مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

خبر جدید از سهمیه جبرانی بنزین/ سهمیه بنزین آذر ۱۲۰ لیتر می‌شود؟

اختلال در سامانه هوشمند سوخت، همچنان ادامه دارد و بسیاری از مردم در دو روز گذشته مجبور شده‌اند به جای استفاده از بنزین سهمیه‌ای، بنزین آزاد بزنند. اما حالا وزیر نفت گفته سهمیه بنزین جبرانی برای مردم در نظر گرفته‌اند تا مشکلات این مدت برطرف شود. میزان سهمیه بنزین چقدر است و کی واریز می‌شود؟

به نظر می‌رسد پیشنهاد تخصیص سهمیه بنزین جبرانی از طرف رئیس جمهور بوده است. ابراهیم رئیسی امروز سرزده به یکی از جایگاه‌های سوخت در تهران رفت تا شرایط را بررسی کند.

بعد از این بازدید، رئیسی با وزیر نفت هم دیداری داشت. پس از آن بود که جواد اوجی اعلام کرد با هماهنگی رئیس‌جمهور، سهمیه بنزین ویژه‌ای به منظور جبران این مدت برای مردم در نظر گرفته می‌شود.

پیگیری‌های نشان می‌دهد واریز سهمیه بنزین جبرانی در صورت تایید نهایی، با سهمیه بنزین آذر ماه واریز می‌شود.

یعنی در صورت تخصیص سهمیه بنزین جبرانی، یکم آذر ماه سهمیه بنزین ۶۰ لیتر نخواهد بود و میزان آن افزایش پیدا می‌کند.

اما گفته می‌شود احتمال واریز این سهمیه در آبان ماه ممکن نیست و دشواری‌هایی دارد که احتمالا با توجه به مشکلات سامانه سوخت، دولت ترجیح می‌دهد واریز این سهمیه را به ماه بعد موکول کند.

میزان سهمیه بنزین جبرانی

اما میزان سهمیه بنزین جبرانی چقدر است؟ هنوز تخصیص این یومیه تصویب نشده و میزان آن مشخص نیست.

سهمیه بنزین ماهانه خودروهای سواری ۶۰ لیتر در ماه است. پیش ازشیوع کرونا، دولت هر سال برای تعطیلات نوروز ۶۰ لیتر سهمیه مازاد اعلام می‌کرد. حالا به نظر می‌رسد که سهمیه جبرانی بنزین دولت باید در همین حدود باشد.

با توجه به اینکه گفته می‌شود سهمیه جبرانی بنزین احتمالا اول آذر ماه واریز می‌شود، پس احتمالا سهمیه بنزین آذر ماه باید بیش از ۶۰ لیتر باشد و احتمال واریز ۱۲۰ لیتر بنزین برای آذر ماه وجود دارد.

آنگونه که وزیر نفت قول داده طرف یکی دو روز آینده امکان استفاده از بنزین سهمیه‌ای فراهم می‌شود و مردم می‌توانند طبق روال گذشته بنزین سهمیه‌ای استفاده کنند

اما فعلا تعداد جایگاه‌هایی که دارای بنزین سهمیه‌ای هستند محدود است.برای مثال در تهران تنها چند پمپ بنزین، بنزین سهمیه‌ای دارند و بقیه جایگاه‌ها فقط بنزین آزاد دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.