مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

یک شراره خورشیدی در حال حرکت به طرف زمین است

بر اساس هشدار یک کارشناس هواشناسی فضا، یک شراره خورشیدی مستقیماً در حال حرکت به طرف زمین است و احتمالا حوادثی در پی آن رخ خواهد داد.

یک شراره خورشیدی قدرتمند مستقیماً در حال حرکت به طرف زمین است که می‌تواند باعث سیاه شدگی رادیویی شود. این شراره خورشیدی احتمالا در روز سه شنبه ۱۹ ژوئیه به زمین می‌رسد.

جزئیات شراره خورشیدی در حال حرکت به طرف زمین

دکتر تامیتا اسکوف (Dr. Tamitha Skov) یک کارشناس هواشناسی فضا است که در رسانه‌ها به نام خانم هواشناس فضا معروف است. دکتر اسکوف در تاریخ ۱۶ ژوئیه، توییتی به اشتراک گذاشت مبنی بر این که طوفان خورشیدی در حال حرکت به سمت زمین است.

بر اساس یک مدل پیش‌بینی در توییتر، شراره خورشیدی در اواخر ۱۵ ژوئیه یا اوایل ۱۶ ژوئیه فوران کرده است. در فوران‌های خورشیدی، سرعت ذرات می‌تواند متفاوت باشد؛ بنابراین زمان رسیدن آنها به سیاره ما نیز می‌تواند متفاوت باشد.

خورشید

دکتر اسکوف این فوران خورشیدی را به یک مار تشبیه کرد. در حال حاضر هیچ اشاره مستقیمی به این شراره خورشیدی در کانال‌های رسمی ناسا نشده است. البته دکتر اسکوف در گذشته با ناسا، Weather Channel و PopSci همکاری کرده‌ است.

انتظار می‌رود که طوفان خورشیدی به صورت مستقیم با میدان مغناطیسی زمین در تعامل باشد؛ زیرا به سمت زمین در حرکت است. این شراره خورشیدی می‌تواند باعث سیاه شدگی رادیویی شود.

به نظر دکتر اسکوف باید منتظر اختلالاتی در سیگنال‌های زمین در قسمت تاریک آن باشیم. علاوه بر این حضور یک شفق قطبی قوی نیز امکان پذیر خواهد بود.

افزایش فعالیت خورشید

در هفته‌های اخیر، سلسله‌ای طولانی از فوران‌های خورشیدی اتفاق افتاده است و موردی که به آن اشاره شد از تازه‌ترین موارد فوران‌های خورشیدی است. خورشید یک چرخه ۱۱ ساله دارد و اکنون اوج این چرخه است.

شراره خورشیدی- افزایش فعالیت خورشید

در آینده احتمال بیشتری وجود دارد که فوران‌های خورشیدی باعث ایجاد طوفان‌های خورشیدی به سمت زمین شوند. در فوران اخیر هم همین اتفاق رخ داد.

متاسفانه تشخیص دقیق پیامدهای برخورد این فوران خورشیدی با میدان مغناطیسی زمین، دشوار خواهد بود. ممکن است مشکلاتی برای ماهواره‌های موجود در مدار ایجاد شود؛ زیرا این طوفان‌های خورشیدی انرژی زیادی دارند.

اخیراً اتفاقی مشابه نیز رخ داد. طوفان خورشیدی که در اوایل امسال به زمین برخورد کرد، باعث شد بقایای یک تقویت کننده موشک روسی از مدار به سرعت خارج شود. تقویت کننده مجدد به جو زمین برگشت و رگه‌های آتشینی در آسمان مونتانا از خود به جا گذاشت.

با ادامه افزایش فعالیت خورشید ممکن است، در ماه‌های آینده شاهد حوادث بیشتری باشیم.

منبع گجت نیوز
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.