‌ترین راه‌های افزایش جذابیت بصری فضاست. همان‌طور که در این تصویر مشاهده می‌کنید طرح‌های متفاوتی برای کاشی‌های دیوار و کف‌پوش این حمام کوچک استفاده شده که در نهایت توانسته در گرمای بیشتر فضا مؤثر باشد.

منبع: elledecor

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.