مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

عرفان خان؛ زندگی او فیلم هندی نشد

 عرفان خان ۷ ژانویه (دی ماه) ۱۹۶۷ در جی پور راجستان هند به دنیا آمد. نام کامل او سحاب زاده عرفان علی خان است. او در یک خانواده پرجمعیت به دنیا آمد و جالب است بدانید در ۳۵ سالگی وارد سینمای هند شد. او در هالیوود هم فیلم‌های زیادی بازی کرده است و با هنرمندان مشهور ایرانی، چون گلشیفته فراهانی ارتباط دوستی نزدیکی داشت.

درخشش جهانی با «میلیونر زاغه نشین»

عرفان خان در بین مخاطبان انگلیسی زبان برای بازی در نقش پلیس در فیلم سینمایی «میلیونر زاغه نشین» شناخته می‌شود. این فیلم سینمایی بسیار موفق بود و توانست در هشت بخش جوایز اسکار، نامزد شود.

حضور وی در فیلم سینمایی برنده‌ی اسکار «میلیونر زاغه‌نشین» اوج شناخته شدن وی در دنیا است که بازی‌های بسیار خوبی (ازجمله آنیل کاپور و دو پاتل) را در این فیلم شاهد بودیم که از نگاه داوران اسکار دور ماند و عرفان خان هم در این فیلم عالی ظاهر شد.

به بهانه درگذشت عرفان خان؛ بازیگر برجسته هندی

این بازیگر با استعداد هند نه تنها در بالیوود بلکه در هالیوود نیز شهرت بسیاری داشت و توانسته بود در فیلم‌های مطرح جوایز اسکار نقش آفرینی کند و در پروژه‌ای از استیون اسپیلبرگ حضور داشته باشد.

«زندگی پی» و «دنیای ژوراسیک»

دو فیلم زندگی پی و دنیای ژوراسیک درگر فیلم‌هایی هستند که عرفان خان با حضور در آن‌ها توانست شهرت جهانی پیدا کند که البته هر دو فیلم، توانستند جوایزی از اسکار کسب کنند. دیگر فیلم معروف هالیوودی وی «مرد عنکبوتی» است.

به بهانه درگذشت عرفان خان؛ بازیگر برجسته هندی

ابتلا به بیماری نادر

عرفان خان در ۵ مارس ۲۰۱۸ از طریق حساب توییتر خود اعلام کرد که به یک نوع بیماری نادر مبتلا شده‌است. وی در توییتر نوشت: «زندگی من در پانزده روز گذشته به داستانی پر از تعلیق تبدیل شده‌است. فکر نمی‌کردم در جستجوی داستان‌های نادر، یک بیماری نادر پیدا کنم.» وی از هوادارانش خواست دربارهٔ بیماری او گمانه‌زنی نکنند و اجازه دهند تا خودش پس از اعلام نتیجۀ تشخیص پزشکان ماجرا را با آن‌ها در میان بگذارد.

به بهانه درگذشت عرفان خان؛ بازیگر برجسته هندی

اما پس از درمان، او توانست به اندازه کافی سلامت خود را به دست بیاورد تا در یک فیلم سینمایی بازی کند. این فیلم سینمایی که آخرین اثر او محسوب می‌شود قرار بود در ماه مارس اکران شود که به دلیل پاندمی کرونا عقب افتاد.

آخرین فیلم

آخرین فیلمی که از عرفان خان در خاطر داریم، «نغمه گر عقرب» محصول سال ۲۰۱۷ است که نقش مقابل او را گلشیفته فراهانی بازی می‌کرد و به همین خاطر چهره‌ی او را بیشتر به یاد داریم حتی اگر بازیگران سینمای بالیوود را چندان نشناسیم. فیلمی که مورد استقبال برخی منتقدین نیز قرار گرفت، اما اقبال چندانی برای کسب جوایز نداشت. نغمه گر عقرب روایتی است از باور مردم دهکده‌ای در هند که اعتقاد دارند، برای درمان نیش کشنده‌ی عقرب، تنها راه پیدا کردن زنی است که لقب «نغمه گر عقرب» را دارد و قادر است با آوازش، حرکت سم را در جریان خون متوقف کرده و جان بیمار را نجات دهد. گلشیفته فراهانی نقش این زن را بازی می‌کند.

به بهانه درگذشت عرفان خان؛ بازیگر برجسته هندی

درگذشت بازیگر سرشناس

عرفان خان در سن ۵۳ سالگی به دلیل ابتلا به سرطان نورواندوکرین درگذشت. او سه‌شنبه ۲۸ آوریل، یک روز قبل از درگذشت، به دلیل عفونت رودۀ بزرگ در بخش مراقبت‌های ویژۀ بیمارستان کیکولابن دیروبای امبانی بمبئی بستری شده بود. او سه روز پس از، ازدست‌دادن مادرش در بیمارستان بستری شده‌بود.

به بهانه درگذشت عرفان خان؛ بازیگر برجسته هندی

مرگ عرفان خان جامعه هنری بالیوود را در شوک فرو برد و آمیتا پاچان مشهورترین و پولدارترین هنرپیشه هند دقایقی بعد از مرگ عرفان خان فقدان او را تسلیت گفت. بسیاری از منتقدان او را بهترین بازیگر هند لقب داده بودند. هرچند او مشهورترین بازیگر هند نبود، اما با بازی در فیلم‌های بین المللی سینمای هند را به مردم دنیا معرفی کرد.

به بهانه درگذشت عرفان خان؛ بازیگر برجسته هندی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.