مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

دلیل محبوبیت استفاده از شیشه‌های رنگی و آینه کاری در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی

دلیل محبوبیت استفاده از شیشه‌های رنگی و آینه کاری در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی

استفاده از شیشه‌ رنگی در دکوراسیون داخلی در ایران سابقه ای بس طولانی دارد. در گذشته معماران برای ایجاد فضاهایی رنگارنگ و جلوگیری از ورود نور شدید آفتاب به داخل بناها در مناطق کویری ایران اقدام به استفاده از شیشه‌های رنگی در پنجره‌ها و درب‌ها نمودند.

شیشه رنگی سنتی به کار رفته در این درب‌ها و پنجره‌ها از محبوبیت زیادی برخوردار بود. کم کم با روی کار آمدن معماری جدید این سنت‌ها به دست فراموشی سپرده شد. معماری مدرن با نگاه نقادانه خود به عناصر هنری معماری سنتی، در جهت به کارگیری عناصر تزیینی هنر دکوراسیون سنتی از شیشه رنگی با نگرش جدید شروع به استفاده کرد. این استفاده دیگر محدود به پنجره‌ها و درب‌ها نمی‌شد و شیشه رنگی به عنوان عاملی در پوشش دیوارها یا تزیین آنها به کار گرفته شد.

استفاده از شیشه‌های رنگی در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی روز به روز در حال افزایش است. استفاده از شیشه در دکوراسیون بدانجا رسیده است که هر نوع طرح و رنگی را در طراحی داخلی و خارجی ساختمان قابل اجرا نموده است.

 

انواع شیشه رنگی

  • شیشه رنگی لاکوبل یا متلوکس
  • شیشه چاپ دار یا اسپندرال
  • شیشه لمینیت رنگی
  • شیشه طرح شکسته
  • شیشه سند بلاست
  • شیشه فوتولمینیت
  • شیشه مات متلاک

 

انواع شیشه  رنگی دکوراتیو

شیشه لاکوبل در ضخامت‌های مختلفی به بازار ارائه می‌شود این شیشه‌ها از ۴ میلی متر تا ۲۰ میلی متری وجود دارد، مقاومت این شیشه‌ها با افزایش ضخامت آنها نیز بیشتر می‌شود. لاکوبل در گذشته به شکل خام عرضه می‌شد و قابلیت سکوریت شدن نداشته است اما با پیشرفت صنایع شیشه سازی، امکان سکوریت کردن شیشه لاکوبل فراهم گردیده است. انواع شیشه رنگی وجود دارد که به لحاظ درجه مات بودن آنها طبقه بندی می‌شود. به این شیشه‌های رنگی شیشه ترنسپرنت، لاکوبل یا شیشه متلوکس و شیشه متلاک می‌گویند.

شیشه رنگی ترنسپرنت

شیشه های شفافی که با استفاده از برچسب ترنسپرنت رنگی می شوند و شفافیت خود را حفظ می‌کنند. از این شیشه ها در ابعاد کوچک و متوسط برای استفاده در پنجره‌ها، درب‌ها و … استفاده می‌شود.

شیشه لاکوبل رنگی

شیشه‌های رنگی شفاف که برای استفاده در دکوراسیون داخلی و نمای خارجی بنا از آن استفاده می‌کنند لاکوبل می‌گویند.

شیشه متلوکس

شیشه‌های رنگی مات که به درصد‌های مختلفی به وسیله اسید مات شده اند با قابلیت خم و نشکن با عنوان متلوکس شناخته می‌شوند.

شیشه متلاک

شیشه متلاک، شیشه‌های پرداخت شده با رنگ‌هایی متفاوت که برای ساخت انواع سطوح مانند ساخت کابینت‌، پارتیشن، کمد، درب، میز، قفسه و غیره بسیار مناسب هستند.

 مزیت شیشه رنگی

شیشه‌های لاکوبل با قابلیت نصب آسان در هر فضایی، توانایی ایجاد تغییر در سطح وسیع را دارد. این شیشه‌ها به دلیل مقاومت در برابر رطوبت، سایش و واکنش شیمیایی رنگ آن با غلظت ۲۰ درصد به گزینه ای مناسب برای استفاده در هر فضا و مکانی که تصورش را بکنید تبدیل شده است. این شیشه‌ها در رنگ‌های مختلف عرضه می‌شود که شما می‌توانید با توجه به نقش کاربردی فضای مورد نظر رنگی متناسب با آن فضا را انتخاب نمایید. ایجاد تنوع و زیبایی در فضا با استفاده از شیشه‌های رنگی لاکوبل به آسانی میسر می‌شود. ظاهری شیک و مدرن به فضا می‌دهد.

 

آینه کاری

آینه کاری، به عنوان یکی از قدیمی ترین عناصر تزینی در معماری شناخته می شود که از دیرباز علاقمندان بسیاری در سراسر جهان داشته است. در ایران آینه کاری به شیوه سنتی به عنوان یکی از زیباترین جلوه های تزیینی بناها جایگاه ویژه ای داشته است این نوع آینه کاری ظاهری لوکس و مجلل به بناها می‌داد. از این نوع آینه کاری بیشتر در کاخ ها، مساجد، مدارس، خانه‌های اشراف، سر در حمام‌ها و بازارها استفاده می شده است. آینه کاری سنتی در گذشته در کنار هنرهایی همچون آجرکاری، گچبری، کاشی کاری و نجاری در بناها به کار گرفته می شد.

آینه کاری سنتی بیشتر در آینه کاری سقف مورد استفاده بوده است. با پیشرفت صنعت شیشه و آینه و روی کار آمدن آینه های رنگی، هنر آینه کاری ماهیت جدیدی در دکوراسیون داخلی پیدا کرد و تبدیل به یکی از المان های دکوراسیون مدرن شد.

آینه‌کاری در سالن غذاخوری

آینه‌کاری بیشتر در فضاهای داخلی مانند سالن غذاخوری، اتاق نشیمن و اتاق پذیرایی انجام می‌شود. استفاده از آینه تراش بر روی دیوار یا سقف باعث ایجاد فضایی مدرن و لوکس می شود. یکی از زیباترین جلوه‌های هنر آینه‌کاری، آینه‌کاری روی دیوار و سقف در تلفیق آینه رنگی با کاغذ دیواری یا گچبری می‌باشد که می تواند تغییرات بسیاری را در چهره منزل شما ایجاد نماید.

آینه ونیزی

آینه به عنوان یک شی تزیینی از هزاران سال پیش وارد زندگی انسان شده است. این دست ساخته‌ی انسان که در ابتدا از سنگ و فلز برای ساخت آن استفاده می شد به دلیل قابلیت بالایی که در بازتاب نور و تصاویر داشت باعث شد انسان در زمینه استفاده از وسایل آرایشی پیشرفت چشمگیری داشته باشد. پس از گذشت هزاران سال از اختراع آینه تغییر و تحولات چشمگیری در حدود قرن ۱۲ تا ۱۳ میلادی رخ داد. در این بازه زمانی ونیز ایتالیا یکی از مهمترین مراکز تولید شیشه بود. کیفیت و مرغوبیت شیشه‌های ساخته شده در ونیز به دلیل خاک سرشار از سلیس منطقه زبانزد جهانیان بود. صنعت گران شیشه در ونیز به فرمولی برای ساخت شیشه ها و سپس آینه ها دست یافتند که نگاه همه جهان را به سمت خود معطوف نمود.

آینه دکوراتیو ونیزی

آینه های ساخته شده از شیشه در ابتدا کوچک و در ابعاد قابل حمل بودند. برندگی شیشه در لبه ها آینه سازان را بر آن داشت که قاب های برای آینه های خود بسازند. این قاب ها کم کم به سوی تزیینی شدن پیش رفت و به عنوان جایگاهی برای بازتاب هنرهای مختلفی اط جمله نجاری، فلزکاری، کنده کاری، سفالگری و … شد. صنعت گران آینه سازی متریال های متفاوتی از جمله: چوب، فلز، لاک لاک پشت، سنگ، سفال و … را برای قاب آینه مورد استفاده قرار می دادند. کم کم آینه کاران ونیزی استفاده از خود آینه به عنوان بخشی از قاب را باب نمودند. استفاده از آینه به عنوان قاب در آینه ها را آینه ونیزی یا آینه دکوراتیو ونیزی می نامند که امروزه کاربرد گسترده ای در ساخت آینه ها در سبک های مختلف هنری دارد. صنعت گران برای ساخت قاب آینه ونیزی با استفاده از تراش آینه و پرداخت آن اقدام به ساخت اشکال هنری می نمایند. این آینه ها بسیار شیک هستند و فضایی لوکس و لاکچری را به وجود می آورند.

آینه دکوراتیو ونیزی در دکوراسیون

آینه دکوراتیو ونیزی با اشکال فاخر و باشکوه خود فضایی مجلل را ایجاد می نماید و می تواند زیبایی صدچندانی را در دیوارهای فضای مسکونی یا اداری شما به وجود آورد. استفاده از این آینه ها بیشتر در اتاق های پذیرایی، نشیمن ها و سالن های ورودی کاربرد دارد. برای ایجاد یک فضای لوکس استفاده از آینه های دکوراتیو ونیزی را فراموش نکنید.

گروه وی گلس (vglass) همواره بر آن است که با در اختیار گرفتن کادری مجرب و کارآزموده بهترین و با کیفیت ترین محصولات را بشما هم میهنان عزیز تقدیم نماید.

راه های ارتباطی با صنایع شیشه وی گلس

آدرس: دلاوران، تکاوران شمالی،  سی متری دوم شرقی، شماره تماس: ۰۹۱۲۶۰۴۹۲۰۸

 

 

 



برچسب ها :

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.