مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

علائم بارداری چه زمانی بعد از تخمک گذاری ظاهر می‌شوند؟

شاید خواندن این مقاله برای بعضی از افراد خوشایند باشد و اما برای برخی دیگر خیر. مطمئنم خانم‌های زیادی هستند که منتظر مشاهده علائم بارداری پس از روز های تخمک گذاری هستند و مطمئناً از مادر شدن خوشحال می‌شوند، اما برخی از خانم‌ها هنوز آمادگی مادر شدن ندارند و یا دیگر تصمیم به مادر شدن ندارند؛ پس این علائم برای این دسته از خانم‌ها اصلاً خوشایند نیست. در هر صورت ما در این مقاله می‌خواهیم به علائم بارداری بپردازیم و بگوییم که این علائم از چه زمانی ظاهر می‌شوند.

خیلی از شما خانم‌ها بعضی از این علائم را می‌شناسیند و با آن به خوبی آشنا هستید اما برخی علائم نیز وجود دارند که ممکن است شما اطلاعات زیادی از آن‌ها نداشته باشید. خوب است بدانید که علائم بارداری ممکن است در هر خانم به شکل متفاوتی ظاهر شود. ادامه این مقاله را از دست ندهید زیرا بی شک اطلاعات مفیدی درباره علائم بارداری به دست خواهید آورد.

چگونه فوراً بعد از رابطه متوجه شویم که ممکن است باردار شویم؟

این اولین قدمی است که شما می‌توانید متوجه شوید که باردار شده‌اید یا خیر. برای پاسخ به این سؤال باید بگویم که این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد. این شرایط نیز برای هر کس متفاوت است اما یکی از عوامل مهم و تأثیر گذار توجه به زمان لقاح و سیکل ماهانه و تخمک گذاری است، زیرا در زمان‌هایی از سیکل قاعدگی (بازه تخمک گذاری) ، احتمال باردار شدن چند برابر می‌شود، در برخی اوقات نیز احتمال بسیار پایین و به کمترین میزان خود می‌رسد.

عوامل دیگری مانند روش رابطه، روش جلوگیری از بارداری، تعداد دفعات ایجاد رابطه، عقب افتادن عادت ماهانه، سن مادر و پدر، استرس، ترتیب قاعدگی و… نیز تأثیر زیادی در تشخیص بارداری دارند. بسیاری از افراد می‌گویند که تشخیص علائم بارداری از تشخیص علائم قاعدگی بسیار دشوار است، اما ما می‌خواهیم به شما بگوییم که این‌طور نیست و این موضوع تنها نیاز به دقت بیشتر شما دارد. شما باید همه این مواردی را که در بالا گفتیم کنار هم در نظر بگیرید و با توجه به آن درصد احتمال باردار شدنتان را بدهید.

علائم اولیه بارداری پس از تخمک گذاری چیست؟

اگر همه موارد بالا را در کنار هم قرار گرفته است، حال زمان آن رسیده که بدانید اولین علائم بارداری پس از تخمک گذاری چیست‌اند و این علائم از چه زمانی ظاهر می‌شوند. اولین نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که لزوماً همه بانوان علائمی شبیه به هم ندارند، حتی ممکن است یک خانم علائم یکی از بارداری-هایش با بارداری‌های دیگرش متفاوت باشد، اما علائمی مانند نداشتن سیکل ماهانه و افزایش وزن ر همه خانم‌های باردار یکسان است. برخی از علائم شروع دوره بارداری عبارت‌اند از:

  1. سردرد
  2. تکرر ادرار
  3. تغییرات در خلق و خو
  4. حساس شدن پستان‌ها
  5. کمر درد بسیار کم
  6. سیاه شدن هاله اطراف نوک پستان
  7. احساس خستگی زیاد
  8. تهوع که معمولاً به صورت شدید است
  9. خونریزی بسیار کم

حال که علائم ابتدایی دوره بارداری را برشمردیم برخی از علائم اواخر بارداری را نیز نام خواهیم برد، این علائم نیز عبارت‌اند از:

  1. کمر دردهای شدیدتر
  2. ورم پاها
  3. کم شدن دفعات ادرار
  4. سوزش معده
  5. تنگی نفس و سخت شدن نفس کشیدن

علائم اولیه دوران بارداری نیز ممکن است در هر یک از خانم‌ها در زمان خاصی پدیدار شوند، اما به طور کلی و طبق تحقیقات انجام شده بر روی بانوانی که استفاده از قرص بارداری را قطع کردند تا شش هفتگی این علائم دیده شده:

پیش از هر چیزی در هفته‌های اول دوره بارداری آن‌ها متوقف شد.

  1. اکثر بانوانی که بر روی آن‌ها تحقیقات انجام شد از هفته پنجم بارداری‌شان علائم بارداریشان، مانند تکرر ادرار، حالت تهوع، احساس خستگی شدید، حساسیت نسبت به لمس سینه‌ها و… پدیدار شد.
  2. برخی از آن‌ها علائمی با شدت زیاد و برخی دیگر علائمی با شدت کمتر داشتند.
  3. در هفته دوم بارداری شما به عنوان یک مادر علائمی مانند علائم دوران قاعدگی دارید و دچار کمر درد خواهید شد.
  4. در هفته سوم ممکن است دچار کمی لکه بینی، حالت تهوع، احساس خستگی شدید، حساسیت نسبت به لمس سینه‌ها، بیزار بودن از بو کردن و خوردن برخی از غذاها و… شوید.
  5. در هفته چهارم نیز ممکن است مانند دوره پریودیتان پریود شوید، اما اگر پریود نشوید می‌توانید کاملاً از بارداریتان اطمینان حاصل کنید. برخی از زنان ممکن است در این هفته نیز شاهد علائم بارداری نباشند و این موضوع تشخیص را برایشان سخت‌تر می‌کند.
  6. در هفته پنجم بارداری جنین درون شکم شما به سرعت در حال رشد است و علائم دوران بارداری بیشتر از پیش خودنمایی می‌کنند. همین امر باعث می‌شود که شما از بارداریتان اطمینان پیدا کنید.
  7. از هفته ششم به بعد تهوع-های صبح گاهی شروع می‌شوند، شما از این پس دچار نوسانات خلقی و خستگی بیشتری می‌شوید. اگر در این هفته نیز دچار لکه بینی شده‌ای حتماً با پزشک خود تماس بگیرید و از او کمک بخواهید.

در این مقاله درباره بارداری و علائم شروع این دوره پس از تخمک گذاری گفتیم، امیدواریم که با خواندن این مقاله به راحتی بتوانید تشخیص دهید که باردار هستید و یا خیر.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.