مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

دوخت جیب پیراهن: آموزش دوخت جیب روی پیراهن

صورتی‌ها: شاید برای شما هم پیش آمده است که بعضی از پیراهن‌تان را به دلیل اینکه جیب ندارند مورد استفاده قرار ندهید در حالی که بسیار به آن علاقه داشته باشید. جیب روی پیراهن بسیار کاربردی و در مواقعی وجود آن امری مفید و ضروری است. هر دلیلی که داشته باشد اگر دوست دارید بر روی پیراهن خود جیب داشته باشید نگران نباشید به جای غصه خوردن دوخت جیب پیراهن را یاد گرفته و خیلی راحت بر روی پیراهن خود یک جیب پاکتی بدوزید.

دوخت جیب پیراهن

دوخت جیب پیراهن

همواره سعی داشته باشید در این مواقع خلاقیت داشته و از وسایل دور ریختنی استفاده‌ی بهتری کنید. شرایطی وجود دارد که خریدن لباس جدید راهکار نیست و گاهی استفاده از این وسایل دور ریختنی و کمی خلاقیت می‌تواند زیبایی به وجود آورده و اعتماد به نفس خودتان را چند برابر کند. شما با استفاده از آموزش دوخت جیب پیراهن می‌توانید از یک پیراهن ساده یک پیراهن شیک و جدید بسازید و این امر تنها به کمی خلاقیت و حوصله نیاز دارد. در این مطلب می‌خواهیم یک جیب خوش‌رنگ و جذاب بروی پیراهن ساده بدوزیم.

برای دوخت جیب پیراهن نیاز به وسایل خاصی نیست و فقط کافی است ابزار و موارد زیر را فراهم کنید.

دوخت جیب پیراهن

وسایل مورد نیاز برای دوخت جیب پیراهن:

  • پیراهن ساده
  • پارچه با طرح چاپ هندسی یا هر طرح دلخواه
  • یک برگ کاغذ
  • چرخ خیاطی
  • سوزن ته گرد برای پین کردن
  • گچ خیاطی
  • قیچی
  • اتو
  • خودکار
  • خط کش

پس از تهیه ابزار و وسایل مورد نیاز دستورالعمل‌های ساخت جیب پیراهن را در ادامه دنبال کنید.

مراحل دوخت جیب پیراهن

در ابتدا تصمیم بگیرید که جیب مد نظر شما بهچه  شکلی باید باشد و آن را بر روی یک برگ کاغذ طراحی کنید. در این آموزش اندازه‌های ۵ در ۷ اینچ برای جیب در نظر گرفته شده است. بعد از اینکه آن را بر روی کاغذ کشیدید، طرح را ببرید.

سپس پارچه با طرح هندسی را برداشته و آن را از وسط تا کنید. دقت داشته باشید که پس از تا کردن قسمت ساده‌ی آن رو به بیرون باشد. پس از آن الگوی تهیه شده را بر روی پارچه قرار دهید و دور آن را با گچ خیاطی یا صابون علامتگذاری کنید. فقط قسمت بالای جیب را به عنوان محل دوخت چند سانتی‌متر اضافه در نظر بگیرید. حالا پارچه را با استفاده از قیچی برش بزنید.

دوخت جیب پیراهن

در این مرحله از دوخت جیب پیراهن شما باید قسمتی که اضافه در نظر گرفته بودید را به داخل تا کنید و مانند تصویر آن را با استفاده از اتو پرس کنید. سپس برای هر دو لبه‌ی جیب نیز مانند همین کار را تکرار کنید و با اتو پرس کنید.

بعد از اتو کردن لبه‌ی پارچه با استفاده از سوزن ته گرد آن را به محل دقیق روی پیراهن پین کرده و  درمرحله آخر آن را با چرخ خیاطی به پیراهن وصل کنید. در آخر با استفاده از اتو مرتب و دقیق آن را پرس کنید تا به خوبی صاف شود.

حالا برای جیب بعدی نیز همین مراحل را تکرار کرده و آن را بر روی سمت دیگر بدوزید.

دوخت جیب پیراهن

حالا پیراهن ساده‌ی شما به یک پیراهن جیب دار تبدیل شده است. می‌توانید آن را پوشیده و روش دوخت را به دوستان خود نیز توصیه کنید. امیدوارم این آموزش مورد استفاده شما قرار گرفته شده باشد.

برگرفته شده از: brit.co

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.