مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

صیدماهی غول پیکر همه دنیا را شوکه کرد+فیلم

وقتی ماهیگیران سواحل کوئتا در منتهی‌الیه غربی دریای مدیترانه با مقامات و زیست‌شناسان اسپانیایی تماس گرفتند،‌ آنها در ابتدا نمی‌توانستند آنچه را به چشم می‌بینند باور کنند؛ یک خورشیدماهی غول‌پیکر، که گونه‌ای در معرض انقراض است، در تور صیادان ماهی تن گیر افتاده بود.

بی‌بی‌سی: وقتی ماهیگیران سواحل کوئتا در منتهی‌الیه غربی دریای مدیترانه با مقامات و زیست‌شناسان اسپانیایی تماس گرفتند،‌ آنها در ابتدا نمی‌توانستند آنچه را به چشم می‌بینند باور کنند؛ یک خورشیدماهی غول‌پیکر، که گونه‌ای در معرض انقراض است، در تور صیادان ماهی تن گیر افتاده بود.

این ماهی عظیم‌الجثه ابتدا در محفظه‌ای زیر آب که به قایق وصل بود قرار گرفت و سپس آن را با استفاده از جرثقیل به روی آب آوردند، تا در عرض چند دقیقه زیست‌شناسان آن را اندازه گیری کنند و از دی‌ان‌ای آن نمونه‌گیری کنند.

این خورشیدماهی، ۳،۲ متر طول و ۲،۹ متر عرض داشت. اما دانشمندان برای وزن کردن او به مشکل خوردند؛ چرا که وقتی آن را روی باسکول یک تنی قرار دادند، نزدیک بود ترازو از کار بیافتد.

انریکه استاله، زیست‌شناس دریایی که تصاویر این ماهی را دیروز در اختیار خبرگزاری رویترز قرار داده است، در این مورد گفت که با توجه به اندازه آن تخمین می‌زند که وزنش حدود ۲ تن باشد. این ابعاد در مورد خورشیدماهی یک رکورد محسوب می‌شود.

پژوهشگران به کمک ماهیگیران، خورشیدماهی را پس از نمونه‌برداری به دریا برگردانند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.