مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

نکاتی که باید قبل از ازدواج در مورد همسرتان بدانید

راگامگ – ترجمه از پردیس بختیاری: اگر در رابطه ای عاطفی به سر می برید و به فکر ازدواج با عشق زندگی تان هستید، باید در دوران آشنایی شناخت کافی از طرف مقابل تان به دست آورید و با آگاهی کامل وارد زندگی مشترک شوید. درست است که شما عاشق شدید و به هیچ چیز جز رسیدن به عشق زندگی تان فکر نمی کنید، اما از آنجا که ازدواج یکی از مهمترین تصمیمات زندگی تان ست، نباید بدون آگاهی وارد عمل شوید.

مسایل مهمی وجود دارند که شما باید قبل از ازدواج در مورد آنها با طرف مقابل تان گفتگو کنید. این مسایل می توانند تعیین کننده رابطه شما باشند، بنابراین ساده از آنها نگذرید. در ادامه برخی از موضوعاتی را که صحبت کردن در مورد آنها قبل از ازدواج واجب است، برایتان آورده ایم.

نکاتی که قبل از ازدواج باید بدانید

فرزند

یکی از مسایل مهمی که شما باید قبل از ازدواج با طرف مقابل تان گفتگو کنید، مسئله فرزند است. ممکن است که شما عاشق فرزند باشید و دوست داشته باشید که هر چه زودتر بچه دار شوید، در حالی که شریک زندگی تان علاقه ای به این موضوع نداشته باشد. آنوقت است که بحث های شما بیشتر و بیشتر می شود به طوری که می تواند روی مسائل دیگر زندگی تان هم تاثیرگذار باشد. بنابراین قبل از ازدواج این سوالات را از طرف مقابل تان بپرسید: آیا بچه می خواهی؟ دوست داری چند فرزند داشته باشی؟ چه زمانی می خواهی بچه دار شوی؟ اگر شما در این مورد با شریک زندگی تان اتفاق نظر نداشته باشید، پس از ازدواج به مرور زمان دلسرد و ناامید خواهید شد که به تبع روی رابطه شما با همسرتان هم تاثیر منفی خواهد گذاشت.

خانه

یکی دیگر از مسائلی که ممکن است بعد ازدواج منجر به اختلاف نظر و دعوا شود، مسئله خانه است. این که شما دوست دارید در چه خانه ای زندگی کنید؟ ممکن است شما خانه ای کوچک اما وسط شهر را ترجیح دهید، در حالی که شریک زندگی تان خانه ای بزرگ در حومه شهر را بپسندد، از آنجا که این دو سبک متفاوت خانه، دو سبک متفاوت زندگی را نیز به دنبال دارد، بهتر است که قبل از ازدواج در مورد آن به توافق برسید. خانه باید محل آرامش شما باشد، نه جایی که بدان علاقه ندارید. بنابراین موضوع مهمی ست که نباید نادیده اش بگیرید.

خانواده

حتما در اطراف تان دیده اید که زندگی بسیاری از زوج ها نه به خاطر اختلاف نظر خودشان، بلکه به دلیل خانواده هایشان از هم پاشیده است. از این رو شما باید قبل از ازدواج در این مورد با طرف مقابل تان صحبت کنید. هر موضوعی که احساس می کنید می تواند از طرف خانواده ها مشکل ساز شود را مطرح کنید. به عنوان مثال، چه زمانی را او می خواهد صرف خانواده اش کند؟ شما چطور؟ آیا تعطیلات خود را حتما باید در کنار خانواده او باشید؟ آیا مسئولیت های زندگی پدر و مادر شما بر عهده اوست؟ و غیره… اگر چه شما از طرف مقابل تان انتظار دارید که پس از ازدواج شما را در اولویت قرار دهد اما خانواده موضوعی نیست که بتوان ساده از آن گذشت. در واقع شما نمی توانید همسرتان را وادار کنید تا شما را به خانواده اش ترجیح دهید، از این رو بهتر است که در این مورد با او به تفاهم برسید.

دوستان

یکی از راههای شناخت طرف مقابل تان این است که دوستان او را بشناسید. شاید شما تا زمانی که به تنهایی با عشق زندگی تان هستید هیچ مشکلی نداشته باشید اما به محض این که دور و برتان شلوغ می شود، بهانه و مشکلات تان هم آغاز می شود. برای این منظور واجب است که قبل از ازدواج با دوستان یکدیگر آشنا شوید.

شما باید در این زمینه سوالاتی را از او بپرسید، مانند این که پس از ازدواج او چقدر می خواهد برای دوستانش زمان بگذارد؟ آیا با این که شما به تنهایی با دوستان تان بیرون بروید، مشکلی دارد؟ صمیمیت میان او و دوستان جنس مخالف اش چقدر خواهد بود؟ شما باید زاویه دید شریک زندگی تان را در این موارد بدانید. آیا او فردی اجتماعی ست که دوست دارد وقت اش را با دوستانش سپری کند یا این که ترجیح می دهد تنها باشد؟ با دانستن این موضوعات از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری خواهید کرد.

نکاتی که قبل از ازدواج باید بدانید

شرایط استرس زا

شاید به نظرتان مسخره آید اما شما باید قبل از ازدواج موقعیت های مختلف، به خصوص شرایط استرس زا و سخت را با شریک زندگی تان تجربه کنید. در واقع شما باید عکس العمل های او را در موقعیت های دشوار هم ببنید. او پس از ۵ ساعت رانندگی در ترافیک چگونه با شما برخورد خواهد کرد؟ اگر در محیط کار دچار مشکل شود، آیا رفتارش با شما هم تغییر می کند؟ در مواقع دعوا، عصبانیت خود را چگونه تخلیه خواهد کرد؟ شاید زمان زیادی لازم باشد تا شما با عکس العمل های او در موقعیت های مختلف آشنا شوید اما این کار در دوران آشنایی غیر ممکن نیست. انتخاب فردی که بخواهید تمام عمر خود را در کنار او بگذرانید، نیاز به شناخت زیادی دارد، بنابراین تنها از روی رفتارهای او در مواقع خوشی تصمیم نگیرید.

باورها

هر فردی اعتقادات و باورهایی دارد که با آنها بزرگ شده، از این رو تغییر آنها ساده نیست. بنابراین بهتر است که قبل از ازدواج در مورد باورها و اعتقادات طرف مقابل تان از او سوال کنید. شما باید باورهای او را قبول کنید و به تمام آنها احترام بگذارید، اما آیا این کار برایتان ممکن است؟ آیا می توانید با فردی که اعتقاداتش زمین تا آسمان با شما فرق دارد، زندگی کنید؟ این موضوع می تواند تبدیل به یک مشکل غیر قابل حل در رابطه شود، از این روز باید قبل از ازدواج در این مورد با طرف مقابل تان گفتگو کنید.

آینده

جدا از موضوعاتی چون فرزند، کار، دوستان و… شما باید در مورد هدفی که طرف مقابل تان در زندگی اش دارد آگاه باشید. این که او به کجا می خواهد برسد؟ چه برنامه هایی برای آینده اش دارد؟ رویاها و اهداف طرف مقابل و به همان نسبت خودتان یکی از مهمترین موضوعاتی که باید قبل از ازدواج در مورد آنها گفتگو کنید. زیرا می تواند مسیر زندگی شما را هم تحت تاثیر قرار دهد. شاید فکر کنید که پس از ازدواج، آینده تان یکی خواهد شد اما اگر اهدافی متفاوت در سر داشته باشید، بدون شک به مشکل برخواهید خورد.

منابع: goalcast و verilymag

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.