مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

سرمایه گذاری در ترکیه و اقامت در این کشور | هزینه سرمایه گذاری در ترکیه

این که شما دار و ندارتان را جمع کنید و به امید یک کسب‌وکار خوب به کشوری دیگر بروید، می‌تواند ریسک بزرگی برایتان داشته باشد. ممکن است این ریسک تبدیل به یک موقعیت عالی برای کار و مهاجرت شود. این روزها افراد زیادی برای سرمایه گذاری در ترکیه اقدام می‌کنند. دلیل انتخاب این کشور هم مجاورت آن با ایران و نزدیک بودن فرهنگ مردمانش با هموطنان خودمان است. در این مقاله در مورد سرمایه گذاری در ترکیه اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد.

سرمایه گذاری در ترکیه و مزایای آن

سرمایه گذاری در این کشور می‌تواند برای شما مزایایی به همراه داشته باشد. اولین مورد این است که می‌توانید اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری را بعد از ۳ تا ۶ ماه کسب کنید. زمانی که پاسپورت و تابعیت این کشور را داشته باشید، بدون ویزا به ۱۴۸کشور دنیا سفر می‌کنید. با اقامت ترکیه برای سفر به کشورهای حوزه‌ی شینگن و اتحادیه اروپا نیازی به ویزا نخواهید داشت.

پاسپورت این کشور جزو ۳۰پاسپورت برتر دنیاست که ۱۰سال اعتبار دارد. امکان تمدید این پاسپورت به صورت مادام‌العمر هم وجود دارد. همچنین شما می‌توانید تابعیت قبلیتان را هم حفظ کنید. امکان تحصیل رایگان در ترکیه برای کسانی که اقامت ترکیه دریافت کرده‌اند هم وجود دارد.

مزایای سرمایه گذاری در ترکیه

اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری

از طریق روش سرمایه گذاری می‌توانید برای خودتان و اعضای خانواده‌تان اقامت ترکیه دریافت کنید. منظور از اعضای خانواده، همسر و فرزندان زیر ۱۸سال است. برای این که سرمایه گذاری شما به تابعیت ترکیه منجر شود، باید در زمینه‌هایی که دولت ترکیه مشخص کرده است، سرمایه گذاری کنید.

همچنین باید مبلغ سرمایه گذاری در ترکیه با میزان حداقل مشخص شده همخوانی داشته باشد. همان‌طور که در قسمت قبلی گفتیم معمولاً ۳ تا ۶ ماه زمان می‌برد تا روند دریافت تابعیت و پاسپورت ترکیه انجام شود. سال ۲۰۱۹ با راحت‌تر شدن قوانین مربوط به سرمایه گذاری در ترکیه، این پروژه حتی به صورت دو ماهه هم انجام شده است.

مزیت دیگری که برای خیلی از متقاضیان حائز اهمیت است، عدم نیاز به سلب تابعیت قبلی است. یعنی لازم نیست تابعیت ایرانی خودتان را تغییر دهید؛ چون دولت ترکیه اجازه‌ی دو تابعیتی بودن را هم می‌دهد.

روش‌های سرمایه گذاری در این کشور

به چند طریق می‌توان سرمایه گذاری را در این کشور تجربه کنید:

  •  سرمایه گذاری از طریق خرید ملک: شما می‌توانید از طریق خرید ملک در ترکیه تابعیت این کشور را دریافت کنید. حداقل سرمایه برای اقامت ترکیه از این روش ۲۵۰هزار دلار آمریکاست. یعنی شما باید ملکی به ارزش ۲۵۰هزار دلار آمریکا بخرید و تا حدود سه سال آن را نفروشید، تا مجاز به اخذ اقامت ترکیه باشید.
  • سرمایه گذاری در بانکهای ترکیه: می‌توانید از طریق سپرده بانکی اقدام کنید. حداقل سرمایه گذاری در ترکیه در این روش مبلغی معادل ۵۰۰هزار دلار آمریکا است که باید در یکی از بانک‌های ترکیه آن‌ها را سرمایه گذاری کنید. در گذشته این رقم ۳میلیون دلار آمریکا بوده ولی اخیراً به ۵۰۰هزار دلار رسیده است. این رقم باید حداقل ۳سال در بانک باقی بماند.
  • سرمایه گذاری از طریق خرید سهام: هزینه سرمایه گذاری در ترکیه در این روش هم مثل مورد قبلی همان ۵۰۰هزار دلار آمریکا است که باید به صورت سهام خریداری شود. نکته‌ای که وجود دارد این است که سرمایه گذاری شما در این روش باید از طرف وزارت صنایع و فناوری ترکیه تأیید شود.
  • سرمایه گذاری در ترکیه از طریق کارآفرینی: در این روش لازم است ۵۰شهروند ترکیه‌ای را استخدام کنید و یک کسب‌وکار راه بیاندازید. به این ترتیب می‌توانید بعد از طی شدن مراحل لازم تابعیت این کشور را اخذ کنید.

روش های سرمایه گذاری در ترکیه

بهترین کشورها برای مهاجرت کدامند؟

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.