مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

روغن تراپی و کارایی روغن ها برای موهای شما

استفاده از انواع روغن هایی که در طبیعت موجود هستند برای زیبایی و درمان از هزاران سال پیش تا کنون مورد استفاده قرار گرفته است استفاده از این روغن ها برای مو موجب می‌شود تا مو‌های شما لطیف شده و ضخامت طبیعی خود را حفظ کند. با ما همراه باشید تا در ادامه با انواع این روغن ها آشنا شویم

مو‌های ما بر اثر موارد مختلفی دچار آسیب می‌شوند. برای مثال وجود دکلره در آب استخر یا استفاده از لوازم حرارتی زیاد و آب داغ موجب آسیب دیدن مو‌ها می‌شوند. اما برای پیشگیری از این اتفاقات روش‌های مختلفی را می‌توان به کار گرفت. یکی از این روش‌ها روغن تراپی یا روغن درمانی است. استفاده از روغن‌هایی که در طبیعت هستند موجب می‌شود تا مو‌های شما لطیف شده و ضخامت طبیعی خود را حفظ کند.

گاهی اوقات می‌توان از ترکیب چند روغن ارگانیک هم برای روغن تراپی استفاده کرد. با ترکیب این روغن‌ها می‌توانید آن‌ها را قبل از استحمام استفاده کنید. این کار موجب نرم‌تر شدن مو‌ها و تغذیه بهتر آن‌ها خواهد شد. ما در ادامه به معرفی چند روغن مناسب برای مو‌های مختلف می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

۱. روغن کرچک برای مو‌های شکننده

روغن کرچک می‌تواند هر تار موی شما را تغذیه کرده و موجب قوی‌تر شدن آن‌ها شود. در این صورت از شکنندگی مو‌ها جلوگیری می‌شود. این روغن به کاهش ریزش مو‌ها هم کمک می‌کند. این روغن با تامین چربی پوست سر کمک می‌کند تا مو‌های شما سریع‌تر و بهتر حالت بگیرد. این روغن برای مو‌های رنگ شده بسیار مناسب است، زیرا رنگ مو موجب ضعیف شدن و سست شدن تار‌های مو خواهد شد. البته انواع رنگ مو فانتزی زنانه و مردانه و دخترانه روشن یا تیره در برند‌های مارال، لورال و گارنیه نه تنها پایه گیاهی دارند بلکه قیمت مناسبی نیز دارند .

اکسیدان رنگ مو هم باید به اندازه و از نوع باکیفیت استفاده شود. اکسیدان آتوسا، والانسی و مارال از انواع اکسیدان گیاهی و ضد قرمزی هستند که قیمت مناسبی داشته و درصد‌های مختلفی دارند. بعد از گذشت مدتی از استفاده از رنگ مو و اکسیدان شما می‌توانید از روغن کرچک بر روی مو‌های خود استفاده کنید. این روغن اثرات ضد قارچی و آنتی باکتریال داشته و مو‌ها و کف سر شما را از انواع آلودگی و عفونت پاک سازی می‌کند. از سوی دیگر روغن کرچک می‌تواند به خوبی آب و رطوبت را در درون خود نگه دارد و به عنوان یک آب رسان خوب عمل کند.

۲. روغن بادام برای مو‌های خشک

یکی دیگر از روغن‌هایی که در روغن تراپی رایج است، روغن بادام است که به خصوص برای مو‌های آقایان و لطیف کردن آن‌ها مفید است. روغن بادام به راحتی در دسترس بوده و پروتئین موجود در آن به بازسازی سطح پوست شما کمک می‌کند. این روغن به مو‌ها حالتی انعطاف پذیر می‌دهند و در صورتی که با مواد شوینده ترکیب شود اثر بخشی بیشتری خواهد داشت. البته این روغن به تنهایی می‌تواند موی شما را درخشان و مقاوم کند. برای مو‌ها بهتر است از روغن بادام تلخ استفاده کنید و برای پوست از روغن بادام شیرین استفاده کنید. روغن بادام همچنین خواص بسیار زیادی برای پوست صورت دارد، که در این مقاله می‌توانید این خواص و نحوه استفاده آن را مطالعه کنید.

آشنایی با روغن مناسب با نیاز مو‌های شما برای روغن تراپی

۳. روغن مورد برای مو‌های کم پشت

افرادی که دچار ریزش موی مدام هستند و مو‌های کم پشتی دارند می‌توانند از روغن مورد استفاده کنند. این روغن روغنی است که احتمالا در ارتباط با آن کمتر شنیده‌ایم. این روغن یکی از بهترین روغن‌های مناسب به خصوص برای درمان سفیدی مو‌ها است. علاوه بر این برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت آن‌ها هم کاربرد دارد.

۴. روغن رزماری ضد سفیدی مو‌ها

روغن تراپی در ارتباط با بازگشت رنگ اصلی مو‌ها مدت‌ها است که استفاده می‌شود. درواقع استفاده از این روغن در بلند مدت موجب می‌شود تا سفید شدن مو‌ها به تاخیر بیافتد. روغن رزماری کمک می‌کند تا رنگ اصلی مو‌ها حفظ شود. در کنار این مورد، استفاده از روغن تراپی با رزماری موجب می‌شود تا شادابی مو‌ها حفظ شود.

۵. روغن آووکادو برای مو‌های در معرض آفتاب

این روغن برای افردای مناسب است که دائما در معرض نور خورشید هستند. علاوه بر این روغن آووکادو برای پوست سر ملتهب هم مناسب است، زیرا فرمولی دارد که بسیار سبک بوده و به راحتی جذب پوست سر و مو می‌شود. روغن آووکادو به راحتی آب را در درون خود نگه داشته و به آب رسانی مو‌ها کمک قابل توجهی می‌کند.

آشنایی با روغن مناسب با نیاز مو‌های شما برای روغن تراپی

از دیگر خواص روغن آووکادو آن است که این روغن دارای اس پی اف است به این معنا که فاکتور‌های حفاظتی موجود در آن به حفاظت از مو‌ها در برابر نور خورشید کمک می‌کند؛ بنابراین ضرر‌های ناشی از اشعه فرابنفش خورشید تا حد زیادی با این روغن دفع می‌شود. آووکادو حاوی مقدار زیادی ویتامین A، D، E، ۶B، آمینو و فولیک اسید است. این مواد در واقع موادی هستند که هر موی سالمی به آن‌ها نیاز دارد. می‌توان از روغن آووکادو برای نرم کردن عمقی مو یا به عنوان ماسک مو هم استفاده کرد. نتیجه بهتر هم زمانی به دست خواهد آمد که این روغن به همراه دیگر روغن‌ها مانند روغن زیتون استفاده شود.

۶. روغن زیتون برای مو‌های نازک

روغن زیتون را مادر روغن‌های مفید برای مو می‌دانند. از روغن زیتون حتی برای حالت دادن به مو‌ها می‌توان به عنوان جایگزین محصولات حالت دهنده هم استفاده کرد. زیرا این روغن در مو‌ها نفوذ کرده و آن‌ها را مرطوب می‌کند. این کار به حالت گرفتن مو‌ها کمک قابل توجهی می‌کند. روغن زیتون به کوتیکول مو آب رسانی کرده و تا مقدار زیادی خشکی و زمختی مو‌ها را از بین می‌برد. این روغن برای افرادی خوب است که مو‌هایی نازک دارند، زیرا آنتی اکسیدان موجود در این روغن به تقویت مو‌ها کمک کرده و از خشکی مو‌ها هم جلوگیری می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.