مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

با برنزگی خداحافظی کنید

افرادی هستند که از رنگ روشن پوست‌شان راضی نیستند و دوست دارند یک زمان‌هایی مانند تابستان پوست‌شان را برنزه کنند. این افراد برای رسیدن به این رنگ پوست، ساعت‌ها زیر آفتاب می‌خوابند و گرما را تحمل می‌کنند یا از دستگاه‌های سولاریوم استفاده می‌کنند و ضررهای آن را به جان می‌خرند. رفته‌رفته و با تکرار این کار، رنگ پوست ثابت می‌ماند و زمان زیادی باید بگذرد تا پوست‌ به رنگ طبیعی خود بازگردد.

 
اما زمانی می‌رسد که از این رنگ خسته شده‌اید و به دنبال راهی هستند تا بتوانند به رنگ پوست طبیعی خود بازگردند؛ بنابراین دراین مطلب  ما به شما کمک می‌کنیم تا از پوست برنزه خود خلاص شوید اما باید بدانید برای این کار باید صبر و حوصله داشته باشید تا رنگدانه‌های جدیدی درون پوست‌تان ایجاد شود.   
 

با ملانین‌ها مبارزه کنید

اگر می‌خواهید بی‌دردسر و با کمترین هزینه به رنگ پوست طبیعی خود بازگردید، ما به شما صابون‌های سفیدکننده را پیشنهاد می‌کنیم؛ صابون‌هایی که با کمک شیرین بیان که ماده اصلی‌شان است، با تولید رنگدانه ملانین مبارزه می‌کنند و رنگدانه‌های جدیدی را تولید می‌کنند که منجر به سفید شدن پوست می‌شود. این صابون‌ها، یک صابون معمولی نیستند و صرفا جهت سفید کردن پوست مصرف می‌شوند. بعد از مصرف این صابون اگر احساس خشکی در پوست‌تان کردید، می‌توانید از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید.

یک اسکراب خوشبو

اگر بخواهیم جزء جزء این اسکراب را برای شما توضیح دهیم، باید بگوییم نعنا، آب و آب لیموترش هر کدام به نوعی به ما کمک می‌کنند تا بتوانیم پوستی با رنگ طبیعی همراه با لطافت و نرمی داشته باشیم. برای تهیه این معجون مفید، در یك كاسه نعنای تازه و آب را با هم مخلوط می‌کنیم تا خمیری غلیظ به دست آید، سپس چند قطره آب لیموترش را به آن اضافه می‌کنیم.

آبلیمو؛ شوینده همه فن‌حریف

از زمان‌های قدیم که دارو و مواد شیمیایی زیاد نبود، افراد برای درمان مشکلات‌شان از راه‌های طبیعی استفاده می‌کردند. یکی از نسخه‌هایی که قدیمی‌ها برای خودشان می‌پیچیدند این بود که برای روشن شدن پوست از آبلیمو استفاده می‌کردند. شاید باورتان نشود اما آبلیمو یکی از تركیباتی است كه برای از بین بردن رنگ برنزه پوست بسیار استفاده و امتحان شده است. آبلیمو با اسیدسیتریكی که دارد سلول‌های مرده را از بین می‌برد و در نتیجه پوست به رنگ طبیعی خود باز‌می‌گردد. اگر حین استفاده، پوست‌تان شروع به خارش كرد، یعنی پوست‌تان حساس شده و نمی‌تواند این اسید را تحمل کند و باید آن را سریع بشویید.

معجزه سیب‌زمینی

یکی دیگر از راه‌های کمرنگ کردن برنزگی پوست، سیب‌زمینی خام است که می‌تواند روی پوست شما معجزه کند. دلیل این معجزه وجود ویتامین ث است که در سیب‌زمینی خام وجود دارد و همین ویتامین دارای خواص سفیدکنندگی ملایمی است.

روی کرم‌ها و لوسیون‌هاحساب کنید

یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین روش‌هایی که شما را به پوست طبیعی خود برمی‌گرداند و کاملا در دسترس و بدون دردسر است، کرم‌ها و لوسیون‌ها هستند. این مواد آرایشی با عصاره شاتوت و لیمویی که در خود دارند، به مرور زمان جلوی رشد رنگدانه ملانین در پوست را می‌گیرند و باعث سفید شدن پوست می‌شوند. شاید شما این کرم‌ها و لوسیون‌ها را برای روشن شدن پوست‌تان استفاده ‌کنید اما در کنارش لکه‌های تیره پوست، جای زخم و چین و چروک‌تان نیز برطرف می‌شود.

با بادام، سفید شوید

یکی از راه‌های طبیعی که برای از بین بردن برنزگی پوست صورت استفاده می‌شود، تهیه ماسک‌های خانگی است. برای تهیه این ماسک‌های خانگی می‌توانید به خمیر بادام فکر کنید. این خمیر نه‌تنها پوست شما را روشن می‌کند، بلکه به نرم شدن و پاكسازی پوست‌تان هم کمک می‌کند. زمان مصرف این ماسک که با بادام خیس شده و شیر تهیه می‌شود، هنگام خواب است.

در لایه‌برداری صبور باشید

وقتی پوست‌تان برنزه است یعنی تمام سلول‌های آن مرده و پوست‌تان بسیار حساس و نازک شده است. اگر برای از بین بردن تیرگی پوست می‌خواهید از روش لایه‌برداری استفاده کنید، باید بسیار مراقب باشید. سعی کنید در لایه‌برداری صورت از اسکرابی سبک استفاده کنید تا پوست شما دچار سوزش و زخم نشود ولی برای لایه‌برداری پوست بدن می‌توانید از اسکراب‌های معمولی که حاوی نمک طعام است استفاده کنید؛ زیرا پوست بدن به نازکی و حساسی پوست صورت نیست. این روش احتیاج به زمان دارد و شاید در جلسه اول تاثیری نداشته باشد؛ بنابراین در این روش عجله نداشته باشید. اگر این روش پشت سر هم انجام شود، پوست لایه‌های خود را از دست می‌دهد و دچار التهاب و زخم‌های عمیق می‌شود.  

ادویه‌ای برای روشن کردن پوست

شاید باورتان نشود و تا حالا حتی به ذهن‌تان هم نرسیده باشد که بعضی از موادی که در خانه دارید می‌توانند به‌راحتی مشکلات‌تان را برطرف کنند. این بار می‌خواهیم به ادویه‌جات اشاره کنیم؛ ادویه‌ای که وقتی با آرد نخود و ماست مخلوط می‌شود معجونی به شما می‌دهد که معجزه می‌کند. این ادویه چیزی نیست جز زردچوبه! بله زردچوبه دارای خاصیت دارویی فراوانی است که می‌تواند به شما در روشن شدن پوست‌تان کمک کند؛ البته چون این معجون روی صورت به سرعت خشک می‌شود، می‌توانید آن را با گلیسیرین هم مخلوط کنید تا صورت‌تان بعد از شست‌و‌شو نرم و لطیف شود. پس این ادویه هندی را جدی بگیرید.  

این میوه استوایی را امتحان کنید

شاید با خود فکر کنید که نارگیل جزء میوه‌های گرم و استوایی است و حتی خوردن زیادش هم باعث التهاب و حتی ایجاد جوش می‌شود. چطور می‌شود از آن برای کم کردن التهاب و از بین بردن تیرگی پوست استفاده کرد؟!  اما سخت در اشتباهید. آب نارگیل به عنوان یک روشن‌کننده پوست شناخته شده که در کنارش باعث انعطاف‌پذیری و نرمی پوست هم می‌شود؛ حتی آنقدر پوست را نرم می‌کند که لازم به آبکشی نیست.

منبع :مجله ایده آل

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.