مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

اسباب‌بازی مناسب برای کودکان کدام است؟

با وجود تکنولوژی شاید کودکان کمتر به اسباب بازی علاقه نشان دهند. اما پیشنهاد می‌کنیم کودک خود را قدری از تکنولوژی دور کرده و او را سرگرم اسباب بازی کنید. بازی کردن با اسباب بازی می‌تواند خلاقیت کودک را بیشتر کرده و باعث ایجاد تحرک در او گردد. در ادامه این مقاله با چند مدل اسباب بازی برای کودکان در سنین مختلف و ویژگی‌های هر یک از این آیتم‌ها آشنا خواهید شد.

اسباب بازی برای افزایش تحرک و فعالیت بدنی

آیتم‌هایی که در این قسمت معرفی می‌کنیم، سبب افزایش تحرک و فعالیت‌های بدنی کودک می‌شود. بسیاری از این آیتم‌ها عضلات بدن کودک را تقویت کرده و در عین حال او را سرگرم می‌کند.

ماشین بازی سواری

این مدل ماشین برای کودکان کم سن و سال بسیار مناسب می‌باشد. این ماشین که در ۵ رنگ مختلف موجود می‌باشد، دارای دکمه‌هایی برای پخش صداست که می‌تواند توجه کودک را بیشتر به خود جلب کند. از نظر ایمنی نیز این ماشین در قسمت جلویی دارای یک قطعه پلاستیکی است که از واژگون شدن آن جلوگیری می‌کند. عضلات پای کودک، با پا زدن این ماشین و هدایت آن، به شدت تقویت می‌شود.

سه چرخه کودک

یک سه چرخه کارآمد و محکم برای کودکان بین ۳ تا ۶ سال. ابعاد این سه چرخه ۱۳۵ در ۵۶ در ۹۶ سانتی متر می‌باشد و وزن آن حدود ۸ کیلوگرم است. این سه چرخه دارای اهرم هدایت فرمان است و وجود محافظ صندلی نیز ایمنی کودک را تا حد زیادی تضمین می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این سه چرخه می‌توان به بدنه مقاوم و کیفیت بالای آن اشاره کرد. استفاده از این وسیله باعث شده تا کودک شما با رکاب زدن بتواند تحرک بیشتری داشته باشد.

خرید اسباب بازی مناسب برای کودکان

راکر کودک مدل ماهی

این وسیله که در واقع یک الاکلنگ تک نفره است، سرگرمی خوبی برای کودکان می‌باشد. از این وسیله در اماکن مختلفی مثل مهد کودک، منزل و زمین بازی می‌توان استفاده کرد. شیب ملایمی که این آیتم دارد باعث شده تا کودک شما بتواند به نرمی و راحتی حرکت کرده و دست و پای خود را در محل مناسب قرار دهد و تعادل خود را از دست ندهد.

از ویژگی‌های آن می‌توان به رنگ بندی جذاب، دوام و کیفیت بالا و همچین وزن کم و قابلیت حمل آن اشاره کرد. کودک شما با قرار گرفتن در این وسیله تا حدودی حرکت و جنب و جوش خواهد داشت و عضلات دست و پای خود را به کار خواهد گرفت.

خرید اسباب بازی مناسب برای کودکان

موتور بازی

داشتن یک موتور کوچک به کودک کمک می‌کند تا بتواند تعادل خود را حفظ کرده و در عین حال تفریحی نیز داشته باشد. این موتور با طراحی رنگی و بامزه‌ای که دارد، مطمئنا توجه بسیاری از کودکان را به خود جلب خواهد کرد. همچنین این موتور، موزیکال بوده؛ به این معنا که دکمه‌های تعبیه شده روی آن، صدا‌های جذابی را برای کودکان به وجود می‌آورد. این موتور در کل ۶۰ سانتی متر بوده و ۲۴ سانتی متر از زمین فاصله دارد. همچنین از این آیتم می‌توان در داخل یا خارج از خانه استفاده کرد.

خرید اسباب بازی مناسب برای کودکان

زیر انداز کودک مدل لی لی

لی لی که یکی از بازی‌های قدیمی در تمام دنیاست، همیشه و همیشه مورد توجه کودکان قرار گرفته است. این زیر انداز، طراحی رنگی و زیبایی داشته و قابل استفاده هم در داخل خانه و هم در خارج از آن است. از ویژگی‌های مثبت بازی لی لی می‌توان به افزایش مهارت‌های حرکتی و رشد اجتماعی کودک و در واقع تحرک و جنب و جوش بیشتر او اشاره کرد. ابعاد این زیر انداز، ۱۵ در ۱۶ سانتی متر است. همچنین جنس آن از پارچه بوده و قابلیت شست و شو دارد.

خرید اسباب بازی مناسب برای کودکان

سرگرمی و آموزشی

این دسته از محصولات، ممکن است مثل گزینه‌های قبلی، جنب و جوش و تحرک زیادی لازم نداشته باشند. اما قدرت خلاقیت، تخیل و اعتماد به نفس کودک را تا حد زیادی افزایش خواهند داد.

ست میز و صندلی کودک

اگر کودک شما به هنر یا حرفه خاصی مثل نقاشی، کاردستی یا حتی آموزش زبان انگلیسی علاقه دارد، وجود همچین میز و صندلی در خانه شما جزء ضرورات خواهد بود. این میز و صندلی را برای حرفه خاص مورد علاقه او اختصاص دهید. این میز محکم به راحتی سرهم شده و کیفیت ساخت بسیار بالا و مناسبی دارد. ابعاد این میز تحریر ۴۷ در ۴۷ در ۴۲ سانتی متر است و ابعاد صندلی آن نیز ۲۰ در ۳۰ در ۴۴ سانتی متر می‌باشد. جنس این میز و تحریر از پلاستیک مرغوب بوده و از این رو می‌توانید آن را در صورت لزوم، شست و شو دهید.

خرید اسباب بازی مناسب برای کودکان

زیر انداز بازی مدل شهر

این زمین بازی با ابعاد ۱۴۰ در ۷۰ سانتی متر خود، فضای مناسبی را برای بازی کودک فراهم می‌کند و سرگرمی مناسبی برای او خواهد بود. همچنین در پکیج این زیر انداز، ۲ عدد ماشین اسباب بازی نیز وجود دارد که کودک می‌تواند با آن‌ها نیز در شهر زیر پای خود بازی کند. این سرگرمی بی خطر و ساده، می‌تواند کودک شما را برای مدت زمان نسبتا صولانی سرگرم کند.

خرید اسباب بازی مناسب برای کودکان

ساختنی فکری ۴۰ تکه‌ای

این بازی ساختنی کودکانه شامل ۴۰ قطعه بوده و برای کودکان بالای ۳ سال مناسب می‌باشد. استفاده از این اسباب بازی سبب افزایش حواس کودک گشته و میزان دقت و تمرکز او را نیز بیشتر می‌کند. علاوه بر آن باعث می‌شود تا کودک بتواند میان چشم و دست خود، هماهنگی برقرار کند. جنس قطعات این آیتم از پلاستیک است.

خرید اسباب بازی مناسب برای کودکان

بازی فکری ۷ تکه جیسگو ۲۰ عددی

این بازی شامل ۷ قطعه مسطح است که از کنار هم قرار گرفتن آنها، شکل‌های مختلفی ایجاد می‌شود. این بازی فکری که اختراع کشور چین است، از قرن‌ها پیش مورد توجه هم کودکان و هم بزرگسالان قرار گرفته بوده است. بازی با این آیتم سبب تقویت قوه تخیل، تمرکز و حافظه کودک گشته و باعث می‌شود تا او بتواند مسائل را ساده‌تر حل کند.

خرید اسباب بازی مناسب برای کودکان

بازی فکری هزار کاره ۲۲۰ قطعه‌ای

این بازی فکری که شامل ۲۲۰ قطعه است، برای خردسالان، کودکان و همچنین نوجوانان بسیار مناسب خواهد بود. این بازی کودک شما را سرگرم کرده و در عین حال سبب افزایش قدرت تخیل و خلاقیت او می‌گردد. طراحی رنگی و همچنین ساده این محصول باعث شده تا کودکان به آن علاقه‌مند شوند. این بازی محدودیت بازیکن ندارد و کودک می‌تواند با دوستان خود نیز به بازی پرداخته و سرگرم شود.

خرید اسباب بازی مناسب برای کودکان

خانه سازی ۷۲ تکه‌ای

خانه سازی که تقریبا بازی مورد علاقه تمام کودکان، چه دختر‌ها و چه پسرهاست، این بار در طراحی ساده و رنگی با قیمتی بسیار مناسب ارائه شده است. این بازی سبب افزایش خلاقیت و قدرت تخیل کودک گشته و رده سنی نسبتا گسترده‌ای را در بر می‌گیرد. ابعاد کلی آن ۸۰ در ۳۱۰ در ۳۷۰ میلی متر بوده و وزن کم و مناسبی دارد.

خرید اسباب بازی مناسب برای کودکان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.