مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

جوانسازی و زیباسازی صورت

 با گذشت زمان و پیشرفت علوم پزشکی و سلامت، مفهوم زیبایی، از تغییرات موقتی صورت و بدن، به سمت تغییرات دائمی پیش رفته است. این‌روز‌ها انواع عمل‌های زیبایی، سیستم‌های مدرن پزشکی، دارو‌ها و محصولات جوان‌کننده در بازار وجود دارد که می‌تواند به‌عنوان راه‌حلی برای جوانسازی و زیباسازی صورت و بدن انسان استفاده شود.

صورت به‌عنوان مرکز زیبایی انسان، با گذر زمان ممکن است دچار تغییرات و مشکلاتی شود که تنها با دخالت کارشناسان حرفه‌ای زیبایی و پزشکان بهبود پیدا می‌کند. با این حال تنوع راه‌های جوانسازی آن‌قدر زیاد است که ممکن است انتخاب بهترین روش، سخت و گیج‌کننده باشد. ما در برترین‌ها نگاهی خواهیم داشت به بهترین راه‌های جوانسازی و زیباسازی صورت، تا بتوانیم اطلاعات لازم را پیش از هر تغییر بزرگ و دائمی، در اختیار شما قرار دهیم.

پیشگیری

یکی از ساده‌ترین و مؤثرترین راه‌های مقابله با پیری دست و صورت، اعمال روش‌های پیشگیرانه است که می‌تواند زمان آغاز مشکلات را تا چندین سال عقب بیندازد. در واقع با رعایت چندین راه‌حل ساده شما می‌توانید با بسیاری از تغییر‌های ناخوشایند روبرو نشوید.

مهم‌ترین مسائه در پیشگیری از پیری زودرس صورت، مصرف آب کافی و ویتامین‌های طبیعی است. این عمل ساده در طول سال‌های جوانی و میان‌سالی، از افتادگی، ترک و چین خوردن پوست صورت جلوگیری می‌کند. با بررسی کشور‌هایی مثل کره‌جنوبی و ژاپن متوجه خواهید شد که مصرف مواد گیاهی، دریایی و آب سالم، می‌تواند تأثیرات بسیار مهمی در زیبایی پوست ما و فرزندانمان داشته باشد. مصرف میوه و سبزیجات تازه، ماهی، نان گندم و دیگر مواد غذایی سالم مثل روغن زیتون، از ساده‌ترین راه‌های زیباسازی صورت به‌حساب می‌آید.

جوانسازی و زیباسازی صورت

استفاده از مواد آرایشی سالم، شستشوی شبانه پوست صورت و شستشوی لوازم آرایشی که با صورت ارتباط مستقیم دارند، از مواردی است که می‌تواند روند پیری صورت را به تعویق بیندازد. در نظر داشته باشید که کارشناسان تغذیه، بهترین اشخاصی هستند که می‌توانند در زمینه پیشگیری از پیری زودرس و زیباسازی صورت، راهنمایی‌های لازم را در اختیار شما قرار دهند.

تکنیک‌های آرایشی

چند سالی هست که تکنیک‌های آرایشی خاص و موقتی در بین کاربران اینترنتی مشهور شده و در سایت‌های مختلف منتشر می‌شود. این تکنیک‌ها اغلب با روش‌های ساده آرایشی، سعی به پوشاندن مشکلات کوچک و بزرگ صورت دارند.

موضوعی که باید در استفاده از این روش محدود در نظر گرفت، هزینه زمانی، جانی و مالی تحمیل‌شده به اشخاص است. این روش در بلندمدت، از تمامی روش‌های درمانی و ترمیمی گران‌تر خواهد بود و البته اثری موقتی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. علاوه بر این استفاده از مواد آرایشی نامرغوب نیز به مشکلی بزرگ برای علاقه‌مندان به این روش تبدیل‌شده است.

جوانسازی و زیباسازی صورت

ماسک‌های طبیعی

بسیاری از مواد غذایی طبیعی می‌توانند به راهی ساده و ارزان‌قیمت برای بهبود پوست و جوانسازی صورت تبدیل شوند. این مواد غذایی به راحتی در دسترس ما قراردارند و البته هزینه‌ای ناچیز را در مقایسه با محصولات آرایشی گران‌قیمت، به ما تحمیل می‌کنند.

خیار، پوست خیار، گوجه، عسل، ماست طبیعی و گلاب از جمله مواد طبیعی و سالمی هستند که می‌توانند به‌عنوان ماسک زیبایی و جوان‌کننده، استفاده شوند. این مواد را می‌توانید صورت مستقیم یا با استفاده از گاز و دستمال‌کاغذی روی صورت بگذارید. زمان و نوع ماده، بستگی به سلیقه و نوع پوست صورت دارد. در نظر داشته باشید که برای جلوگیری از حساسیت‌های احتمالی، بهتر است پیش از مصرف این مواد، مقداری از آن را روی قسمتی از پوست صورت آزمایش کنید.

جوانسازی و زیباسازی صورت

دارو‌های جوانسازی

یکی از خصوصیات اصلی مواد آرایشی جوان‌کننده و پوشاننده صورت، موقتی بودن آن است. این روش کم‌وبیش پر هزینه می‌تواند در بازه‌های زمانی کوتاه، سودمند باشد، اما به‌عنوان یک راه حل درمانی طولانی‌مدت، کاربرد خاصی ندارد. این موضوع را در نظر بگیرید که بسیاری از مواد آرایشی، خود از عوامل پیری زودرس و تغییرات ظاهری ناخوشایند به‌حساب می‌آیند.

با پیشرفت علم پزشکی، دارو‌های جوان‌کننده به بازار ایران روانه شده‌اند. دارو‌های جوانسازی ایرانی و خارجی زیادی در بازار موجود هستند که می‌توانند در موارد نه چندان شدید، راه حلی کم‌هزینه و کم خطر محسوب شوند. با این حال سودجویی اشخاص باعث شده تا در توانایی این دارو‌ها اغراق شود.

امکان معرفی بسیاری از دارو‌هایی زیبایی در این مقاله وجود دارد، اما خرید و نحوه مصرف دارو‌ها باید زیر نظر پزشک انجام شود. درصورتی‌که مشکلات پوستی و زیبایی صورت شما، در حد متوسط قرار دارد، بهتر است با یک پزشک متخصص زیبایی در زمینه تجویز دارو‌های هماهنگ با شرایط خود، مشورت کنید. مصرف خودسرانه دارو‌های جوان‌کننده و زیبایی، می‌تواند خطراتی جبران‌ناپذیر را به شما وارد کند.

درمان با لیزر، نور و رادیو فرکانسی صورت

استفاده از نور درمانی، لیزر و رادیو فرکانسی در صورت انسان، می‌تواند ساخت و ترشح کلاژن را تا سطح بسیار زیادی افزایش دهد. کلاژن پروتئینی است که در تمامی بدن انسان از جمله عضلات، استخوان‌ها، پوست و مو وجود دارد. کمبود این ماده تأثیر مستقیم در افتادگی صورت، چین‌وچروک و دیگر مشکلات پوست و مو دارد.

آر اف (رادیو فرکانسی) یک روش مدرن و ساده برای افزایش سطح کلاژن و بهبود قابلیت ارتجاعی پوست صورت به‌حساب می‌آید. این روش بسیار کم خطر می‌تواند نرمی و صافی پوست شما را به صورت ملموس، بهبود ببخشد. درصورتی‌که افتادگی صورت و چین‌وچروک پوست در حد متوسط باشد، این روش یکی از بهترین روش‌های پیشنهادی برای درمان و بهبود شرایط مذکور است.

قبل از درمان رادیو فرکانسی، برای احساس بهتر بیمار، از پماد‌های خنک‌کننده استفاده می‌شود. با حرکت دستگاه شما ممکن است یک احساس بسیار ناچیز در پوست خود داشته باشید. هرچند این احساس آن‌قدر ضعیف است که می‌توان آر اف را یکی از کم‌خطرترین روش‌های درمانی پوست صورت دانست.

جوانسازی و زیباسازی صورت

در این روش با توجه به تولید گرما در اعماق پوست، بافت‌های پوستی نیز ترمیم می‌شوند. گرمای تولیدشده توسط دستگاه به صورت کنترل‌شده اعمال می‌شود و تاکنون مشکل خاصی را برای مراجعین به وجود نیاورده است. درمان معمولاً ۱۰ تا ۶۰ دقیقه زمان می‌برد و بر اساس تجویز، نیاز به تکرار دارد.

در نظر داشته باشید که این روش درمانی، در کنار لیزر و لایه‌برداری، یک روش مؤثر برای بیمارانی است که از سطح متوسطی از افتادگی و چروک برخوردارند. تشخیص سطح و نیاز به استفاده از روش‌های مختلف با نظر مستقیم پزشک انجام می‌شود.

لایه‌برداری پوست صورت

درصورتی‌که درمان با لیزر و امواج رادیویی، شما را می‌ترساند، یکی از ساده‌ترین راه‌های بهبود شرایط، جوانسازی و زیباسازی پوست صورت، استفاده از روش‌های شیمیایی لایه‌برداری است. در این روش کارشناس زیبایی یا پزشک، با استفاده از موادی خاص و اغلب اسیدی، لایه بیرونی و مرده پوست را از صورت جدا می‌کنند.

لایه‌برداری تکنیک‌های مختلفی دارد. با نظر شما و مشاوره پزشک متخصص پوست و زیبایی، راه حل مناسب برای پوست شما انتخاب می‌شود تا میزان لایه‌برداری در سطح کنترل‌شده و مورد تأیید شما قرار داشته باشد.

این روش یک راه حل ساده و کم‌خطر برای بهبود شرایط پوست صورت است. یکی از مشکلات معمول لایه به ردای، حساسیت به مواد و دارو‌های استفاده شده است که ممکن است تا چند روز، پوست صورت شما را درگیر کند. در اغلب موارد این مسائل زودگذر هستند و مشکل خاصی را نیز برای مراجعه‌کننده ایجاد نمی‌کنند.

تزریق بوتاکس، کلاژن، چربی و اسید

تزریق مواد مختلف به پوست ممکن است در نگاه اول، ترسناک باشد. بااین‌حال اگر این تزریق در مراکز درمانی قانونی و زیر نظر پزشک انجام شود، میزان خطر تا حد بسیار زیادی پایین می‌آید.

جوانسازی و زیباسازی صورت

بوتاکس یک پروتئین خالص و طبیعی است که در جامعه پزشکی سابقه‌ای ۲۰ ساله دارد. تزریق بوتاکس معمولاً خطری برای دیگر اعضای بدن ندارد و تنها به ناحیه مورد عمل محدود می‌شود. این تزریق بدون نیاز به بی‌هوشی انجام می‌شود و میزان مشکلات پس از تزریق بسیار ناچیز است.

با بررسی ۲۰ ساله تزریقات زیر پوستی، خطر چندانی برای مراجعه‌کنندگان مشاهده نشده است. بااین‌حال این موضوع را باید در نظر داشته باشید که بدن انسان‌ها با هم تفاوت‌های زیادی دارد و عکس‌العمل هر انسان به مواد مختلف، ناشناخته است.

جراحی

جراحی را می‌توان آخرین راه درمانی برای زیباسازی صورت دانست. جراحی‌های پوست صورت، بینی، لب و فک در سال‌های اخیر به محبوبیت زیادی بین جوانان ایرانی رسیده است. موضوعی که شاید بیشتر از اینکه به حل مشکلات زیبایی مرتبط باشد، به تنوع‌طلبی جوانان ارتباط دارد.

این روش در صورت وجود مشکلات عمده و شدید در چهره فرد، می‌تواند روشی کارآمد و کم و بیش کم‌خطر باشد. هرچند این موضوع باید در نظر گرفته شود که هر نوع جراحی عمومی، ممکن است جان انسان را به خطر بیندازد. مراجعه به پزشکان معتمد و درمان در مراکز درمانی معتبر، ساده‌ترین راه برای کاهش خطرات جراحی زیبایی صورت است.

جوانسازی و زیباسازی صورت

جراحی‌های زیبایی به‌صورت کلی به دو دسته تغییردهنده و ترمیم‌کننده تقسیم می‌شوند. در اکثر موارد، جراحی‌های ترمیمی به بهبود شرایط پوست صورت و افتادگی پلک‌ها محدود می‌شود. تغییرات نیز به‌صورت عمده در بینی، گونه و فک اعمال می‌شود.

این موضوع را در نظر داشته باشید که تشخیص بهترین راه‌درمانی شما با نظر مستقیم پزشک و البته تصمیم نهایی شما صورت می‌پذیرد. به‌طورکلی هرگونه روش ساده‌تر و کم‌خطر می‌تواند به‌عنوان گزینه آغازین در نظر گرفته شود. هرچند در موارد شدید، راهی جز درمان توسط عمل جراحی باقی نمی‌ماند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.